Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna dator?

Hej, min kompis ska köpa en dator och då passade jag på att få ihop ett litet kit (https://www.inet.se/kundvagn/visa/10719590/). Han vill spela spel som PUGB, CSGO, OW mm. Vad tror ni om denna dator?

Permalänk

Kommer fungera galant

Visa signatur

Under uppbyggnad

Permalänk

För mesigt moderkort, och även för lite ram minne. 16gb ska han ha minst.

Permalänk

@Fantgrenen: moderkortet kommer knappt flaska?

Visa signatur

Under uppbyggnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingberg:

Flaska kommer det inte göra, men varför fläska på med en K cpu om man inte kör ett Z moderkort?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Visa signatur

Under uppbyggnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingberg:

Jag hade ju helt klart valt det kortet alla dagar i veckan, 100kr mer och man kan överklocka och har lite mer roliga funktioner i det

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av klingberg:

Ett moderkort kan inte flaska, men att köpa ett budget moderkort när man har andra högkvalité prylar är ej värt. Varför köpa en K modell ifall man ändå inte kan överklocka, de är som att köpa en Ferrari för att endast köra i 50 km/h.

Sen så är det där moderkortet uselt precis som de flesta andra moderkort i den prisklassen. När det kommer till ram så är 8 gb på tok för lite.