Fakturaproblem CDON/Qliro
Hej!
Köpte en mus (Mionix Naos 7000) från CDON när den var på rea, och var inte nöjd med den. Scrollhjulet satt löst och kändes kasst att scrolla med i jämförelse med min gamla Naos 5000.
Reklamerade och fick fraktsedel på mail, vilken jag skrev ut och använde för att skicka tillbaks musen. Samtidigt skickade de en ny mus tillsammans med en ny faktura från Qliro som jag inte skulle betala, utan den skulle rivas när jag skickat tillbaks den gamla musen.
Nu några veckor senare dimper det ner en påminnelse från Qliro att betala, med en dyr påminnelseavgift dessutom. Jag har kvitto på att jag lämnade in paketet för nästan 3 veckor sedan. Vad kan jag göra åt detta? Har skrivit två gånger till dem, men efter 2,5 arbetsdagar har jag fortfarande inte fått svar. Enligt påminnelsefakturan är sista betalningsdatum på tisdag, så om deras svarshastighet på mail fortsätter att vara så långsam som den varit hittills kommer jag inte ha fått några instruktioner om fakturan innan den förfaller.
Ska jag betala den nu, och så kommer CDON kompensera i efterhand? Känns otroligt jobbigt att sitta med fakturor som snart går ut och med förseningsavgifter, och inte kunna ta kontakt med det ansvariga företaget i realtid. Chatten är avstängd då de "prioriterar mail". Minst 48 timmar mellan varje svar, känner mig verkligen prioriterad som kund...
Tacksam för hjälp helt enkelt, det skulle lätta huvudvärken om någon kan säga hur jag bör agera.