Permalänk

Spara kvitton.

Hallå!

Har riktigt mycket kvitton som jag skulle vilja scanna in och sen ha någon programvara för att kategorisera dessa på något bra sätt. Någon som har bra tips på programvara?

Frågan kanske dyker upp, men det är kvitton för renovering. Och ja, dom sparas även i orginalen. Men vill ha det på datorn för att kunna räkna och ha bättre koll på allt.

Mvh

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Skulle det inte fungera med typ Google Drive och en fin mapp struktur och bra filnamn?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Google Drive, One Drive, USB pinne?

Permalänk

Jag tänkte typ något program som är gjort för just kvitton, där man skriver in kostnad, moms osv osv

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Inaktiv

Excel kanske går att använda för detta?

Annars finns det ju program för ekonomi som säkert har stöd.

Permalänk
Medlem

Visma kanske har stöd för detta?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@TheMuffinMan: Jag använder mig av ett exceldokument där varje rad tilldelas ett löpnummer, samma som kvittofilen; 0091.pdf.
Genom att använda filter är det enkelt att sortera och söka efter kvitton ifall det behövs.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag har inte provat det själv men allt som scannas in indexeras tydligen och blir sökbart men det kanske inte riktigt var det du efterfrågade?

#17037244

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Tack för alla svar! Ska kika närmare på paperless, lät smidigt!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Jag använder http://sparakvittot.se/. Från vissa butiker kan man få kvittot direkt utan att själv scanna in.