Permalänk
Medlem

Fields of Glory, hette det väl? Jag har nog aldrig spelat det heller, men jag vet att jag har hört talas om det.

Permalänk
Medlem

Hoppsan, jag missade att du hade svarat! Yes, Fields of Glory är rätt! Snyggt jobbat

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

age of mythology ?

Permalänk
Medlem

@stixnuts: Tyvärr inte, det var ett mycket bättre spel än det här.

Permalänk
Medlem

Det kanske börjar vara dags för lite ledtrådar? Det rör sig om ett rollspel med ett lite annorlunda tema som det finns en indikation om i bilden eftersom det är något där som man vanligtvis inte hittar i rollspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

eftersom det är något där som man vanligtvis inte hittar i rollspel.

Undrar vad det kan vara..
Menar du "Luxury" som eget värde i panelen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Jepp. En av klasserna är Trader, så mycket av det kretsar runt handelsvaror.

Permalänk
Medlem

Tror vi behöver fler hintar
Är det single player eller MMO?
Vilken utvecklare?

Borde man känna igen detta?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Roger W @Telperion: Jag sitter också och försöker komma på vad det kan vara, men kammar noll. Så fler ledtrådar skulle uppskattas som sagt

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Nja, det är inte direkt vad man skulle kalla en klassiker utan snarare motsatsen. Jag tänker inte säga vad utvecklaren heter för de har visst bara gjort det här spelet, som släpptes 2002, men av namnen att döma verkar de vara från Ryssland.

Permalänk

@Telperion: Detta var en riktigt klurig en, men tillslut efter dina ledtrådar så:

"Заклятие" eller "Spells of Gold"

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Telperion: Det var ett riktigt svårt och bra bidrag till tråden.

Då jag själv inte har något nytt bra förslag till tråden lämnar jag det fritt fram att lägga upp en ny bild för den som känner sig manad.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Haha det var lagom obskyrt - nästan för giftigt till och med för den här tråden

...

Jag hittade en kul variant, där bilden är en humoristisk tecknad bild istället för en screenshot...
Tar ni denna?

(minihint: sketchen gäller ursprungliga 8 bits-varianten av spelet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Paradroid, hittade det med att googla 001 worker droid game, kom exakt samma bild fram lägg upp den som vill/hinner

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem

Så kan man ju också göra
Jepp, rätt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Äsch den där ville ju jag svara på! 742:an skulle aldrig snacka snacket utan bara blixtra ett par gånger med sin disruptor så att 001 explosiderade! Samma med 711:an! Bäst gillade jag 821, den röda.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 2x32 Kingston 64GB + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Äsch den där ville ju jag svara på! 742:an skulle aldrig snacka snacket utan bara blixtra ett par gånger med sin disruptor så att 001 explosiderade! Samma med 711:an! Bäst gillade jag 821, den röda.

Hehe, nu körde jag egentligen bara efterföljaren Paradroid 90 på ST:n, men vet vad du menar
De där med disruptorvapen var verkligen läskiga att möta!

821 var riktigt jäkla irriterande att möta minns jag, men den var inte riktigt lika enkelt att bemästra när man körde den själv.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hehe, nu körde jag egentligen bara efterföljaren Paradroid 90 på ST:n, men vet vad du menar
De där med disruptorvapen var verkligen läskiga att möta!

821 var riktigt jäkla irriterande att möta minns jag, men den var inte riktigt lika enkelt att bemästra när man körde den själv.

Ljuva minnen! Paradroid 90 har gått varmt här med. Har sett en del försök till uppföljare, bland annat en raycaster-variant men ingenting som blivit färdigt vad jag sett. Kanske är ett spel som gör sig bäst i historien. Men många timmar har det blivit!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 2x32 Kingston 64GB + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Nystart!

Mycket bra spel detta:

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Nystart!

Mycket bra spel detta:
https://i.imgur.com/EvK8fhR.jpg

Cosmic Chasm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Cosmic Chasm.

Yes.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Ljuva minnen! Paradroid 90 har gått varmt här med. Har sett en del försök till uppföljare, bland annat en raycaster-variant men ingenting som blivit färdigt vad jag sett. Kanske är ett spel som gör sig bäst i historien. Men många timmar har det blivit!

Lite OT, men har du provat Droid Assault?
Samma grundprincip, men lite annorlunda tänk kring att ta över maskiner: om man tar över flera robotar och så styr AI:n de andra... Och man måste samla typ poäng för att kunna ta över fler robotar.

Kanske var du som tipsade mig om detta ursprungligen - mina ursäkter isåfall

Helt OK spel

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lite OT, men har du provat Droid Assault?
Samma grundprincip, men lite annorlunda tänk kring att ta över maskiner: om man tar över flera robotar och så styr AI:n de andra... Och man måste samla typ poäng för att kunna ta över fler robotar.

Kanske var du som tipsade mig om detta ursprungligen - mina ursäkter isåfall

Helt OK spel

Tack för det tipset, aldrig sett eller hört om det spelet tidigare. Skaffar det ikväll, ser riktigt kul ut!
Det är ju lite OT på sätt och vis, men lite av charmen med tråden är ju att upptäcka spel och här har jag verkligen fått ett bra tips!
Tack

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 2x32 Kingston 64GB + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Känner mig manad att slänga upp ännu en bild, denna gång på världens bästa gå-och-slå/rollspelshybrid.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

@SID 6.7: Bra att du håller tråden vid liv.

Jag har dock ingen aning om vad för japan/anime-akigt(?) spel detta kan vara.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

24 timmar senare och ingen har ens en gissning? Trodde denna skulle vara lätt eller har ni åkt på semester?

Spelet släpptes ursprungligen 1996 till den bästa konsollen från den femte generationen (dvs Sega Saturn) och släpptes ett gäng år senare på XBLA med tveksamma "uppgraderingar" som smetfilter som lyckligtvis gick att stänga av. En halvdan uppföljare släpptes även till Gameboy Advance.

Spelet innehåller ett storymode för två spelare som har massor med olika vägar och många olika slut.
Samt ett arena mode där 6st spelare och totalt 12 karaktärer samtidigt (utav närmare 50st) från Storyläget kan banka på varandra (man kan även dela in sig i lag).

Komplettera detta med grundegenskaper, magi och förmågor samt xp och du har ett av dom allra roligaste spelen som gjorts.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@SID 6.7: Guardian Heroes? Har ej spelat själv men med din förklaring hittade det jag (tror jag )

Har inget att lägga upp om detta ät rätt så först till kvarn

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorma88:

@SID 6.7: Guardian Heroes? Har ej spelat själv men med din förklaring hittade det jag (tror jag )

Har inget att lägga upp om detta ät rätt så först till kvarn

Jappelimensan! Visst är det det fantastiska Guardian Heroes.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006