Fredagspanelen 142: Intel Coffee Lake, Google Pixel 2 och VR-nytt från Oculus

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 142: Intel Coffee Lake, Google Pixel 2 och VR-nytt från Oculus

I denna veckas avsnitt av Fredagspanelen blir snack om Intels nylanserade Coffee Lake-processorer, Googles nya flaggskeppstelefoner Pixel 2 samt mängder av VR-nytt från Oculus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Om Google inte är intresserad av att släppa Pixel 2 på den svenska marknaden och dessutom vingklipper telefoen genom att ta bort alternativet 3,5mm-uttag så kan det lika gärna vara. Den blir ju liksom inte så intressant (iaf i min värld) med de två kriterierna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Icke K-Coffee Lake faller ju på moderkorten... Varför betala för att Z370 moderkort för 1500kr, för en 8100 eller 8400 CPU? Blir ju fan dyrt att köpa, då du har noll nytta av OC funktioner.

Och tänker du uppgradera sen... så vet vi inget om hur 390 kommer se ut, men det lutar åt inkompatibilitet då de inte kan släppa 8-core på 370.

Så Intels lansering är verkligen ett stressjobb, utan något genomtänkt... känns lite igen från X299. AMD måste ha förvirrat dem mer än man trott, för Intel verkar göra alla möjliga konstiga saker nu, ingen av dem vidare genomtänkta.

Synd för det är fina processorer... men tandkräm + halvgenomtänkt lansering fäller det för mig iaf.

Och jag väntar fortfarande på papperslanserade Intel 545s SSD... sedan juni. Verkar som Intel nog snart slagit rekord på längsta papperslanseringen, någonsin.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Prime Z370-A | Intel 8700k @ 4700mhz |16gb DDR4 3200mhz |Samsung 960 Evo | Asus Strix ROG 1080ti

Permalänk
99:e percentilen

Haha, eller hur! Bästa omslagsbilden någonsin.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tacksamt att det blev en fredagspanel trots allt, gött jobbat!

Permalänk
Medlem

Mycket bra Fredagspanel @JonasT Kul att du kör ensam när de andra flyr fältet.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Få tillbaka Arial-fonten, ändra tema, m.m.
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Inaktiv

Underbart med Fredagspanel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Om Google inte är intresserad av att släppa Pixel 2 på den svenska marknaden och dessutom vingklipper telefoen genom att ta bort alternativet 3,5mm-uttag så kan det lika gärna vara. Den blir ju liksom inte så intressant (iaf i min värld) med de två kriterierna.

Känns lite /care, med deras fantasipriser och ett utseende som ser flera år gammalt ut så är jag inte intresserad längre. Pixel 2 har katastrofalt stora skärmkanter, Pixel 2 XL ser väl lite bättre ut men då är det en phablet istället.

Pixel 2 kommer säkert sälja sämre än förra modellen och den sålde skitdåligt.

Permalänk
Medlem

Var det skolk fredag på kontoret?
Du var tekniker, reporter och bubblare.
Väldigt bra jobbat
TSM

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

inte lika tuff som

men bra nära

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Se där ja. Bra program.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Kungligt av dig att ändå ge oss en Fredagspanel, Jonas!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Minns att Emil hade en ensampanel en gång med nån liten maskot nalle bredvid sig.

Visa signatur

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080 GPU: uppgradering inför RTX 5000.

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Vangen:

Minns att Emil hade en ensampanel en gång med nån liten maskot nalle bredvid sig.

Ja, hunden Benny! Hittar inte den panelen dock. Är 99 % på att det gjordes!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Ja, hunden Benny! Hittar inte den panelen dock. Är 99 % på att det gjordes!

Fredagspanelen 21, lite lurig thumbnail dock

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Mycket bra panel Jonas. Tack för att du körde på fast du var ensam.:)

Permalänk
Medlem

30 min av Jonas har sin charm. Bra jobbat!

Så 6 år emellan ensam panelerna då? Hållbart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du skötte dig finfint ensam! bidde det aldrig någon test av phantek elite extrem?

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Grymt bra jobbat Jonas! Det är snart dags för Emil att komma tillbaka i panelen också, det var ett tag sedan!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk

Yey! Då var nedkopplingen efter nattjobbet ordnat då!;)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Xverminator:

Grymt bra jobbat Jonas! Det är snart dags för Emil att komma tillbaka i panelen också, det var ett tag sedan!

Kan försöka gästa en repa under hösten eller våren!

Visa signatur

Permalänk

Mer Emil till folket

Även om dom som idag gör panelen gör ett utmärkt jobb så är det lite så man saknar Emils nuna i rutan, Emils underfundiga humor och hans ursköna dialekt gör halva showen.

Hälsningar Thord

Permalänk
Medlem

Bra att Jonas lyckade få ihop en Fredagspanel trots allt. Nån måste hålla uppe fortet ju

Jag saknar också Emil i en panel, det är en särskild oersättlig magi (typ Hasse & Tage effekt) mellan Jonas och Emil som man älskar att se.

Enda kritiken jag har att ge mot denna veckas panel är att Jonas missade ta upp den definitiva dödsstöten mot Windows Phone/ Windows Mobil telefoner. Vi får aldrig se nån Surface Phone!. Jag blev deppig av denna nyhet så hade hoppats se den diskuteras i en Fredagspanel!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Joakim Ågren:

Bra att Jonas lyckade få ihop en Fredagspanel trots allt. Nån måste hålla uppe fortet ju

Jag saknar också Emil i en panel, det är en särskild oersättlig magi (typ Hasse & Tage effekt) mellan Jonas och Emil som man älskar att se.

Enda kritiken jag har att ge mot denna veckas panel är att Jonas missade ta upp den definitiva dödsstöten mot Windows Phone/ Windows Mobil telefoner. Vi får aldrig se nån Surface Phone!. Jag blev deppig av denna nyhet så hade hoppats se den diskuteras i en Fredagspanel!

Jag skulle inte ta gift på det. Sett till MS push med egen launcher för Android är det inte en omöjlighet med en lösning den vägen. Inte riktigt än kanske, men.. Det vore förövrigt en lur jag skulle vara genuint intresserad av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur