Permalänk

Ingen signal till skärm.

Hej.
Behöver lite råd och tips, har kört fast helt.
Det är så att jag får ingen signal när jag stoppar i kabeln mellan grafikkort och skärm.

Lite info hur jag hittills har felsökt:

-Jag har även provat mellan det inbyggda grafikkortet på moderkortet och skärm helt utan resultat.
-Provat att byta skärm.
-Provat annan kabel Hdmi, vga, dvi
-Bytt moderkort.
-Bytt nätaggregat.
-Skiftat ramstickorna mellan de olika minnesplatserna en i taget.
-Resetat bios.

Nu har jag bara som alternativ kvar att byta processorn tror ni att det kan göra mig någon skillnad?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

@Afroodite Om du inte får signal med 2 olika skärmar oavsett om du kopplar via GPU/Moderkort på 2 olika moderkort låter det ju onekligen skumt.

Hur och när uppstod problemet?
Bootar datorn som den ska utan felmeddelande från moderkortet?

Permalänk
Skrivet av svaj:

@Afroodite Om du inte får signal med 2 olika skärmar oavsett om du kopplar via GPU/Moderkort på 2 olika moderkort låter det ju onekligen skumt.

Hur och när uppstod problemet?
Bootar datorn som den ska utan felmeddelande från moderkortet?

Problemet började visa sig för ca 2 månader sedan.
Jag bytte PCI plats på grafikkortet och då fungerade det. Naturligtvis trodde jag att den PCI ingången hade gett upp.

Men sen började det för 2 veckor sedan att sluta fungera mer och mer, även då för den integrerade grafiken.

Datorn startar upp helt normalt utan felmeddelande pip eller liknande.

Jag har faktiskt efter gjort datorn helt strömlös fått igång skärmen, och Windows har bootat.
När det hoppade igång så installerade jag om hela systemdisken.
La in w7, alla drivrutiner.
Började installera spel, program etc.
För att sedan nästa dag vara utan signal igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

@AfrooDite: Märkligt att det skett en gradvis försämring, hade hänt rakt upp och ner efter att du hade bytt skärm eller liknande hade jag satsat på att OS hade t.ex. tappat skärmen och det hade gått att lösa ganska enkelt. Men utifrån det du beskriver har jag ingen aning, hoppas någon annan kunnig kan ge dig ett svar.

Permalänk

Det här är alltså helt sjukt.

Nu har jag även provat byta cpu, ingen skillnad???!!

Har alltså provat att byta allt i datorn förutom minnen.
Dessa har jag provar starta utan, med ett på olika platser osv.

Har även kollat skärm och hdmi kabel en gång till.
Skärmen funkar klockrent på annan dator.

Nej, nu går jag bet 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]