Stänga av att mushjulet kontrollerar volymen i Firefox 57

Permalänk
Medlem

Stänga av att mushjulet kontrollerar volymen i Firefox 57

Mouse wheel controlling volume on Youtube

Var verkligen glad över nya Firefox men fick gå tillbaka till Google Chrome då jag inte står ut med att scrollhjulet på musen kontrollerar volymen på YouTube. Sökt i about:config men inte hittat hur man stänger av denna nya hemska finess. Någon som vet hur man blir av med det?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

hmm jag har nyaste windows och firefox och jag scrollar som vanligt även över youtube.
Tror det snarare är du som ändrat något någonstans? Du har ingen youtube plugin igång?
Testa kör en reset på firefox och se om det löser problemet.

edit: Det står ju i länken du länkade först:
"That's a feature I implemented in my extension Iridium because YouTube does not have it, at least not on the entire video area. YouTube does have native mouse wheel volume control, but only if your mouse cursor is over the volume scrollbar,"

Så du måste ta bort iridium, kolla dess inställningar eller vänta på en patch.

Permalänk
Medlem

Den funktionaliteten har jag bara om jag för muspekaren över volymreglaget, annars scrollar sidan som vanligt på mushjulet. Så det måste vara någon addon du kör.

(Jag kör Firefox Quantum 57.0.2 (64-bitars))

Edit: Det kan även vara så att externa siter som länkar youtubeklipp använder en javascriptspelare som har denna funktion implementerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

hmm jag har nyaste windows och firefox och jag scrollar som vanligt även över youtube.
Tror det snarare är du som ändrat något någonstans? Du har ingen youtube plugin igång?
Testa kör en reset på firefox och se om det löser problemet.

edit: Det står ju i länken du länkade först:
"That's a feature I implemented in my extension Iridium because YouTube does not have it, at least not on the entire video area. YouTube does have native mouse wheel volume control, but only if your mouse cursor is over the volume scrollbar,"

Så du måste ta bort iridium, kolla dess inställningar eller vänta på en patch.

Skrivet av elBenko:

Den funktionaliteten har jag bara om jag för muspekaren över volymreglaget, annars scrollar sidan som vanligt på mushjulet. Så det måste vara någon addon du kör.

(Jag kör Firefox Quantum 57.0.2 (64-bitars))

Edit: Det kan även vara så att externa siter som länkar youtubeklipp använder en javascriptspelare som har denna funktion implementerad.

Nej, har inte Iridium och samma på YouTubes egna sida. Och så att videon hänger med när man ska läsa kommentarerna är ju vidrigt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Det är någon av dina addons.
Stäng av addons en efter en och starta om för att se vilken det är.
Eller gör en refresh på Firefox genom att klicka på refresh i denna länk:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/refresh-firefox-reset-ad...
Tänk på att alla dina addons försvinner när du gör en refresh!

Permalänk
Medlem

@Krakkan: @Mattias.F:

Var Enhancer for YouTube som ställde till det. Bockat ur två standardinställningar

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]