Jag gillade den dessvärre inte. Ingen märkbar uppgradering. Älskade ambilighten (mer än vad jag trodde).
Men många gillar den, jag skrev så här om den:
Köpte på Elgigantens mellandagsrea nu 2017 för 6 666:- (nästan halva priset).
Jag vart dessvärre inte nöjd :/
Min äldre Samsung (Smart-TV) var såväl estetiskt snyggare och bättre rent bildmässigt med analog kanaler. Vet att de flesta kör digitalt (med en "boxer") idag, men inte vi.
+ Ambi-light:
Vart oerhört förvånad över hur effektfull den kunde vara. Fanns flertalet inställningar och lägen och den gick också att stänga av
- Ljudet:
.. som på min äldre Samsung smart-TV - uruselt
- Fötterna:
...hamnade utanför vår TV-bänk + att vi har en betongvägg, vilket gjorde att väggfäste kändes krångligt
- Bildkvalitén:
... analog TV-kanal blev typ uppskalad och asfult. Helt osebart (borde länkat bilder, men dumt nog inga). Via Netflix såg bilden inte avsevärt bättre ut, vilket jag hoppades. Har inte de dyrare HD Ultra sändningarna, utan betalar (via en kompis för de vanliga HD-sändningarna på/via Netflix. Alltså ingen markant skillnad med de medier vi kollade med
- Fjärrkontrollen:
... alla har väl olika tycke om QWERTY-tangenbord, men det gjorde fjärrkontrollen _extra_ stor i förhållande till vår gamla Samsung - där Samsung erbjöd en liten smidig kontroll med ett scrollhjul + röststyrning eller en lite vanlig traditionell fjärrkontroll.
- Estetisk design:
... trot eller ej, men den här punkten är ju ändå viktig. TV:n är INTE vit (som man kan tycka sig se av bilderna, utan den är grå(!). 2003 grå. Den är alltså riktigt ful med kantiga hörn i grått. Den är dessutom knappast "ultratunn" utan är minst 2-3 cm tjockare än vår äldre Samsung Smart-TV.
+- Funktionerna:
... har Plex, SVT Play, Netflix. De vi använder främst. Men funktionaliteten kändes inte bättre
Summering
Så trotts att vi får TV:n för nästan halva priset (12 990:- vs 6 666:-) så känns "uppgraderingen" inte märkbar.
Det blir nog när OLED kryper ner i pris till kanske samma nivå, alternativt en ny Samsung där de iaf har fötterna/foten mitt i, istället för längst ut.
Tack gode gud för Öppet Köp.
Märkte du av "hackandet" som en del klagar på? Det är nog mitt största problem med den Philips jag har, förutom att bilden är ohyggligt mörk så fort det blir mörkt
Hakcet kan ju bero på att jag, som du, kör med analoga dåliga kanaler på min tv