Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeth454SS
Hmmmm....
Om man kollar på sidan: http://www.14may2003.com/
så var de hemliga bilderna länkar till p-sidor!

Smart ide' av p-företagen för att locka besökare kanske?

såg precis det jag också... dessutom ska han lägg upp två nya foton varje dag, men alla länkar till samma sida...

Nej, nu ska jag kolla lite på de livsviktiga bilderna han lade upp...

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Mysteriet med varör just Sweclockers har fått korten är löst.
Jag citerar Marc (från Red Kore) så kommer lösningen.
"building a supportive, sharing community is a hugely important part of the TELEPORT experience, and it helps if we're all open with each other."
Alltså, det är viktigt att ha en slags sammanhållning kring Teleport, där folk är villiga att dela med sig, och är öppna mot varandra. M.a.o. så behövs det folk som är aktiva i forum. Ett forum består av folk som delar med, dessutom är vi väl väldigt öppna mot varandra här på Swec, precis som på många andra forum.
Marc ville nog ha ett världsomspännande intresse kring Teleport, och därför valde han de största forumen i Sverige.

Anledningen till att Swec fick detta, var nog att Marc ville engagera precis rätt sorts människor.
Om Expressen, Aftonbladet eller kanske M3 hade fått korten hade nog inte lika många människor debatterat kring detta.

Så lyder min teori, spricker den?

Permalänk
Medlem

Hur ser de där korten ut?
Bilder nånstans?

Läste på Unf-forumet, det var nån som hade en idé kopplad till mayakulturen.
Han fick tydlgen fram koordinater till en pyramidform på mars yta, alldeles brevid ansiktet...
...men jag förstod inte alls bilderna. Var fick han dem ifrån...

GAAH:(, jag blir galen på det här. Så många frågor...

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk

Den där killen, Beowulf hette han, använde sig av ett gammalt räknesystem från mayakulturen. Efter att ha trixat lite lyckades han komma fram till att det måste ha något samband med Mars...

Enligt mig har det absolut inget att göra med mars. Hela trippen är att folk skall samarbeta och lösa gåtan tillsammans.
Hur fan skulle man kunna teleportera sig med ett par kort, om inte möjligen mentalt.

Permalänk
Medlem

Om man kollar på alla korten som finns och börjar pussla med dom skulle man kanske kunna få fram något mönster eller någon form för en text eller något liknande.

poängen med dessa korten är att ALLA skall hjälpa till att lösa gåtan på "spelet" eller vad det nu är för någonting. för det värkar inte vara någon bluff av något slag.

Permalänk
Medlem

är det någon som har beställt sådana kort? om det är det ja då har ni väl fått reda på vad allt handlar om...

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

altså, detta e min teori. Tecknen på korten är inget annat än polygoner osv ihopsatta på ett häftigt sätt. Det kommer att släppas fler kort... 18 till. waffers är det tänkt att man ska ge till folk. Det är litegranna meningen att skapa en stämning runt korten. Typ som hemliga klubben... sen riktar detta in sig på datanördiga personer med svagt sinne för att klura på saker...

och det kommer typ bli trendigt att ha ett sånt kort kring halsen... universitet och typ på dreamhack kommer folk med dessa kort att träffas. Resan/trippen är inget annat än samma som sånna där "kristall" klubbar där man har med sig sina stenar o låtsas att man reser till andra dimensioner. En slags grupp hypnos...

Läs själva på korttillverkarens sida.

Visa signatur

Barton2500@2551 mhz 189*13,5 Hemmabyggd vattenkylning. EDIT: Numera stolt medlem i 3090 klubben =)

Permalänk

För i helvete lägg ner, det är bara ett enkelt sätt att käna pengar, hur många tror ni det är som redan har beställt korten (som kostar 20$, för 6st kort och lite annat skräp) av ren nyfikenhet.

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

PointMan upplyser:
Läs http://www.redkore.com/tel_media/teleport_release_05_02_03.pd...

Det är hm... om jag ska säga det med egna ord "drogtripper för hjärnan utan att använda droger"... enligt företaget alltså.
Man ska bli hög genom att använda korten, och på så sätt blir folk beroende av korten... precis som med vanliga droger...

"Red Kore Communications is a Boston-based supplier of (legal) mind-expansion products. Red
Kore was established in May, 2002 with a mission to design powerful, easily-accessible
techniques for exploring non-physical dimensions."

Som sagt... ute efter att tjäna pengar...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Inaktiv

Vad jag förstår skall man lägga sitt kort med pilen (Data 1x1) så att symbolen (Ignition x 1) hanmar över en likvärdig symbol på det kortet med tolv rutor. På så sätt får man fram en kombination med tecken.
Dessa teken kan vara antingen en nummer serie eller en bokstavs kombination med elva bokstäver.

Man kan även få fram olika vädersträck, detta tyder på att man skall orientera sig efter vissa rikningar. Men tde kan inte vara att hitta nått på jorden då detta systen är för dåligt för det

Sedan finns det symboler folk på Red Kore har gjort synonymt med sig själva och troligen kommer fler symboler att dyka upp på andra personer som några slags spel eller kultledare (beroende åt vilket håll det drar.)

Symbolen den svarta invertade hexagonen är symbol för Mark (Admin på Red Kore) och dem röda hexagonen är en symbol för deras sida som är knutpunkten till andra sidor som representeras av olika symboler.

På forum har vissa symboler en mening eller betydelse ungefär som hiroglyfer. Dvs att de kan representera en ljud, en sak eller höndelse men även gudar och andliga saker.

Man kommer nog att behöva fler kort för att ta reda på detta och därför verkar hela iden just nu uppbyggd på att lura folk genom att kitla deras nyfikenhet. Jag är givetvis nyfiken vart det bär av, men jag skulle aldrig betala för nått som jag inte vet vad det är till för.

Kan detta ha anknytning? http://www.skepticalmind.com/hoagland.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johhh
vad heter den där tecknade serien av Spielberg som är flera timmar lång och olika avsnitt?
Snubben hittar en grej och sedan letar regeringen och utomjordingar efter honom.

Du syftar på Taken eller? Den är inte särskiljt tecknad...

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt mig har det absolut inget att göra med mars. Hela trippen är att folk skall samarbeta och lösa gåtan tillsammans.

Undra varför det då är en bild på det berömda ansiktet på Mars på redkores hemsida...Han har säkert löst det...

http://www.redkore.com/tel_trips/rectangle/screen3_design.htm...

Permalänk
Medlem

Hittade lite mer om målet med teleport:

Detta säger mark på redkore.com

Citat:

this whole thing is about exploring consciousness.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Hittade lite mer om målet med teleport:

Detta säger mark på redkore
-this whole thing is about exploring consciousness.

Men det betyder ju ingeting, det är tomma ord utan mening. Hela den sidan är bara fyld utav kryptiska svar som enbart är till för att förvirra och av tvetydiga ord.

http://www.zeal.com/website/profile.jhtml?cid=289211&wid=1012...
Vidare kan man läsa på internet att Red Kore har starka band till UFO kretsar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuruX

Anledningen till att Swec fick detta, var nog att Marc ville engagera precis rätt sorts människor.
Om Expressen, Aftonbladet eller kanske M3 hade fått korten hade nog inte lika många människor debatterat kring detta.

Så lyder min teori, spricker den?

Expressen och Aftonbladet tror inte jag skulle publicera nått sånt trams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frisyren
Expressen och Aftonbladet tror inte jag skulle publicera nått sånt trams

De publicerar väl inget annat än en massa trams?

Permalänk

fryking: Håller med.

Det verkar ju udda att det är just hårdvaru/teknik-siter och problemlösarsiter som har fått paketen. inte direkt den klientel man brukar förknippa med new age precis :P.

Dessutom så brukar NA-sidor vara skrivna med rosa centrerad ms-font, extra stor fet stil och mot purpurfärgad bakgrund. Dessutom med en massa dåligt scannade bilder på änglar, kristaller och gammla kärringar med ljuseffekter. Ok, jag kanske generaliserar (TROR jag), men det hela verkar lite för genomtänkt och focuserat för att vara en standard NY-flumm grej.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Fan.. pallar inte dethär.. Kan inget fixa en bra förklaring?

Visa signatur

amd64 3200, gf 6800le (upplåst till NU), 512 ddr, 80+120+250 gb wd kaviar special edition 8mb cache, 19" samtron, 15" noname, mx500, allsop

Permalänk
Medlem

kika på

http://www.argn.com/

det har lite med RedKores TELEPORT att göra.

alltså det är ett reality game, det kräver tanke och paketet.

det är ett lite mer avancerat nokiagame om man kan kalla det så!

men jag tycker att ett eget svenskt forum på sweclockers vore på plats.

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB

Permalänk
Medlem

måste man ha korten för att lösa gåtan ?

Permalänk

Jag har nu beställt ett ex. av Teleport. Självklart gratis, annars hade jag inte gjort det. När jag får dem så ska jag kika lite närmare på dem för att se om jag blir klokare. Just nu står det helt still i skallen på mig.

Visa signatur

Det är trevligt att vara viktig, men det är viktigare att vara trevlig!

Permalänk
Medlem

de är ute efter pengar...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jarlen
kika på
http://www.argn.com/
det har lite med RedKores TELEPORT att göra.
alltså det är ett reality game, det kräver tanke och paketet.
det är ett lite mer avancerat nokiagame om man kan kalla det så!
men jag tycker att ett eget svenskt forum på sweclockers vore på plats.

Det hade vart okay om det hade enbart vart ett reality spel, men nu vet man att Redkore har vart inblandat i massa UFO saker mm som påstår att UFO skall komma till jorden och skynda på mäniskans evolution.
På Redkores sida åter anknyts detta reality spel till en UFO teorier och om en stad på Mars med stora pyramider och ett ansikte i kollosal format.
Jag skall försöka leta vidare. På internet hittar man bara fragment av Redkores gamla verksamhet och jag skall vända mig till patent och registrerings verket i USA för att se om jag kan hitta.

Red Kore finns även i grekisk mytologi tillsamans med sina systerar Black Kore och White Kore, (Tyvär vet jag inte namnen på grekiska eller Svenska.

MEN! Fortsätt att posta ledtrådar mm och allt ni hittar. Jag skulle bli jätte glad om jag motbevisades. Jag är ju nyfiken jag med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aprox
1: välkommen till forumet
2: vad menar du med BUZZ?

1: man tackar
2: ett uttryck som används i media när något nytt börjar spridas med ryktes vägen, folk pratar om det. Ungefär som du o jag samt alla andra som har blivit förbryllade. Det är som den där sidan http://www.8march2003.com där man först blev lurad (jag blev dock inte lurad, bara lite) att tro att det värkligen var sant, men efter ett tag visade det sig att det bara var ett marknadsförings tirck för att kränga böcker. eller????? hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rebellion
Jag har nu beställt ett ex. av Teleport. Självklart gratis, annars hade jag inte gjort det. När jag får dem så ska jag kika lite närmare på dem för att se om jag blir klokare. Just nu står det helt still i skallen på mig.

Hur får man tag på det gratis?

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk

Jag tror att den ryska underrättelsttjänsten (KGB) har byggt in microfoner i dem eller så är det Al-Quaidas (stavning) nya bomber eller så är det Microsofts nya spionprogram, de borde iaf ha råd med det

Permalänk
Medlem

OT: KGB finns väl inte längre i den bemärkelsen?

För övrig är jag j*****vligt nyfiken på vad detta ska mynna ut i,
dock orkar jag inte pyssla med det själv

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | MSI GeForce RTX 3070 8GB Ventus 2X OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600Mhz CL18 Vengeance LP | Corsair RM650 | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | Corsair hydro H100x med (utbytt) 2x Noctua NF-A12x25 pwm fläktar | LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz | Logitech Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Alla verkar tro att detta är någon form av PR gippo, spel, eller geometripussel för dom smartaste.
Astral projection, remote viewing någon?
Kortens funktion är att göra det lättare för dig att genomföra en sådan "trip/resa"... och figurerna på deras sida är för att hjälpa dig att åka till mars. Så den första "trip" du gör är alltså till mars.
Man behöver inte köpa något för att genomföra en sådan "trip" men det underlättar.
Om ni vill läsa mer om astral projection så gå in här http://astralvoyage.com/projection/index.html

"TELEPORT is a fun, easy-to-use guide to astral projection and other forms of non-physical travel"
Quote från redkores pressrelease.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VenTurA
OT: KGB finns väl inte längre i den bemärkelsen?

För övrig är jag j*****vligt nyfiken på vad detta ska mynna ut i,
dock orkar jag inte pyssla med det själv

Jo då, vist finns KGB kvar. Han bor i slottet "Kalle Gurra Bernadotte" dvs vårt kungliga Majonäs, knugen.

Permalänk
Medlem

Min teori är att symbolerna är någon matematisk formel reprecenterad geometriskt... Kan vara siffror som någon vill hitta ett samband mellan.

Sakerna skickas ut för fullt så att massor med fålk skall ge sig på dem för att komma på vad det går ut på.

Tillslut kommer någon att hitta en lösning på nått vis och genom att översätta det hela tillbaka till en mattematisk formel så har de kanske svaret...

eller så var det en onödig tanke från mig...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE