Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backspace:

@mrqaffe: Jag citerar det @kf skrev.
"Betydligt billigare DAC:ar än Schiits är felfria rörande denna aspekt. Men det finns naturligtvis personer som tycker det är OK med den här typen av problem och hellre "fixar" insignalen eller tweakar datorn för att minimera störningar."

Du läste säkert detta men jag kan tycka att det faktiskt är viktigt att lyfta fram detta, speciellt eftersom så många förespråkar Schiits produkter.

Vad för fel egentligen? Har de fel jord på datorn är det deras fel inte Schiits.

Permalänk
Medlem

@anon8870 : En kort sammanfattning är : Schiits implementation utav deras USB-gränssnitt (ej 5e-gen USB) har en del problem med bl.a "jitter" (störningar) i ljudet.

Men du kan ju självklart köpa Schiits uppgradering så slipper du problem:
http://www.schiit.com/products/gen-5-usb

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Jag vill låna den där

Skickades från m.sweclockers.com

Köp en head two så kan vi jämföra

Lite tråkigt med prisinflationen. Den gick på 8000 något när jag köpte nu vill de ha 18. Och Head 2 går för 27.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Ramses : En kort sammanfattning är : Schiits implementation utav deras USB-gränssnitt (ej 5e-gen USB) har en del problem med bl.a "jitter" (störningar) i ljudet.

Men du kan ju självklart köpa Schiits uppgradering så slipper du problem:
http://www.schiit.com/products/gen-5-usb

Märker inga problem med Jotunheim DAC iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backspace:

@Ramses : En kort sammanfattning är : Schiits implementation utav deras USB-gränssnitt (ej 5e-gen USB) har en del problem med bl.a "jitter" (störningar) i ljudet.

Men du kan ju självklart köpa Schiits uppgradering så slipper du problem:
http://www.schiit.com/products/gen-5-usb

Inga problem med min Modi2. Men då kanske jag är skonad eller har uppgraderad usb platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Märker inga problem med Jotunheim DAC iaf.

Skrivet av anon8870:

Inga problem med min Modi2. Men då kanske jag är skonad eller har uppgraderad usb platta.

C-Media CM6631A = Gen5
C-Media CM6632A = Gen3

OM jag förstått ovanstående korrekt.
Ifall ni är nyfikna och vill öppna upp och kolla, var försiktig med eventuella garantiklisterlappar bara.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

C-Media CM6631A = Gen5
C-Media CM6632A = Gen3

OM jag förstått ovanstående korrekt.
Ifall ni är nyfikna och vill öppna upp och kolla, var försiktig med eventuella garantiklisterlappar bara.

Gäller störningarna bara USB? Jag kör min Modi via optisk toslink, har inte märkt något men man kanske ska börja leta fel

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

@maLakai: Detta ska väl enbart gälla USB-implementationen Schiit valt.
Och förhoppningsvis ska väl enheter från våren/sommaren 2017 ha den felfria implementationen (Gen5), jag har dock inte full koll på NÄR Schiit började uppgradera sina enheter.

Jag kan fortfarande inte förstå hur Schiit kan få komma undan med detta, de borde enligt mig skicka ut nya USB-kort gratis till alla drabbade alternativt stå för transport från och tillbaka till kund så att Schiit själva får installera "uppgraderingen" på lite äldre enheter.

Men då driver ju inte jag ett pengahungrigt företag heller.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

Köp en head two så kan vi jämföra

Lite tråkigt med prisinflationen. Den gick på 8000 något när jag köpte nu vill de ha 18. Och Head 2 går för 27.

Hehe min CTH / SDAC är på ingång nu. Får börja med den.
Och ja det är väl mönstret. Liten tillverkare med prisvärda prylar gör succé -> priset höjs. Så hade jag också gjort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hehe min CTH / SDAC är på ingång nu. Får börja med den.
Och ja det är väl mönstret. Liten tillverkare med prisvärda prylar gör succé -> priset höjs. Så hade jag också gjort

Skickades från m.sweclockers.com

Feliks audio har ju dubblat priset på Espressivo nu, så din tes håller.

Permalänk

Nån som har erfarenhet av dessa eller liknande? Kör en CEntrance DACport Slim från datorn till diverse lurar och tycker det blir lite störande mycket bakgrundsbrus ibland. Fungerar det bra eller marginell skillnad?

https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/horlurstillbe...
alternativt https://www.hifiklubben.se/stereo/da-omvandlare/audioquest-ji...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Nån som har erfarenhet av dessa eller liknande? Kör en CEntrance DACport Slim från datorn till diverse lurar och tycker det blir lite störande mycket bakgrundsbrus ibland. Fungerar det bra eller marginell skillnad?

https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/horlurstillbe...
alternativt https://www.hifiklubben.se/stereo/da-omvandlare/audioquest-ji...

https://www.hembiobutiken.se/images/prod/250360_2.jpg

Jag kör AQ Jitterbug från datorn till ett par B&W P9 Signature.
I mitt fall ger den "svartare"bakgrund och klarare ljud.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Fyndjägare

THX AAA
THX har ju jobbat på en ny förstärkarkrets ett tag. Demonstrerat på mässor osv. Och den mäter tydligen överjävligt bra.
Först dök THX AAA som teknologin kallas upp i två intressanta produkter från Monoprice. Båda har försenats flera ggr nu.

Monolith Portable Headphone Amplifier and DAC with THX AAA Technology
https://www.monoprice.com/product?p_id=24460

Monolith Desktop Headphone Amplifier and DAC with THX AAA Technology
https://www.monoprice.com/product?p_id=24459

Men nu har även Massdrop en hörlursförstärkare på gång med THX AAA. Drop på torsdag 1:a Mars.
- Massor med effekt upp till 6W och 3 gain lägen.
- Balanserad in och ut. Ska vara fullt balanserad inuti. Och man kan köra RCA in och XLR ut. Och få ut full effekt.
- Ingen inbyggd DAC. Gissar att det kommer en variant med SDAC inbyggd om några månader.
$350

Ljudmässigt ska den inte låta någonting dvs wire with gain. Personligen föredrar jag ju färgade förstärkare och rörvarianter, för att locka fram bäst synergi ur diverse hörlurar. Men kul med något nytt inom hörlurssvängen. Är mycket nyfiken på vilka hörlurar denna skulle tänkas passa med. Och för alla som köper ljud baserat på mätdata måste ju detta vara drömförstärkaren

Jämförelse mellan Monoprice 788 och Massdrop 789 varianten:
- uses the same AAA technology
- 788 has less output current/voltage/power
- 788 no true balanced output (has XLR-4, but it's only driven single-ended)
- 788 includes a DAC selected by the Monoprice team. "

Massdrop x THX AAA 789 Linear Amplifier
https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-thx-aaa-789-linear-am...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Tinardirith:

Nån som har erfarenhet av dessa eller liknande? Kör en CEntrance DACport Slim från datorn till diverse lurar och tycker det blir lite störande mycket bakgrundsbrus ibland. Fungerar det bra eller marginell skillnad?

https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/horlurstillbe...
alternativt https://www.hifiklubben.se/stereo/da-omvandlare/audioquest-ji...

https://www.hembiobutiken.se/images/prod/250360_2.jpg

Hej,

min erfarenhet är att om det brusar så är det någonting fel i dina inställningar på datorn. Kör USBView och kolla att DACen sitter på en separat roothub. Sedan finns det en del annat man kan felsöka. Även sätta prio på bakgrundsprocesser i Windows tog bort brus på min jobblaptop när jag använde en USB DAC/hörlursförstärkare.

Alternativt om du inte har extremt känsliga hörlurar och din Dacport inte gillar dom helt enkelt, vilka hörlurar är det?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

@Mumu55: Den där gillade jag utseendet på.

Edit: Vilket verkar ha samma lådkonstruktion som den där CTH-enheten, ändå tilltalade ovanstående mig mer. Lustigt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av backspace:

@Mumu55: Den där gillade jag utseendet på.

Edit: Vilket verkar ha samma lådkonstruktion som den där CTH-enheten, ändå tilltalade ovanstående mig mer. Lustigt.

Jag är mest intresserad av insidan faktiskt. Om jag fattat rätt så bygger THX AAA på samma teknologi som sitter i Benchmark AHB2 slutsteget. https://benchmarkmedia.com/products/benchmark-ahb2-power-ampl...

Här en bild på en av prototyperna på hörlursförstärkaren

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

@Mumu55: Det kanske skulle vara något det, det står ju THX på slutsteget så man kanske skulle ha en lite lurförstärkare med samma märkning.
Bara för att?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Jag kör AQ Jitterbug från datorn till ett par B&W P9 Signature.
I mitt fall ger den "svartare"bakgrund och klarare ljud.

Låter trevligt!

Skrivet av Mumu55:

Hej,

min erfarenhet är att om det brusar så är det någonting fel i dina inställningar på datorn. Kör USBView och kolla att DACen sitter på en separat roothub. Sedan finns det en del annat man kan felsöka. Även sätta prio på bakgrundsprocesser i Windows tog bort brus på min jobblaptop när jag använde en USB DAC/hörlursförstärkare.

Alternativt om du inte har extremt känsliga hörlurar och din Dacport inte gillar dom helt enkelt, vilka hörlurar är det?

Ska kolla upp det här, tack för tipsen
Sony MDR-1A och Tennmak Pro. Kör dacen på lägsta gain. Runt 10-25% volym i windows10.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Tinardirith:

Låter trevligt!

Ska kolla upp det här, tack för tipsen
Sony MDR-1A och Tennmak Pro. Kör dacen på lägsta gain. Runt 10-25% volym i windows10.

Hmm är det konstant brus eller upp och ner när datorn jobbar, laddar hemsidor osv?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Hmm är det konstant brus eller upp och ner när datorn jobbar, laddar hemsidor osv?

Konstant, som ett tonaktigt brus som mest hörs när det blir lite tystare. Har inte tinnitus vad jag vet

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Mumu55: Det kanske skulle vara något det, det står ju THX på slutsteget så man kanske skulle ha en lite lurförstärkare med samma märkning.
Bara för att?

Branding fungerar?

Behöver inte va bra för att de är THX men jo man blir lite sugen ändå bara för att liksom. Holographics Audio Ear One är en annan trevlig förstärkare om man vill köpa svenskt med fokus på ej färgning http://www.holographicaudio.com/produkter/headphone-amp-ear-o...

Jag blev ändå bra sugen på den där THX grunkan. Mina JVC-DX 1000 är moddade med balanserad kabel men har bara nfb1032n och då måste jag använda dess DAC som jag inte gillar lika mycket som min reference 9.

Nyfiken på om de går att få en bättre match än Goldpoint headphone pron. Den förstärkarn får nästan DX 1000 att låta referens annars är det ju en mycket trevlig färgad lur

Sen går de att få bort behovet av en enorm surroundförstärkare för LCD-2n så är ju de också ett plus.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare

Fostex Massdrop TH-X00 för 3000kr
Stockholm
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=21628...

Sen en Hegel Super på det borde ju bli rätt ok. 1190kr
Också Stockholm
http://www.blocket.se/vi/78000641.htm

Dock har nog TH-X00 stora 6.3mm kontakten så adapter krävs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Tinardirith:

Konstant, som ett tonaktigt brus som mest hörs när det blir lite tystare. Har inte tinnitus vad jag vet

Testat din Centrance på olika datorer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Testat din Centrance på olika datorer?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, bara den här. Får återkomma när jag provat på en annan.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

Branding fungerar?

Behöver inte va bra för att de är THX men jo man blir lite sugen ändå bara för att liksom. Holographics Audio Ear One är en annan trevlig förstärkare om man vill köpa svenskt med fokus på ej färgning http://www.holographicaudio.com/produkter/headphone-amp-ear-o...

Jag blev ändå bra sugen på den där THX grunkan. Mina JVC-DX 1000 är moddade med balanserad kabel men har bara nfb1032n och då måste jag använda dess DAC som jag inte gillar lika mycket som min reference 9.

Nyfiken på om de går att få en bättre match än Goldpoint headphone pron. Den förstärkarn får nästan DX 1000 att låta referens annars är det ju en mycket trevlig färgad lur

Sen går de att få bort behovet av en enorm surroundförstärkare för LCD-2n så är ju de också ett plus.

Jo jag struntar i THX loggan utan det är teknologin bakom som är intressant. Kan ju vara marketing bs också. Blir väl att vänta till någon trovärdig har testat. Eller så får jag ryck och chansköper bara för kul.

Hihi "Highest fidelity in the world" i materialet från THX
http://www.thx.com/aaa/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Enheten från Monoprice är enligt mig faktiskt ännu snyggare än Massdrops variant.
Och själva DAC-chipet i enheten ifrån Monoprice lär inte gå av för hackor heller, AK4493.

Dock en aning dyrare.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 660S för €369 på Amazon.it
länk

Nevermind... ändrat till Prime nu.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av ZyntaX:

Sennheiser HD 660S för €369 på Amazon.it
länk

Nevermind... ändrat till Prime nu.

Det funkar för mig iallafall. Har inte Prime.
HD660s för 369€.
Blir 387€ med frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Det funkar för mig iallafall. Har inte Prime.
HD660s för 369€.
Blir 387€ med frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske går att beställa ändå. Är inte så bevandrad i Amazon och deras Prime. Hmm, man blir sugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Kanske går att beställa ändå. Är inte så bevandrad i Amazon och deras Prime. Hmm, man blir sugen.

Länk till Zeus reviews nedan på dessa lurar. Summering: Han är nöjd med dom
https://www.youtube.com/watch?v=1KvRJtcvSLs

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier