Förstärkare till Beyerdynamic DT 990 PRO (250 Ohm)?

Permalänk

Förstärkare till Beyerdynamic DT 990 PRO (250 Ohm)?

Tjenare!

Jag är på väg att köpa ett par Beyerdynamic DT 990 PRO (250 Ohm) hörlurar. Kommer jag behöva en förstärkare till dom, i så fall vilken skulle ni rekommendera? Vissa datorer ska tydligen kunna hantera dom utan en förstärkare, hur vet jag att min klarar det?

Här är min PC's specifikationer: http://prntscr.com/ila71v

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Jag har de lurarna och jag skulle vilja säga att du behöver en förstärkare till dem.

Själv kör jag med denna: http://www.headnhifi.com/amplifiers/desktop-headphone-amplifi...
Den funkar hur bra som helst, finns självklart billigare alternativ om du inte vill pröjsa så mycket. Fiio E10k ska väl vara ett helt okej budgetalternativ har jag förstått det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbinros:

Tjenare!

Jag är på väg att köpa ett par Beyerdynamic DT 990 PRO (250 Ohm) hörlurar. Kommer jag behöva en förstärkare till dom, i så fall vilken skulle ni rekommendera? Vissa datorer ska tydligen kunna hantera dom utan en förstärkare, hur vet jag att min klarar det?

Här är min PC's specifikationer: http://prntscr.com/ila71v

Tack i förväg!

Har ett par DT770 Pro (250 ohm) och jag var tvungen att kirra en Schiit stack. Nu kanske du inte behöver eller vill ha samma typ men. Om du har möjlighet, köp okej grejer direkt.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Skrivet av Brolle94:

Jag har de lurarna och jag skulle vilja säga att du behöver en förstärkare till dem.

Själv kör jag med denna: http://www.headnhifi.com/amplifiers/desktop-headphone-amplifi...
Den funkar hur bra som helst, finns självklart billigare alternativ om du inte vill pröjsa så mycket. Fiio E10k ska väl vara ett helt okej budgetalternativ har jag förstått det som.

En sak som jag funderat över är ifall ljudet från hörlurarna kommer tas upp av min AT2020 mikrofon som jag också tänker köpa? Jag vill inte att mina vänner som jag pratar med på Discord ska kunna höra vad jag lyssnar på. Har du haft nå problem med detta? Borde jag kolla efter en 'semi-open' istället för 'open' som DT 990 är i så fall? Jag vill också gärna kunna höra vad jag själv säger för jag tycker det är ganska svårt att prata när man inte hör sig själv. Har detta problem med mitt nuvarande headset. Hör man sig själv bra i DT 990?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbinros:

En sak som jag funderat över är ifall ljudet från hörlurarna kommer tas upp av min AT2020 mikrofon som jag också tänker köpa? Jag vill inte att mina vänner som jag pratar med på Discord ska kunna höra vad jag lyssnar på. Har du haft nå problem med detta? Borde jag kolla efter en 'semi-open' istället för 'open' som DT 990 är i så fall? Jag vill också gärna kunna höra vad jag själv säger för jag tycker det är ganska svårt att prata när man inte hör sig själv. Har detta problem med mitt nuvarande headset. Hör man sig själv bra i DT 990?

I min erfarenhet så är det där inget problem alls!

Jag har aldrig fått något klagomål om att någon hör ljud från mina lurar alls, och då har jag en liknande bra mikrofon.
Jag tycker även att man hör sig själv alldeles lagom, vill också gärna höra mig själv när jag pratar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbinros:

Det beror på vad ni pratar i osv, när jag pratar i ts3 så kan jag köra full fräs på högtalarna utan att det hörs så länge man inte för några andra ljud utanför datorn, se även till att ekoreduktions-grejerna är på i programmet. Finns samma i Discord.
DT880 + Blue Snowball ICE

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk