Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Samma här!

Förra året fick jag tillbaka den 1 april.

Nu har jag också varit duktig får bli en en kväll på stan för den lilla slanten som kom in

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Blir lite fundersam, tänk om de som kommit in och deklarerat idag hamnar i nån sorts "limbo", nej jag vågar inte chansa haha. Hoppas såklart att ni som är tidiga inte får strul.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Konstigt att det både går att skicka in men samtidigt står det att det inte går förrän den 20:e på ett annat ställe
Nu är i alla fall min inlämnad

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Valonen:

Blir lite fundersam, tänk om de som kommit in och deklarerat idag hamnar i nån sorts "limbo", nej jag vågar inte chansa haha. Hoppas såklart att ni som är tidiga inte får strul.

Skrivet av AMD-FX:

Konstigt att det både går att skicka in men samtidigt strår det att det inte går förrän den 20:e på ett annat ställe

Jag blev orolig så jag ringde till dem 20 minuters väntekö:D
De hade ett test och de som loggade in och kunde deklarera har deklarerat. Nu har de stängt den och jag ser samma sak på min sida.

Preliminär inkomstdeklaration Stängt för underhåll.

Men de som har kvittens har ett bevis på att det gick och behöver inte göra om det eller hamna i ett limbo. Om de testar regionalt vet jag inte eftersom en del kan fortfarande logga in och deklarera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Dem testkör systemet på oss så om inte pengarna hinner in på kontot under eftermiddagen så kommer det en kontantleverans + vinflaska till dörren under kvällen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag blev orolig så jag ringde till dem 20 minuters väntekö:D
De hade ett test och de som loggade in och kunde deklarera har deklarerat. Nu har de stängt den och jag ser samma sak på min sida.
Men de som har kvittens har ett bevis på att det gick och behöver inte göra om det eller hamna i ett limbo. Om de testar regionalt vet jag inte eftersom en del kan fortfarande logga in och deklarera.

Jag sparade ett kvitto att jag lämnat in så det är lugnt alltså

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Då verkar det lugnt, gott! Jag får gå upp 0645, brygga en kopp och sedan är det F5 0700.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på det här?:

Från Expressen, tror det var inför förra årets deklaration:
"Nödvändiga arbetsredskap som arbetsgivaren ej tillhandahåller, till exempel dator, facklitteratur och mobiltelefon."

Om man inte har telefon via arbetsgivaren, men dess tjänster kräver två-stegsverifiering, kan man då dra av inköp av privat telefon.

Och en annan sak, om man sitter i ett kontorslandskap, får man dra av brusreducerande hörlurar (kanske mer tveksamt, borde isf bekostas av företaget?)

Samt får man dra av för all relevant facklitteratur oavsett om det från företagets sida anses relevant?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av AMD-FX:

Jag sparade ett kvitto att jag lämnat in så det är lugnt alltså

Ja det ska det vara enligt han jag pratade med. Det var 200 i kön så jag antar att det är en hel del som ringer för att fråga om deklarationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Då verkar det lugnt, gott! Jag får gå upp 0645, brygga en kopp och sedan är det F5 0700.

Jag kommer fortfarande in efter loggat in med BankID/E-leg. Kan det vara för att jag reda gjort det klart?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag kommer fortfarande in efter loggat in med BankID/E-leg. Kan det vara för att jag reda gjort det klart?

Äsch, jag kom in jag med och har nu gjort det klart.

**Edit* 15min sömn inkasserad*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då var det fixat!

Jag som sålt aktier, kommer behöva vänta lite längre va? Inga pengar till påsk för mig?
Jag har inte lagt till något i deklarationen, men jag har fyllt i omkostnadsbelopp och så.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Då var det fixat!

Jag som sålt aktier, kommer behöva vänta lite längre va? Inga pengar till påsk för mig?
Jag har inte lagt till något i deklarationen, men jag har fyllt i omkostnadsbelopp och så.

Samma här! Har enskild firma, förvisso vilande, vilket även det innebär en bilaga. Enligt vad jag kunde läsa mig till är det midsommar som gäller för alla som skickar med bilaga av något slag då det innebär siffror som de inte hunnit och kunnat bekräfta på förhand.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Vad baseras skatteåterbäringen på? Exempel, 2 individer som tjänar lika mycket och har samma skattesats. Vad är som gör att det kan skilja så mycket mellan dom två, är det eventuella lån? För vi snackar om 15 000 kr skillnad.

Permalänk
Inaktiv

2018 ser ut till att bli ett bra år i år!
Får tillbaka en rejäl skatteslant plus att man fått ett stadigt jobb, all anledning till att vara nöjd just nu!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesky1:

Vad baseras skatteåterbäringen på? Exempel, 2 individer som tjänar lika mycket och har samma skattesats. Vad är som gör att det kan skilja så mycket mellan dom två, är det eventuella lån? För vi snackar om 15 000 kr skillnad.

Lån (ränteavdrag)
Avdrag för resa ToF arbete
Sjukdagar
Ledigadagar
Övertid
Sparande

Egentligen allt som påverkar din inkomst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Samma här! Har enskild firma, förvisso vilande, vilket även det innebär en bilaga. Enligt vad jag kunde läsa mig till är det midsommar som gäller för alla som skickar med bilaga av något slag då det innebär siffror som de inte hunnit och kunnat bekräfta på förhand.

Tror jag fick min tidigare förra året trots vilande enskild firma. Att det var nollor överallt hade nog med saken att göra.

Permalänk
Inaktiv

Sådär, knappt 1100kr tillbaks. Skönt att inte behöva betala in något iallafall.

Permalänk
Medlem

Sådär, 4500:- tillbaka där dom borde vara.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur blir det om man måste skicka in K4 blanketten? Får man pengarna i april ändå? Förra året dröjde det till midsommar suck

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Är det någon som vet om man får pengarna i April om man ska få pengar tillbaka pågrund av resor från och till arbetet?

Jag har digital brevlåda, bankkontot är länkat och jag deklarerade idag.

Mvh

Permalänk
Medlem

Till alla som undrar vad som händer när de skickar med bilagor skriver Skatteverket såhär:

"Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det gäller dig som exempelvis gör avdrag för resor till och från arbetet eller lägger till uppgifter på grund av bostadsförsäljning, värdepappersförsäljning eller på grund av att du är företagare."

https://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/digitalbrevla...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Till alla som undrar vad som händer när de skickar med bilagor skriver Skatteverket såhär:

"Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det gäller dig som exempelvis gör avdrag för resor till och från arbetet eller lägger till uppgifter på grund av bostadsförsäljning, värdepappersförsäljning eller på grund av att du är företagare."

https://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/digitalbrevla...

Så det betyder att jag som har deklarerat för resor inte kommer att få i April? Eller är det bara om man ändrar?

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: Står i länken, om du tillför information med hjälp av bilaga så är det siffror som de inte hunnit verifiera i förväg. Tillförd information via bilaga = ändring. Jag deklarerar dock inte för resor så vet inte hur blanketten ser ut, men antar att man inte kan föranmäla något redan i januari? Isåfall skulle jag tro att det är midsommar som gäller för dig. Jag skickade in för enskild firma (Förvisso 0 kr) och värdepappersförsäljning (förlust på hela 163 kr) så jag lär få ge mig till tåls till juni.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Så det betyder att jag som har deklarerat för resor inte kommer att få i April? Eller är det bara om man ändrar?

Jag har gjort avdrag de senaste 4 åren och fått pengarna samtidigt som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Jag har gjort avdrag de senaste 4 åren och fått pengarna samtidigt som alla andra.

I juni? Eller april?

Permalänk
Medlem

Du som gör ändringar eller lämnar en bilaga
Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det gäller dig som exempelvis gör avdrag för resor till och från arbetet eller lägger till uppgifter på grund av bostadsförsäljning, värdepappersförsäljning eller på grund av att du är företagare.

De förifyllda uppgifterna får Skatteverket in redan i januari och vi har därför haft möjlighet att kontrollera dem. Uppgifter som du har godkänt behöver inte kontrolleras igen. När du gör ändringar eller tillägg behöver Skatteverket tid för att kontrollera din deklaration. Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration får därför din skatteåterbäring till midsommar i stället, förutsatt att du deklarerar i appen eller e-tjänsten.

Källa: Skattepengar i april

Så slipper vi fler frågor nu?

Upprepar @Choffe s kommentar..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd

Yeap i juni då alltså, för det var väl förra året dom började med att vissa får tillbaka redan i april om dom skickar in utan ändringar?

Skrivet av evirob:

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Sista dagen att deklarera idag för oss som vill ha cash i april.

Förväntar mig utbetalning imorgon 😂

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Glöm inte heller digital brevlåda!

Visa signatur