Du har garanterat bättre koll än vad jag har, och det är också möjligt att jag blandar samman märken. Jag gör det ibland (Speciellt de gröna maskinerna), men jobbar ju inte heller med det.
Håller Milwaukee samma standard som förr? Hade för mig att de tappat ganska kraftigt efter att de togs över av Techtronics Industries?
Makita hade jag för mig var bra, men kan jag ha blandat ihop dem med Metabo?
DeWalt är inte på något sätt dåliga maskiner, men är alla deras maskiner så bra eller kör de någon intern produktsegmentering som jag inte har koll på?
Skulle jag personligen vara i behov av nya elverktyg just nu skulle valet sannolikt stå mellan DeWalt, Hitachi, Metabo och möjligen AEG för vissa typer av verktyg.
Dewalt har alltid varit OK. Problemet var när dom köpte Black & decker och började med "gör-det-själv" maskiner för privatkunder och sålde till skitpriser på Hornbach m.m.
Dom totalt kastade bort sitt varumärke och DeWalt har setts till stor del som ett budgetmärke.
Med deras nya 18v och speciellt deras 54v så är dom marknadsledande just nu.
Tex 54v Borrhammare med SDS-max fäste kör våra kunder 50x400 mm betongborr på batteri utan problem dagarna in och ut.
Makita och Bosch är inga dåliga maskiner. Problemet är att det inte går att motivera dessa köp framför konkurrenter. Speciellt för företag iom deras dåliga service/garantier.
++++
DeWalt
Hitachi
+++
Metabo
Fein
Paslode
Milwaukee
++
Makita
Bosch
Tar inte med alla, men i denna ordning generellt skulle jag säga