Hjälp att komma på namn till datorspel

Permalänk
Medlem

Hjälp att komma på namn till datorspel

Hej.

Under en diskussion igår kom det upp ett spel som ett par av oss spelade i i början av 2000-talet (spelet kan vara något äldre). Saken är att vi kunde inte komma på namnet på spelet. Det duger icke så därför vänder jag mig till sweclockarna för att få kloka förslag.

Jag har förtvivlat få ledtrådar att ge. Egentligen bara en bra, återkommer till den nedan. Vi spelade inte jättemycket och minnet är bra men kort så det här kan bli tufft... Iaf, det var ett slags Diabloklon. Fantasymiljö. Man hackade och högg och hade sig. Man kunde levla upp (tror jag) sin karaktär. Tror inte det gick att nätverksspela men vet inte säkert. Det fanns en tvåa (siffran 2) med i namnet. Namnet bestod av två ord (på engelska) alltså "ord1 ord2 siffran2"("xxx yyy 2"). Inte Dungeon Master 2 eller Dungeon Siege 2. Fastnade på Dungeon men det kan vara en villfarelse.

Den "bra" ledtråden: När man inte slogs mot ondsinta varelser så kunde man vara i en stad/by. Där gick det att ordna lite med vapen, potions och sådant. Där stod också en kvinna, har för mig vid ett slags torg, och hängde (det var helt säkert utomhus). Om man fick för sig ge henne ett mynt så sjöng hon en stämningsfull folksång/ballad - häftigt. Det var inget påskägg i ordets rätta bemärkelse men det var något extra.

Kan ni hjälpa mig med det här så att jag kan få helgfrid? Det vore fint.

Mvh,
Ola

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate: Dark Alliance II ?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

@The_St1g:

Nope, inte Baldur’s gate

Visa signatur

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

@Ykalon: Damn it, skulle precis skriva samma sak efter att ha läst samma lista! ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte korrekt namn men beskrivningen påminner om DarkStone (40 sekunder in):

Edit: pucktvåa

Permalänk
Medlem

Darkstone. Där har vi det!!

Jag tackar och bockar, toppen.

Det här med falska minnen - vad tusen fick jag siffran två i namnet från?

Visa signatur

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Asch, ser man denna tråden först nu. Hade bidragit med Darkstone direkt, beskrivningen vart uppenbar! Helt klart ett kul spel på sin tid

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Shit, Darkstone lirade man ju massvis!

Visa signatur

---