Byta ut min laptop + stationära till endast laptop
Hejsan,
Jag har gjort en del efterforskningar men nu har jag insett att jag behöver lite vägledning..
Först lite bakgrund!
I dagsläget har jag 2 datorer. En laptop som mest varit portabel dota-burk och för filmtittande då jag reser rätt mycket i jobbet.
Laptopen är en Acer Nitro 15 tums med i7 professor samt gtx 1050ti. Förhoppning va att den skulle ersätta min stationära helt men när jag märkt att jag inte fixar att lira på så låga inställningar som krävs för att spel som witcher 3, AC etc ska flyta så har de blivit att jag ändå måste använda min stationära till det..
Stationära är en mitx burk med i7-3770k och gtx 980, ssd 16gb ram etc.
Mellan tummen o pekfingret bör jag få ca 11k tillsammans om jag säljer de båda (grov uppskattning, ni får gärna göra en värdering). Jag är villig att lägga några tusenlappar till på en laptop så jag kan spela alla spel på resande fot men är rädd att jag ändå ska uppleva att prestandan blir för dålig. Mitt krav är att en dator skall klara stora titlar i high, gärna i nåt år framöver.. (1080p)
Är det kört att hitta en laptop för det, som också går att resa med? Får jag helt enkelt ha kvar min stationära då de ändå är bra bang for the buck? Kan tänka mig att köpa beg laptop också men de snöar inte av high end laptops på marknaden.
Jag har läst forum, kollat reviews och benchmarks men känns aldrig riktigt som att man får ut fullt av en laptop om de inte är riktigt bra förutsättningar.
Något förvirrande inlägg, men så är jag lite förvirrad själv också
Tacksam för vägledning!