Permalänk

Tror du att jag som amatör skulle klara av att detta, enbart genom ett något sådär logiskt tänkande?

Klart det skulle kännas rätt bra med ett normalkralligt nätagg och inte ett på 55w. Förresten, jag kommer behöva en hel del fläktar (1 eller 2 iofs), var ska dessa sladdar gå? Hjälp en stackars noob

Permalänk
Medlem

Frågar här istället för att skapa en ny tråd om samma sak...

Var kan man köpa dessa SlimLine-DVD-spelare?

Permalänk

Finns lite varstans egentligen, kolla dustin, komplett eller datorbutiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donkeydong
Tror du att jag som amatör skulle klara av att detta, enbart genom ett något sådär logiskt tänkande?

Klart det skulle kännas rätt bra med ett normalkralligt nätagg och inte ett på 55w. Förresten, jag kommer behöva en hel del fläktar (1 eller 2 iofs), var ska dessa sladdar gå? Hjälp en stackars noob

jorrå
jag vet hur man ska göra genom logiskt tänkande, så det borde inte vara något problem
böja kylflänsarna är ju inte så svårt, bara att ta en tång och bända på!, men har du öppnat agget och inte vet hur du ska göra så rekommenderar jag att du frågar någon som vet

ang. fläkt så ser du vart sladden till fläkten i nätagget går och kopplar in den där, vill du ha ström till chassifläkt så tar du den från en molexkontakt

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

Det här var en mycket bra tråd även för mej som letar små datordelar... framförallt ett litet grafik kort.. geforce mx är ju ganska litet. men jag ska ha kortet i en htpc o ati sägs ska vara bättre än nvidia på ty-out. nån som vet om det finns ett bra ati kort som är litet?

Visa signatur

ABC80 4-ever

Permalänk
Medlem

Alltså varför leta små delar när man kan ha ett ATX moderkort, en 1800+ @ 2600+, en 3,5" Hårdisk, ett agp graffekort, ett 300W nätagg och ett pci nätverkskort i en 7cm hög 20cm bred och 30cm lång låda. Det funkade för mig mindre en så behöver väll det inte vara, lr? Det är ju bara å ta bort allt man inte behöver typ plåtar å sladdar som hänger oandvända från nätagget.

Visa signatur

[Speldator - Vattenkyld] A64 3700+ @ 2,75Ghz, LP NF4 Ultra-DR, Crucial HyperX 500Mhz@550Mhz 2048MB RAM, 7800GTX@500/1350, Raptor 2*36GB
[Laptop] AMD64 3000+, 512MB RAM, 60GB HDD, GF4 420 32Mb, 15,4" TFT
[Server] Cel 2,4Ghz, 512MB minne, 370GB + 3 datorer till :)

Permalänk
Medlem

Iofs men jag ska bygga en låda som är 42cm bred... djupet ska inte vara mera än 35cm... men det är höjden jag vill ha ner till så litet som möjligt. Det är därför jag vill ha ett litet graffe.

Visa signatur

ABC80 4-ever

Permalänk
Medlem

en agp riser (raiser?) borde ju inte vara helt fel då du kan vinkla grafikkortet 90 grader, dock har jag inte hittat några i sverige som verkar vettiga ännu

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!