Gaming-headset. Hjälp. 7.1 / Stereo.
Hejsan.
Detta är mitt första inlägg på forumet. Är rätt kass på allt tekniskt med datorer, headsets osv. så ni vet :/
Jag har ett problem som jag hoppas ni här inne kan hjälpa mig med. Har nyligen fått byggt en ny dator och i samband med detta så insåg jag att det kan vara dags att byta ut sitt välanvända numera silvertejpade headset från Logitech. Kör ett G35 7.1 idag som är rätt gammalt men som fungerat bra. Fick tips av brorsan att kika på HyperX produkter och köpte ett Stinger från dem (Han har ett själv).
Tyvärr så är det inte vad jag väntat mig och jag kommer returnera det. Jämfört med mitt G35 så är ljudnivån på Stingern väldigt låg. I spel så försvinner mycket av karaktärernas kommentarer i bakgrunden och ljudet är inte i närheten lika väldefinerat som Logitechs.
Även på max uppskruvad ljudvolym så upplever jag det som lågt med alla ljudinställningar i windows och ingame på max.
Kan någon hjälpa mig med att tipsa om några headsets (ca 1500 sek max) med bra tryck i lurarna. Vet att det är väldigt individuellt vad som funkar men jag är helt lost.
Mitt logitech är 7.1 och usb.
Har kikat på HyperX cloud 2 (virtuellt 7.1) och även några från sennheiser. Ska även nämna att jag har lätt nedsatt hörsel och behöver därför ett headset som kan pusha bra kompakt ljud. Öppet eller stängt spelar mindre roll. Är inte intresserad av utseende så länge ljudet är top notch.
Lirar fps och använder datorn till att kolla mycket film/serier, så helst ett multifunktionellt headset.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
mvh.