Tips på inköpsställen av hårdvara (utlandsboende)

Permalänk
Medlem

Tips på inköpsställen av hårdvara (utlandsboende)

Hej alla Sweclockare!

Ni är rappa på att svara och kunniga inom era områden.
Så jag passar på att sno åt mig lite tips och råd av er.

Jag har flyttat till Italien och har bott här ett par månader, innan flytten visste jag att vissa komponenter är i behov av utbyte.

Mina specifikationer är följande:
i7 4930K @ 4.2GHz
32 GB DDR3 1600Mhz
Asus Sabertooth x79
Asus RoG Strix GeForce 1080 A2G
Asus RoG Swift P348Q
Cooler Master Silent Pro M1000
En hög med SSD's och kringutrustning.

Det är så att min PSU har snart 8 år på nacken och jag misstänker att det snart är aktuellt att byta ut det.

CPU, moderkort och minnen kommer jag uppgradera antingen samtidigt eller vid ett senare skede (beror på när nya generationen CPU:er dyker upp på marknaden) Läste nånstans (kan ha varit här eller ett annat teknikforum) att det kan bli upp till en 75% ökning (tar dock detta med en extremt stor nypa salt) Jag inväntar alltid tester

Så just nu är det endast PSU:n som behöver sig en ombesörjning då övriga komponenter jobbar på fint med dagens nya spel och program som släpps.

Då till min fråga......

Vart brukar ni köpa komponenter (ni som bor i utlandet)?
Själv har jag har inte letat supermycket men det viktiga är att det är bra priser, snabb leverans och bra support (även vid garantiärenden) så saker och ting kan lösas på så snabb tid som möjligt utan att behöva vara utan en funktionabel dator.

Bästa är om det är i Italien där jag nu bor (lättast vid eventuella returer antar jag)

I Sverige handlade jag mycket på Komplett men även på Webhallen, NetonNet, CDon m.fl.

Skriv gärna ner era tips och råd. De tar jag tacksamt emot!

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk

inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampobbe:

Finns Inet i Italien?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Hedersmedlem

Du får ta och spana in prisjakt. Det finns i italien också
https://pagomeno.it/
Alltså inte bara produkterna utan även butikers mängd av omdömen och rating.
Översätt siten med google translate om italienskan är lite skakig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Söderbäck: Bra tips där

Har generellt bara använt det för att kolla vilka butiker som har och vilka priser som gäller. kanske bara det som går också nu när jag tänker efter

Förövrigt så vet jag att dem handlar mycket på Amazon och att det från 1-3 dagar innan grejerna kommer.

Dock känns Amazon lite modigt när det gäller hårdvara

Ska kolla upp prisjakt.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam