GTX 1070Ti/1080 köpes / Vega 64 Säljes

Permalänk
Medlem

GTX 1070Ti/1080 köpes / Vega 64 Säljes

Hej,

Söker ett GTX 1070Ti/1080. Ska bygga vattenkylning och vill därför ha ett referenskort (FE).
Jag vill att kortet inte ska ha använts till mining och helst vara oskruvat.
Vill att garanti på kortet ska finnas.

Säljer även ett Vega 64 från Sapphire, köpt här på marknaden. Garanti finns fram till Augusti.
Grafikkortet har aldrig använts till mining eller varit överklockat. Jag och tidigare ägare har kört det undervoltat.
Har nyligen varit inne hos Komplett på garantiärende, dock visade det sig att mitt nätaggregat var dåligt, grafikkortet funkar alltså perfekt.

Utgångspris 3300kr.

Jag finns in Borås, och mitt Vega kan skickas om så önskas.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Jag har ett Asus Turbo 1070 Ti med kvitto och garanti kvar, kan det vara intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Jag har ett Asus Turbo 1070 Ti med kvitto och garanti kvar, kan det vara intressant?

Eventuellt.
Är det referens-pcb på detta kortet?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

@Juus1:
Inte helt haj på exakt vad det är men efter en snabb googling verkar det inte som det:
"Nope. That block only works with a FE or reference PCB. The Turbo does not have a reference PCB despite having reference like coolers and PCB features (such as power connector and a blower cooler)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

@Juus1:
Inte helt haj på exakt vad det är men efter en snabb googling verkar det inte som det:
"Nope. That block only works with a FE or reference PCB. The Turbo does not have a reference PCB despite having reference like coolers and PCB features (such as power connector and a blower cooler)"

Ska fundera! Tack för info så länge. Återkommer. 👍

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Vilket Sapphire är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Vilket Sapphire är det?

Det är detta kortet!
https://www.komplett.se/product/943918#

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Har ett rtx2070 armor från Msi, Inget referenskort, men finns vattenblock från Bykski att köpa.
1mån gammalt, 4600kr

(skall också vattenkyla, men kortet är för långt för att jag skall få in en radiator i fronten)

(EDIT: Skall du använda chassit i din signatur funkar det dåligt med längden.. Har . Meshify Mini C själv)

Permalänk
Inaktiv

Har ett Gigabyte 1080 Windforce (ej FE) med GPU block om det skulle vara intressant. Kan säga 3500 med block.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Har ett rtx2070 armor från Msi, Inget referenskort, men finns vattenblock från Bykski att köpa.
1mån gammalt, 4600kr

(skall också vattenkyla, men kortet är för långt för att jag skall få in en radiator i fronten)

(EDIT: Skall du använda chassit i din signatur funkar det dåligt med längden.. Har . Meshify Mini C själv)

Radiatorn ska sitta i taket! 👍
Ska fundera!

Skrivet av anon291781:

Har ett Gigabyte 1080 Windforce (ej FE) med GPU block om det skulle vara intressant. Kan säga 3500 med block.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för vattenblock?

Har fått bud på Vega 64 i PM. 3350kr.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juus1:

Radiatorn ska sitta i taket! 👍
Ska fundera!

Vad är det för vattenblock?

Har fått bud på Vega 64 i PM. 3350kr.

//C

Är ett EK Acetal+Nickel https://www.ekwb.com/configurator/waterblock/3831109831380