"symoblisk summa" för dator jag fått

Permalänk
Medlem

"symoblisk summa" för dator jag fått

Hej!

Jag fick en dator med följande komponenter:

Skärm: Acer G246HYL, 60Hz IPS (kostade runt 1500 kr kring 2014)
Liten fläck på skärmens yta från slag från någonting under förvaring, men kan inte se döda pixlar. Verkar fungera som den ska.

Dator:
Taurus Limited Edition
Kab ATX CM HAF 912 Tarus (Chassi)
be quiet! KRAFT 400W
MK MSI Z97-S02
Intel Core i5-4440
2x4gb DDR3
Toshiba 500 GB HD mekaniskt
DVD RW Samsung 24x DL
Windows 8.1

Datorn har något problem med att den tar allt från 5-45 minuter att starta, och han vet inte vad det beror på (inte så tekniskt). Jag uppfattade det som att det var innan eller efter loggan som dyker upp där man kan gå in i bios.
Just nu kan jag inte prova datorn eftersom den saknar grafikkort (moderkortet har ingen output) och jag har inget liggande.

Vad tycker ni är en vettig symboliskt summa att ge, givet att den kräver felsökning och någon komponent behöver bytas ut (så som processor, minne eller moderkort)?

Permalänk

Jag har hittat motsvarande (fungerande) datorer i studentsoprum, så inte mycket egentligen. Kanske 200-500kr för datorn beroende på vad som känns bäst rent socialt? Skärmen i sig, beroende på hur stort skav det var, kanske kan höja det hela lite.

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av LuhcForgh:

Jag har hittat motsvarande (fungerande) datorer i studentsoprum, så inte mycket egentligen. Kanske 200-500kr för datorn beroende på vad som känns bäst rent socialt? Skärmen i sig, beroende på hur stort skav det var, kanske kan höja det hela lite.

Skrivet av Tyver:

Tack!

Verkar som processor eller moderkort är död, men jag kan återanvända ram, burk, hdd samt skärm

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om man skulle ge så mycket, men bjuda på en trevlig middag om det är någon du känner och gillar att umgås med.

Annars är jag nog med de andra, kanske max 200kr.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Håller med, hade nog inte gett pengar för den, vill han inte slänga sen så ta den, bjud på middag som SunQ föreslog.
Är det ingen du känner så är väl 100-200kr vettigt om du känner att du måste ge nånting.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.