Partykamera, Mustek DV3000?

Permalänk

Partiklarna kommer in för att linsskyddet inte håller tätt. Råkade ut för det själv, men lyckades ta bort kåpan över linsen och rengöra både linsskyddet och linsen bakom den.
Hoppas du får ett positivt gensvar från DB!

EDIT: Har kollat igenom alla dina bilder nu och jämfört med mina egna och det verkar som om du får bättre fokus på nära håll och sämre på långa avstånd än min kamera. Kan vara ett monteringsfel. Risken är dock att det ses som ett allt för litet fel för en retur. Men man kan ju alltid försöka.
Jag prioriterar själv skärpa på långt håll än närbilder.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memento mori
Partiklarna kommer in för att linsskyddet inte håller tätt. Råkade ut för det själv, men lyckades ta bort kåpan över linsen och rengöra både linsskyddet och linsen bakom den.
Hoppas du får ett positivt gensvar från DB!

Jag plockade bort kåpan och gjorde rent bakom skyddsglaset men pricken ligger ändå kvar. Det är nog fel någonstans "längre in".

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk

Jamen då är ju saken klar! Returnera prylen och få en ny. Det finns inget de kan klaga på om det finns ett så graverande fel!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Ja då undrar jag? är den värt pengarna? Jag kommer att köpa den dyrare Trusten om jag köper någon och den kommer väll knappast vara sämre eller?
Ja som sagt kommer jag att använda den som vanlig kamera och inte direkt som "partykamera". Jag kommer väll använda den i naturen och ta kort på bilar, så jag vill ju helst ha bra bilder och skarpa (till den prisklassen).

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk

Verkar vara väldigt lika i specifikationerna. Den interpolerade upplösningen kan man lämna därhän. Det innebär bara att kameran "gissar" sig till de extra pixlarna. På musteken är det svårt att se någon skillnad överhuvudtaget på den högsta (interpolerade) upplösningen, och den näst högsta.
Försök få tag på några bilder på nätet och jämför Trusten mot Musteken. Att den använder billigare kort är naturligtvis en stor fördel, men jag skulle nog ändå rekommendera Mustek gsmart mini 3 iställer. Billig, samma optik och sensor som DV3000, samt inte minst... Uppladdningsbart batteri! DV3000 äter Duracellbatterier till frukost, lunch och middag. Dyrt i längden.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk

Kollat på en del bilder, var rätt kul.
På sista bilden Zarwox postade känner jag igen en fyrakronorspenna uppe i hörnet. Eller är det en reklampenna med tryck måntro?

Bara att hoppas returen inte tar evigheter... En kompis moderkort tog det fyra veckor innan de tog sig an.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Om Mustek Gsmart LCD 3 hade haft lite mer minne eller åtminstone en blixt skulle jag köpt den direkt eller om DV3000 hade haft en blixt så skulle jag köpt den men nu står jag lite i valet och kvalet. Sen att man inte kan köpa mer minne till Gsmarten är ju inte bra heller men den är ju billig.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta längre. Det kan ju ta veckor innan jag får tillbaka kameran om jag skickar tillbaka den.
Jag öppnade och gjorde rent hela kamerahuset. DV3000 är ganska servicevänlig. En partikel hade lagt sig på ytan av CMOS-sensorn som faktiskt sitter helt oisolerad från resten maskinen.
Man kan även ställa om fokus om man vill men jag lät det vara tills vidare. Jag passade istället på att lägga om fjädern till POWER-knappen så att den inte är så onödigt hård.
Nu fungerar kameran iaf prima igen utan några prickar i bilden

Min kära far hade dock sprungit iväg med den andra digitalkameran, så det blev inga bilder över ingreppet Få bli en annan gång när/om jag måste göra rent den igen eller ställa om fukus.

Frågan är nu vad db säger om garantin

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Kollat på en del bilder, var rätt kul.
På sista bilden Zarwox postade känner jag igen en fyrakronorspenna uppe i hörnet. Eller är det en reklampenna med tryck måntro?

Bara att hoppas returen inte tar evigheter... En kompis moderkort tog det fyra veckor innan de tog sig an.

Jupp, det är en fyrakronorspenna. Direkt från kafeterian

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk

har trust kameran blixt?

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarwox
Orkade inte vänta längre. Det kan ju ta veckor innan jag får tillbaka kameran om jag skickar tillbaka den.
Jag öppnade och gjorde rent hela kamerahuset. DV3000 är ganska servicevänlig. En partikel hade lagt sig på ytan av CMOS-sensorn som faktiskt sitter helt oisolerad från resten maskinen.
Man kan även ställa om fokus om man vill men jag lät det vara tills vidare. Jag passade istället på att lägga om fjädern till POWER-knappen så att den inte är så onödigt hård.
Nu fungerar kameran iaf prima igen utan några prickar i bilden

Zarwox, jag är imponerad!:) Vilket mod att ge sig på cmos sensorn på en alldeles ny kamera! Det enda jag vågade röra på när jag var inne i den vad skyddsglaset.
En fråga bara, hur ställer man in fokusen, behövs det några verktyg eller går det för hand? Nu kanske man kan finslipa prestandan på sin egen kamera något!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memento mori
Zarwox, jag är imponerad!:) Vilket mod att ge sig på cmos sensorn på en alldeles ny kamera! Det enda jag vågade röra på när jag var inne i den vad skyddsglaset.
En fråga bara, hur ställer man in fokusen, behövs det några verktyg eller går det för hand? Nu kanske man kan finslipa prestandan på sin egen kamera något!

Själva objektivet som du ser bakom skyddsglaset är fastskruvat i kretskortet där CMOS-sensorn sitter. Den främre delen av objektivet är gängad och går att vrida runt (och då naturligtvis justera fokus). Dock så är gängan fixerad med liten klick lim. Jag vågade mig inte på att ta i för mycket nu innan jag helt visste om jag skulle lösa problemet med dammet eller ej, men det är nog inte omöjligt att det går att lossa på limmet om man meckar en stund. Det enda jag är lite orolig över är att objektivet verkar vara helt gjort i plast (inte linserna då, utan kåpan). Man måste vara försiktig så att man inte tar i för hårt.

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem

kameran kostar nu bara 1200kr(Jubiléums pris)

Permalänk
Medlem

vart då?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
kameran kostar nu bara 1200kr(Jubiléums pris)

Menar du inte DV2000 nu?

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem

jo ,det kanske var DV2000, mitt fel. Men dom är identiska och enda skillnaden är väl typ upplösningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
jo ,det kanske var DV2000, mitt fel. Men dom är identiska och enda skillnaden är väl typ upplösningen

Vad jag vet är det bara det som skiljer de båda modellerna åt, förrutom att man får 32Mb minneskort med DV3000 istället för 16Mb.

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Trust PowerC@m LCD 620. Det är väl ingen höjdar kamera, men du n är hyfsat billig och 2MPixels är en för dåligt som partykamera...
http://www.trust.com/

Permalänk
Medlem

http://www.sipixdigital.com/cameras/stylegroove/index.shtml

Hmmm tillverkaren vågar inte visa några exempelbilder ens?

kostar ~500:- hos Itbutikken.
Finns det fler partykameror med blixt?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ta och väcka denna tråden igen, för jag tyckte inte att vi var riktigt klara.

Eelector: Ditt förslag verkar ju rätt bra, billigt som det ska vara och med blixt. Trist med det lilla minnet dock. Är det nån som äger den där kameran och har lust att kommentera den?

Permalänk

En perfekt party kamera är den här Konican som är liten så att den passar bra i fickan och den tar skapliga bilder!

http://www.cyberphoto.se/konica/c2.php