Tänkte köpa en ny burk då jag upplever stuttering i många spel jag vill spela samt att den är allmänt seg. Mina nuvarande specs av betydelse är:
i7 4770 (ej k)
gtx 970
8gb 1600mhz ram
1tb wd blue hdd (vet ej om 5200/7200)
Har lagt ihop en lista på Inet men vet ej om det är optimalt eller inte, funderar också på att vänta med att inhandla grafikkort tills nästa generation kommer då mitt grafikkort troligen inte är min bottleneck i mitt spelande. Spelar på en 1080p 144hz skärm för tillfället men har också tänkt spela en del på tv som också skall inhandlas. Som sagt, jag kan vänta med nytt grafikkort då jag inte är i direkt behov av att "maxa" spel för tillfället, vill bara kunna spela spel som battlefront 2, gta v och mordhau utan stuttering under den potentiella tiden tills 3000-serien lanseras då jag har väldigt dålig upplevelse i dessa spel oavsett settings. Men om det är dumt att vänta slår jag till på allting nu, undrar också om det kan vara värt att vänta tills black friday eller inte.
Min budget ligger runt 20 lax men tar ju gärna billigare. Uppgraderar sällan min dator utan den är tänkt att hålla några år iaf. Om det är något som är väldigt dumt med den eller om någon har förslag till förändringar så är det varmt välkommet.
Tack i förhand
https://www.inet.se/kundvagn/bild/12969515