Windows 10 Levande Paneler (Live tiles) fungerar inte

Permalänk
Medlem

Windows 10 Levande Paneler (Live tiles) fungerar inte

Hej alla experter. Efter att gjort en Blot ware borttagning rekommenderad av en Youtubare jag följer som är seriös, så har Levande Panelerna slutat "Leva" Allt annat fungerar och är snabbt och bra. Kan bara inte få Live tiles att fungera igen... har försökt en massa knep från Youtube. Verkar ju inte vara något allvarligt... kan ju tänka mig att det är någon "Tjänst" som blivit avstängd, men vilken

Permalänk
Medlem

Exakt vad gjorde du/youtubern?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@erikburk: Hej Erik, tack för svar. Jag gjorde debloting från skript som denna Youtuber tillhandahöll:
Debloting script

Permalänk
Avstängd

@Ecuaman: Det enkla svaret är nog att youtubern som du litar på ansåg att live tiles var bloat och därför har plockat bort det. Vill du ha live tiles så får du testa andra alternativ i programmet.

Permalänk
Medlem

@snajk: Ja, hade väl det på känn... men har ingen aning om hur jag ska få tillbaks funktionen, därför jag frågade här ju...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecuaman:

@snajk: Ja, hade väl det på känn... men har ingen aning om hur jag ska få tillbaks funktionen, därför jag frågade här ju...

Testat att söka "live tiles" i skriptet du körde?

#Re-enables live tiles Write-Host "Enabling live tiles" $Live = "HKCU:\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\PushNotifications" If (!(Test-Path $Live)) { New-Item $Live } Set-ItemProperty $Live NoTileApplicationNotification -Value 0

Dold text
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Jag kollade på scriptet och det kan göra en massa saker, bland annat:

#Disables live tiles Write-Host "Disabling live tiles" $Live = 'HKCU:\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\PushNotifications' If (!(Test-Path $Live)) { mkdir $Live New-ItemProperty $Live NoTileApplicationNotification -Value 1 }

Man bör inte köra script man hittar på nätet, speciellt inte om man inte kollar de noga innan och än mindre de som kräver admin.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Hej... tack för att du engagerar dig Ska jag köra detta script för att aktivera Live tiles igen?
Kan du förklara... snälla

Såg nu... detta är ju det som körts. Har du en aning om hur aktivera igen??

Permalänk
Avstängd

Du kan ändra detta i regedit, öppna regedit och navigera till HKCU:\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\PushNotifications där ska du hitta NoTileApplicationNotification, dubbelklicka och sätt till 0.

Permalänk
Medlem

@snajk: Tack så mycket... nu fungerar det. Ska inte köra några script från nätet mer även om de är betrodda.

Permalänk
Medlem

Hatar Live Titles som gör det svårare att hitta för mig

How to fully disable Windows 10 live tiles

Open the Start menu.
Type gpedit.msc and hit enter.
Navigate to Local Computer Policy > User Configuration > Administrative Templates > Start Menu and Taskbar > Notifications.
Double-click the Turn off tile notifications entry on the right and select enabled in the window that opens.
Click OK and close the editor.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]