Kan ej skicka mail, bara ta emot.

Permalänk
Medlem

Kan ej skicka mail, bara ta emot.

Hej

Kan ta emot men inte skicka några mail. Varje gång jag försöker skicka ett mail får jag upp följande meddelande:

https://cdn-33.minfil.com/FbX2LcH5n2/a4c3d1a5-1577104432/Sk%C...

Precis som om outlook blockerar mina utskick pga att man tolkar dessa som spam.
Har provat att skicka till flera olika adresser utan resultat. Har verifierat mitt konto.

Någon som vet hur man löser detta?

Permalänk
Medlem

@klanton:
Har ingen lösning, men kanske en ledtråd.

En sökning på smtp error 550 5.7.520 så hittade jag denna länk och ytterligare en länk till Microsofts forum. Observera att dessa trådar skapades i september i år, men kan vara en ledtråd för din del.

Summan kan vara något problem hos Microsoft då många rapporterar fel som plötsligt löser sig. En moderator på forumet (Och som enligt signatur jobbar på microsoft) bekräftar problem internt som senare hade löst sig.

Andra tips kan vara:

  • Prova att skicka ett mail utan eventuella bilagor och bara någon enkel mening och se resultatet.

  • Skapa ett supportärende hos microsoft om du har en e-post adress från outlook

  • Vänta någon dag om du har möjlighet och se ifall det löser sig själv

  • Har du en egen domän och mailadress kopplad till den, kolla om din domän har blivit svartlistad

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem

@Farsan Baloo:

Tack för hjälpen.

Det verkar som om problemet löstes av sig själv för nu fungerar det att skicka mail precis som innan. Förmodligen något strul med Microsofts server.

Permalänk
Medlem

@klanton:
Tack så mycket. Kul och skönt att det löste sig.

God fortsättning

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.