Permalänk
Medlem

Vilka fläktar ska jag skaffa?

Jag ska köpa ett nytt chassi (en phanteks eclipse p400) och jag tänkte köpa 2 eller 3 nya fläktar till den. Undrar vilka jag ska skaffa, tänkte köra 140mm, led och under 850kr. Undrar om ni har några förslag.

Permalänk
Medlem

Vad ska du kyla för komponenter?
Det är ju en viss skillnad att kyla en raspberry pi (och ja det går nog rätt smärtfritt att montera en i ett datorchassi, finns ju gott om plats) vs en duktigt överklockad 9900ks + 2st överklockade 2080Ti!
Finns nån vattenkylning/AIO?
Gör det nått om det låter som ett startande jetplan (du kan ju vara döv) heller är en knäpptyst fjärt 2km bort för högt?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Empan29:

Jag ska köpa ett nytt chassi (en phanteks eclipse p400) och jag tänkte köpa 2 eller 3 nya fläktar till den. Undrar vilka jag ska skaffa, tänkte köra 140mm, led och under 850kr. Undrar om ni har några förslag.

Rekommenderar Fractal Design Prisma AL-14. Har sex st Fractal Design Prisma AL-12 själv i mitt Phanteks EVOLV.

Ljudnivå (max): 34.1 dB
Flöde (max): 103.85 cfm
Statiskt tryck: 2.38 mmH2O

Kika om dessa är kompatibla med ditt moderkort/fläktkontroller. Har för mig att mina fläktar är anslutna till JRAINBOW på moderkortet för att styra belysningen.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Vad ska du kyla för komponenter?
Det är ju en viss skillnad att kyla en raspberry pi (och ja det går nog rätt smärtfritt att montera en i ett datorchassi, finns ju gott om plats) vs en duktigt överklockad 9900ks + 2st överklockade 2080Ti!
Finns nån vattenkylning/AIO?
Gör det nått om det låter som ett startande jetplan (du kan ju vara döv) heller är en knäpptyst fjärt 2km bort för högt?

Jag har en i7 9700k, en rtx 2060 super, har en fläkt till processorn. Helst ska fläktarna ligga på relativt lågt ljud, mina nuvarande fläktar låter fan högre en dammsugaren när jag barar startar datorn så vill ha mycket lägre ljudnivå. Det finns ingen vattenkylning eller aio. Tycker du att jag ska skaffa en aio eller?

Skickades från m.sweclockers.com