Permalänk
Medlem

Dual Xeon - 48GB

Hej,

Har en hemma server som har blivit till "övers" och tänkte kolla om det finns intresse för den där ute och/eller om det är någon som är intresserad av ett byte till något enklare.

Har använts till diverse VMs men nu på senare så är det endast en Unifi controller på den samt SMB användning. Något onödigt med 32trådar för detta....

2x Xeon E5-2670 (8c/16t)
48GB 1333mhz DDR3 ECC RAM
ASUS Z9PA-D8 Moderkort

-------

Sitter också i chassit som jag inte har någon användning för om ovan säljs

LSI SAS 2008 kort i IT-mode (2x 4Sata kablar medföljer såklart)
4st 3TB WD RED + 1st 3TB WD Green
2x 120GB SSD
PSU som jag inte minns vad det är men det är inget sketchy och men med 2st 8pins för CPU såklart.
NZXT H440 (svart inga fönster)
2st Luftkylare från Arctic för resp. CPU.

Skickas gärna inte.

------

Intressanta byten: i5/i7 paket 7000-serie(eller nyare) paket med moderkort och ram eller GTX 1060 och uppåt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite oklart med moderkortet, är det atx eller bara "fungerar med atx" ?
Har du något riktpris?

Permalänk
Medlem

@Skrotnisse92: Det är något bredare än standard ATX, men ryms i dom flesta ATX chassin, eventuellt blir den något trångt där dom flesta tillverkare placerar sina kabelgenomföringar. Runt 2000kr för mobo, CPU och RAM? Marknaden avgör helt enkelt, då jag varken måste bli av med prylarna eller vill skänka dom:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

@Skrotnisse92: Det är något bredare än standard ATX, men ryms i dom flesta ATX chassin, eventuellt blir den något trångt där dom flesta tillverkare placerar sina kabelgenomföringar. Runt 2000kr för mobo, CPU och RAM? Marknaden avgör helt enkelt, då jag varken måste bli av med prylarna eller vill skänka dom:)

Ah fan, då kommer det inte gå in i min nuvarande dator. Tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Hej,

Har en hemma server som har blivit till "övers" och tänkte kolla om det finns intresse för den där ute och/eller om det är någon som är intresserad av ett byte till något enklare.

Har använts till diverse VMs men nu på senare så är det endast en Unifi controller på den samt SMB användning. Något onödigt med 32trådar för detta....

2x Xeon E5-2670 (8c/16t)
48GB 1333mhz DDR3 ECC RAM
ASUS Z9PA-D8 Moderkort

-------

Sitter också i chassit som jag inte har någon användning för om ovan säljs

LSI SAS 2008 kort i IT-mode (2x 4Sata kablar medföljer såklart)
4st 3TB WD RED + 1st 3TB WD Green
2x 120GB SSD
PSU som jag inte minns vad det är men det är inget sketchy och men med 2st 8pins för CPU såklart.
NZXT H440 (svart inga fönster)
2st Luftkylare från Arctic för resp. CPU.

Skickas gärna inte.

------

Intressanta byten: i5/i7 paket 7000-serie(eller nyare) paket med moderkort och ram eller GTX 1060 och uppåt.

Läs hela annonsen här

Du har PM.

Permalänk
Medlem

3000kr för allt?