Permalänk
Medlem

Letar TV med litet fot avtryck

Hej!
Tänkte köpa en ny TV till sovrummet.
Kan inte ha den på väggen och eftersom vi inte har hur mycket plats som helst letar jag efter en TV som inte har sina "fötter" i ytterändarna på TVn utan har foten mitt på i typ en fyrkant.
Någon som kan tipsa mig om en 55" - 65" TV som får plats på en vanlig mindre byrå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerF:

Hej!
Tänkte köpa en ny TV till sovrummet.
Kan inte ha den på väggen och eftersom vi inte har hur mycket plats som helst letar jag efter en TV som inte har sina "fötter" i ytterändarna på TVn utan har foten mitt på i typ en fyrkant.
Någon som kan tipsa mig om en 55" - 65" TV som får plats på en vanlig mindre byrå?

Sony AG8/AG9 har den absolut minsta foten du över huvud taget kan hitta på en TV i dagsläget.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Bildexpert 📺

@RogerF: En del apparater har en centralt placerat stativ men kan ändå ta ett ganska stort utrymme. En del tillverkare har modeller med stativfötter där man kan placera fötterna mer centralt. Vill minnas att Sony och Panasonic har sådana modeller. Men det är information som typiskt är dold och inte enkelt tillgänglig.

Annars kan du alltid använda VESA-fästet för ett stativ som passar dina önskemål, till exempel detta (som jag googlade fram):

Lär finnas många alternativ

Permalänk
Medlem

Häng upp den på väggen så behövs ingen fot alls.

Permalänk
Avstängd

Min Q85R 65'' har ganska smalt stativ. Det sitter i mitten men är liksom T-format och det går inte så långt ut.

Edit: Kollade lite bilder och den är ändå rätt bred. Inte alls lika bred som teven, men nog tight att ställa på en byrå.

Permalänk
Medlem

Vill tacka alla som hjälpt mig med tips!
Man kan alltid lita på Sweclockers 👍