Ni ska inte känna att ni måste skämmas för att ni är ett vinstdrivande företag (jag bedriver själv enskild firma med vinstdrivande syfte, ve och fasa).
Faktiskt mest lästa nyheter = flest annonsintryck = större sannolikhet för lönsam annonsering = fler potentiella annonsörer och så vidare. Därmed är Google Analytics ett genomsyrande verktyg i hela verksamheten. Självfallet kan jag ha fått det hela om bakfoten också.
Nädå vi skäms inte Vi tycker själva att vi tar sunda ekonomiska beslut där läsaren och communityt alltid står i fokus. Och helt ärligt går det så pass bra att vi har exakt noll behov av att hålla på med "dumheter" för att få in mer pengar så det känns väldigt lugnt. Jag är snarare stolt över den syn som finns på läsarintresse kontra vinstintresse här, men givetvis utmanar vi varandra internt här. Min roll i det hela är ju att stå för läsarintresset.
Angående annonsintryck så behöver vi rent krasst inte fler, vi säljer så mycket visningar som vi vill och behöver och har många mer kvar därtill. Sedan jag började här har jag fått exakt noll påtryckningar från någon om att försöka generera mer visningar.
@UndaC: Jag raderade alla kakorna från Sweclockers.com via developer console och loggade in igen. Ser ingen ny prompt om kakor 🤷♂️ Kör dock lite lättare innehållsblockering överlag så det kanske är något där som spökar, men åtminstone uBlock Origin är inaktiverat för SweClockers. Går jag in på andra siter för första gången så får jag upp kak-prompter där.
Samma här, jag surfade in på Sweclockers.com i inkognitoläge utan några tillägg aktiverade. Får ingen Cookie-ruta. Kanske blivit något strul med den nya så att den inte syns?
Sorry, ska uppdatera nyheten. Förändringen skjuts ut live runt 14-snåret. Borde kanske framgått
Sweclockers goes filterbubble.
En reflektion bara om att inte låta sig likriktas: I något meddelande längre ner än det här citerade så skriver du i ena stycket vad jag parafraserat tolkar som: "vi har begränsat med resurser och måste välja", för att direkt i nästa stycke öppna med "Det är ju inte så att vi måste välja". Som sagt inga direkta citat, utan min tolkning av innehållet. Här blir det lite av att försöka äta kakan och ha den kvar, så att säga...
Jag skulle snarare vända på det där och säga att vi ska ta oss ur den egna filterbubbla vi skapat för oss själva.
Genom att titta på statistik, göra läsarundersökningar, se vad andra aktörer håller på med och överlag bara ha en mer aktiv dialog internt om vad det är för innehåll som skapas.
Jag vet inte riktigt vad du syftar på, är det det där med vågskålen? Det jag säger där är ju att vi måste välja, men valet står inte mellan de två extremer som folk verkar tro bara. Men val är det absolut, de är bara inte binära.
240p är livet