Permalänk
Medlem

Mekaniskt Hot Swap med batteri och BT

Hej!

Jag är på jakt efter ett mekaniskt tangentbord med switchar som är hot swappable, har batteri och bluetooth. Detta då jag vill kunna enkelt byta switchar, samt kunna enkelt använda det till både min stationära windows-dator, samt trådlöst med min Macbook. Allt jag hittar inom denna kategori har endast ANSI-layouten, men jag vill helst åt den vanliga layouten i Sverige (ISO) då jag även använder andra tangentbord så jag vill helst inte behöva stå ut med förvirringen varje gång man använder t.ex. en bärbar dator i jobbet.

Är detta något som finns, men som jag helt enkelt bara inte hittar, eller ber jag om det omöjliga?

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem

Kan du länka till någon du hittat? Förstår inte exakt vad du är ute efter.
Ett tangentbord med en switch för att välja vilken dator den styr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Kan du länka till någon du hittat? Förstår inte exakt vad du är ute efter.
Ett tangentbord med en switch för att välja vilken dator den styr?

Tror hen vill kunna byta från tex Cherry MX brown till Red enkelt?

Oavsett så har jag inget bra förslag. :/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Kan du länka till någon du hittat? Förstår inte exakt vad du är ute efter.
Ett tangentbord med en switch för att välja vilken dator den styr?

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tror hen vill kunna byta från tex Cherry MX brown till Red enkelt?

Oavsett så har jag inget bra förslag. :/

Ber om ursäkt om jag varit otydlig! Men ett tangentbord likt detta:
https://www.keychron.com/products/keychron-k2-hot-swappable-w...
Fast med ISO-layout och ÅÄÖ då ovanstående inte finns med det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem

Hej,

För att underlätta för din del så är det ingen förvirring med ÖÄÅ. Många tror tyvärr att hoppa från ISO till ANSI är ett stort steg och att man inte kan skriva ÅÖÄ
Jag var inne på din bana för ca 6 månader sedan och kan hjälpa dig med att säga att det inte finns för att det kräver ett PCB som har ISO layouter och vi är tyvärr en alldeles för liten målgrupp som ett tillräckligt incitament för att skapa det.

Mitt tips till dig är att köpa en billig hotswap bräda och bara öööööösa in med olika switchar för att känna vilken du tycker om, och inte bara Cherrys(för guds skull, finns 1000000 olika typer där ute ). Därefter bygger du ditt eget QMK kompatibelt med de switcharna du tycker om.

Köp inte keychron heller, den är satans hög så att man får ont i handleden

Gällande ANSI/Layout så rekommenderar jag SWERTY såvida du inte vill ha ÖÄÅ i ett annat lager. Baserat på att inte göra det krångligt så skulle jag rekommendera Swerty

/ISO-kille i 28 år och hoppade över till ANSI senaste 6 månader och har ej tittat tillbaka.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Hej,

För att underlätta för din del så är det ingen förvirring med ÖÄÅ. Många tror tyvärr att hoppa från ISO till ANSI är ett stort steg och att man inte kan skriva ÅÖÄ
Jag var inne på din bana för ca 6 månader sedan och kan hjälpa dig med att säga att det inte finns för att det kräver ett PCB som har ISO layouter och vi är tyvärr en alldeles för liten målgrupp som ett tillräckligt incitament för att skapa det.

Mitt tips till dig är att köpa en billig hotswap bräda och bara öööööösa in med olika switchar för att känna vilken du tycker om, och inte bara Cherrys(för guds skull, finns 1000000 olika typer där ute ). Därefter bygger du ditt eget QMK kompatibelt med de switcharna du tycker om.

Köp inte keychron heller, den är satans hög så att man får ont i handleden

Gällande ANSI/Layout så rekommenderar jag SWERTY såvida du inte vill ha ÖÄÅ i ett annat lager. Baserat på att inte göra det krångligt så skulle jag rekommendera Swerty

/ISO-kille i 28 år och hoppade över till ANSI senaste 6 månader och har ej tittat tillbaka.

Hmm kanske borde ta och testa ANSI ändå med SWERTY. Kollade lite på det, men såg lite omständigt ut, men samtidigt bara hört gott om det! Layouten ser även trevlig ut för kodande, vilket är ett plus!

Och nope, det är inga cherry-switchar jag är ute efter heller! Vill helst ha tysta tactile switchar likt Alias Silent switchar. Dem verkar riktigt trevliga!

Hur gick du till väga för att få tag på keycaps för ett SWERTY-tangentbord?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acce22:

Hmm kanske borde ta och testa ANSI ändå med SWERTY. Kollade lite på det, men såg lite omständigt ut, men samtidigt bara hört gott om det! Layouten ser även trevlig ut för kodande, vilket är ett plus!

Och nope, det är inga cherry-switchar jag är ute efter heller! Vill helst ha tysta tactile switchar likt Alias Silent switchar. Dem verkar riktigt trevliga!

Hur gick du till väga för att få tag på keycaps för ett SWERTY-tangentbord?

Sorry! Glömde att svara helt!

Jag tycker definitivt att du bör se över detta då jag vet att många är väldigt oroliga om att inte kunna skriva ÖÄÅ haha
Ja! Dock kodar jag ingenting men kan tänka mig verkligen då man har många saker nära till hands!

Nope jag hoppade på ANSI all the way, bestämde mig samtidigt köra 10 finger typing så jag har inget behov av att kolla ned på KB. Utöver är mina blanka numera och detta för att jag tycker att det är mer cleant

Nice! OM du får någon möjlighet, Zealios v2 62g tactile med 3204 luben så är du hemma. Notera dock att allt detta är subjektivt

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE