För mig känns det lite jobbigt att behöva hota med uppsägning bara för att få en deal. Jag har varit kund i ganska många år och jag försöker att vara trevlig i kontakten med kundtjänst. Får jag inga resultat av det utan måste köra med utpressning och hot så känns det fel helt enkelt.
Jag har ju egentligen inget intresse av att säga upp mitt abonnemang, och så väldigt bra är inte dealen i alla fall inte för 250. Uppgraderar jag mitt, utan att utnyttja något erbjudande, så hade 250/100 kostat 309 i månaden men ingen "startavgift" så totalt sett sparar jag ett par hundringar. Dock bara 100 i upload, men eftersom jag inte torrentar så mycket längre så spelar det mindre roll.
Hade alternativen varit några andra än just Telia och Telenor så hade jag bytt och kört på 500 i ett år i alla fall. Men just de två företagen gillar jag inte av olika orsaker. Telia är "för generösa" med sina kunders integritet, och i allmänhet använder de rätt fula metoder tycker jag med "öppen fiber" som är låst till deras egna abonnemang eller ger sig själv fördelar gentemot konkurrenterna för att de äger fibern (som de mer eller mindre fick av skattebetalarna). Telenor lurade mig för många gånger när jag var ung och dum. Drog pengar för telefoner, dyra abonnemang och försäkringar under lång tid efter bindningstid och liknande men vägrade att låta mig använda försäkringen och så. Så jag har vägrat Telenor i över tio år.