PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Sms från Bring nu, leverans den 9:e...haha vilket skämt, skulle fått den 7:e o har expressfrakt

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Då får dom jobba på bra om den ska packas och levereras samma dag ^^

Haha verkligen, man får drömma lite i alla fall. Frågade lite om man valt express och vad är fördelarna och fick svar att dessa ska prioriteras fram ordrar som är vald som standard, vet inte riktigt om jag köper det men så är det.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Fick precis följande:

”Planned delivery time of your delivery from Elgiganten UHD

Tomorrow
between 12:00 - 16:00”

Lite fånigt kanske, men tog ledigt idag för att kunna vara hemma för leverans. Men aja, bättre än inget I guess.

Hoppas alla andra som väntar, oavsett var i processen man är, får något slags besked inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Sms från Bring nu, leverans den 9:e...haha vilket skämt, skulle fått den 7:e o har expressfrakt

Gå och klaga. Visserligen får du den inte snabbare men du kan definitivt få tillbaka fraktkostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Tydligen har webhallens butiker en egen kö.
Bokade du för upphämtning i Göteborg 2010-11-01 och nån bokade 2020-09-01 i Falkenberg, så kunde göteborgaren få sin förre.

Du gick före i kön om du hade butiksbokningar, före många som hade på postorder. Då vissa butiker hade extra stora leveranser by default.

Ja det är ju fel helt klart 👍

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av sramota:

Gå och klaga. Visserligen får du den inte snabbare men du kan definitivt få tillbaka fraktkostnaden.

Oja, det ska göras.

Permalänk
Medlem

Nu dök det upp en bek. här också! woho!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerxes92:

Fick precis följande:

”Planned delivery time of your delivery from Elgiganten UHD

Tomorrow
between 12:00 - 16:00”

Lite fånigt kanske, men tog ledigt idag för att kunna vara hemma för leverans. Men aja, bättre än inget I guess.

Hoppas alla andra som väntar, oavsett var i processen man är, får något slags besked inom kort.

Inte alls fånigt, det är inte okej.
Fick samma besked som du och jag var också beredd på att ta emot idag som varit sagt hela tiden, imorgon kommer jag inte vara hemma hela dagen så vet inte om jag ens kan ta emot den då.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Nu dök det upp en bek. här också! woho!

Grattis!

Permalänk
Medlem

Chattade precis med Elgiganten igen för att se vad nästa person skulle säga, då skulle mitt ps5 komma levereras nu på onsdag (9e). De ska börja packa ihop PS5 DE nu tydligen

bra att jag fått 3 olika svar från supporten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Nu är det bara att invänta att det hämtas upp registreras av Bring...

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Nu är det bara att invänta att det hämtas upp registreras av Bring...

du hade köpt en Standard?

Permalänk

I länken på sms:et från Bring kunde jag nu ändra till att de kommer imorgon 8-12 istället, bättre än onsdag iallafall. Dock sker det som sagt inte idag som utlovat

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTox:

du hade köpt en Standard?

Japp. Standard modell. Orderbekräftelse 12.25. Ekonomifrakt.

Permalänk

NU fick jag leveransbek av EG! Äntligen!

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Nu fick jag något från Bring. Happy days 😁

Permalänk
Medlem

Fick precis lev.bekräftelse
Beställde en standard via EG 13:43, express, Stockholm

Permalänk
Medlem

6,6kg väger bebisen tydligen

Permalänk
Medlem

Va glada ni som fått SMS av bring.
Valde också Express hemleverans, men har inte hört ett knyst.
Mitt sitter fortfarande fast i Jönköping och va garanterad leverans 7:e December av EG's kundsupport.
De informerade mig om att alla konsoller kom in i lager den 4:e och skulle därefter börja skickas.

Kommer av principskäl likt andra här inne, kräva tillbaka fraktkostnaden.

Permalänk

Ni som fått bekräftelse precis. Får ni det via sms eller Mail?

Permalänk
Skrivet av Cyberpunk2077:

Ni som fått bekräftelse precis. Får ni det via sms eller Mail?

Jag fick det via mail om du menar från EG.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Nu fick jag leveransbesked, äntligen!

Permalänk
Skrivet av Cyberpunk2077:

Ni som fått bekräftelse precis. Får ni det via sms eller Mail?

jag valde express och fick bekräftelser via email av EG inte Bring, sen när pakete var i terminalen i min stad så fick jag SMS om leveransdatum och tid och länk ifall jag vill ändra

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

Jag fick det via mail om du menar från EG.

Yes EG!

Skrivet av SweClockersUser:

jag valde express och fick bekräftelser via email av EG inte Bring, sen när pakete var i terminalen i min stad så fick jag SMS om leveransdatum och tid och länk ifall jag vill ändra

Tack!

Har ni alla hemleverans? Tror fan jag har till
Ombud. Undrar om det spelar ngn roll.

Permalänk
Medlem

Har också en beställning från den 19de men fortfarande inget som hänt. Står reserverad sen dag ett. Det är en DE.

Försöker skriva till kundtjänst men kommer inte fram till någon. Suck.

Skulle vara tacksam om ni som nyligen fått info från kundtjänst kunde skriva vad de sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Order: 1/3
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 26/06/2019
Modell: Disc
Status: Levererad 19/11/2020

Order: 2/3
Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 18/09/2020
Modell: Disc
Status: Levererad 19/11/2020

Order: 3/3
Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 19/11/2020
Modell: Digital
Status: ETA 07/12/2020

Fick svar från elgiganten idag att order nummer tre skickas i morgon. Gjort många polare glada xD

Nästa gång jag ska köpa och sälja dyrt 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Yes EG!

Tack!

Har ni alla hemleverans? Tror fan jag har till
Ombud. Undrar om det spelar ngn roll.

Även jag har till ombud, men expressfrakt. Vet inte hur det går ihop dock 😀

Inte fått någon bekräftelse ännu.

Permalänk
Skrivet av Sep0x:

Har också en beställning från den 19de men fortfarande inget som hänt. Står reserverad sen dag ett. Det är en DE.

Försöker skriva till kundtjänst men kommer inte fram till någon. Suck.

Skulle vara tacksam om ni som nyligen fått info från kundtjänst kunde skriva vad de sa.

(Pratade precis med kundtjänst. Han sa att han har märkt att digital har satts att skicka ut denna vecka. Varför vet han inte. Fick tillbaka pengar på expressfrakt då han förstod att det är irrelevant.

Frågade även: ”Är det säkert att min konsol finns hos er? Så att allt går som det är sagt. Kan du se detta?”

Svar: ”Ja konsolen finns inne, den kommer skickas tisdag. Den är reserverad i ditt namn. Ingen annan kan få den. Hade den inte funnits hade den stått som restad”)

Sidan 53

Permalänk
Skrivet av Sep0x:

Har också en beställning från den 19de men fortfarande inget som hänt. Står reserverad sen dag ett. Det är en DE.

Försöker skriva till kundtjänst men kommer inte fram till någon. Suck.

Skulle vara tacksam om ni som nyligen fått info från kundtjänst kunde skriva vad de sa.

Jag pratade med EG tidigare idag och då sa hon att min precis var under packning och skulle skickas ut idag. Så det gäller nog ditt paket också skulle jag tro. Det verkar som allt fler nu börjar så leveransbekräftelse så är nog inte långt kvar tills du får dit.

Hon sa även att vi som beställde 19/11 och bekräftelse på digitala kvittot (datum 7/12) skulle få idag, alternativt senast imorgon.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Var precis och hämtade min nu fan va gött