Följ Black Week på SweClockers

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Exakt samma hände för mig! De hittade paketet här i Luleå - hade troligen missat att skanna det när det kom hit. Nu lär jag kunna hämta ut det senare idag och behöver inte kontakta EG och vänta på en ny!

F*n så gott, tur att man inte ger sig! Godjul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av denlillemannen:

Same, dom hade missat att skanna den när den kom till terminalen, nu måste jag vänta tills fredag för leverans. Blir ärligt talat förvånad om den ens dyker upp då!

Va drygt, du fick inte chansen att åka dit och hämta upp den själv?
Det va helt okej för min del och de erbjöd sig till och med att hemleverera redan ikväll, men jag ville inte vänta.
Skönt att de hittade din leverans också! God jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

På Elgigantens produktsida för SE, om man tittar under "Andra kunderhar även tittat på" så listas DE just nu med weblager 25+

Tror det är någon bugg. Redan för en vecka sen om man gick in på dualsense så kom DE upp med 25+ i webblager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Ringde till Brings kundservice och tvingade dem att ge mig telefonnumret till vår Terminal i min stad fast Brings kundtjänst först vägrat.
Ringde in, förklarade läget för de på terminalen och informerade dem om att min leverans spårlöst försvunnit.
Efter lite diskuterande så bad dem mig om mitt Kolli-ID och gick ut på lagret och började leta, varpå de hittade min leverans och pekade på "elektroniskt fel" som svar för varför den inte hade blivit inläst.

Så för er som inte fått era leveranser, ring in till era terminaler och fråga.
Struna i Brings kundservice, för de hjälper er inte!

Väldigt glad och kan nu hämta ut mitt Ps5 direkt på terminalen efter lunch!

Hur försvann ditt? Eller, hur visste du att det var försvunnit? För mig står det att det ankommit på terminalen i Linköping och sen har det inte hänt något. Så det verkar ju inte ha försvunnit utan bara inte hanterats vidare där. Svårt att veta.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wescan:

Tror det är någon bugg. Redan för en vecka sen om man gick in på dualsense så kom DE upp med 25+ i webblager.

Elgiganten kan/vill inte visa 0 i lager. Står alltid att saker finns i lager när det inte gör det.

Mitt favoritexempel är Cyberpunk 2077 som de haft i lager sedan de lade upp produkten för något år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

Hur försvann ditt? Eller, hur visste du att det var försvunnit? För mig står det att det ankommit på terminalen i Linköping och sen har det inte hänt något. Så det verkar ju inte ha försvunnit utan bara inte hanterats vidare där. Svårt att veta.

Efter ett flertal samtal med Brings kundservice och att min status på spårningen aldrig uppdaterades på deras hemsida.
Visste att en vän till mig beställt från samma företag, använt samma fraktbolag (Bring) och att hans leverans hade anlänt
på en specifik tidpunkt men min inte gjorde det. Vi hade samma tidsstämpel på våra försändelser i Jönköping och leveranserna
skulle till samma plats så rimligtvis borde min med finnas där.

Jag antog därför att man slarvat bort mitt paket, alternativt "Missat" att skanna in det och det va på de premisserna jag kontaktade
dem och eftersom Brings kundservice visade ett fullt ointresse av att själva kontakta Terminalen på min ort och fråga, så krävde
jag numret av dem så jag själv kunde kontrollera det och pekade på att det va min rätt; och på den vägen va det

Bring har för mycket att göra just nu, så deras kundservice gör allt för att få folk att bara vänta, istället för att ge de anställda
i terminalerna mer att göra.

Jag hade ringt och krävt numret till terminalen i Linköping och sagt att de slarvat bort ditt paket. Jag sade inte mycket mer än så, så fick jag numret. Ringde till Terminalen och sade att de slarvat bort mitt paket och att de behöver hjälpa dig leta upp det; ha kolli-id tillgängligt. Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem

Webhallen fel i köhantering?

Från Twitter:

Ska det tolkas som att de lokala butikerna har gjort lite som de velat?
(Trodde nästan det tidigare, men verkar bekräftas nu?)

Frågor om Webhallens köer

Felet hos oss

Blir uppriktigt sagt besviken på hur deras hantering skötts. så besviken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shader:

Från Twitter:

Felet hos oss

Oj vilken shit storm 😢

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Nu har min kommit!
Best 19/11 12:07 DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shader:

Från Twitter:

Felet hos oss

Fyfan va tråkigt. Ska inte få gå till på det där viset.
Framförallt inte när man har vetskapen om hur många scalpers det finns
och att många troligtvis är sådana. Beklagar.

Permalänk

Har någon fått uppdatering ifrån Mediamarkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Ringde till Brings kundservice och tvingade dem att ge mig telefonnumret till vår Terminal i min stad fast Brings kundtjänst först vägrat.
Ringde in, förklarade läget för de på terminalen och informerade dem om att min leverans spårlöst försvunnit.
Efter lite diskuterande så bad dem mig om mitt Kolli-ID och gick ut på lagret och började leta, varpå de hittade min leverans och pekade på "elektroniskt fel" som svar för varför den inte hade blivit inläst.

Så för er som inte fått era leveranser, ring in till era terminaler och fråga.
Struna i Brings kundservice, för de hjälper er inte!

Väldigt glad och kan nu hämta ut mitt Ps5 direkt på terminalen efter lunch!

Jag har också försökt att komma och hämta paketet på deras terminal i Hägersten. De sa att jag då får vänta 24h på att de "lägger fram paketet" och erbjöd leverans samma kväll istället. Satt och väntade hela kvällen igår, kl 21:57 fick jag ett SMS om att leveransen sker 10 Dec istället. Jag ringde igen imorse och de sa att de tappade bort mitt paket igår men har hittat det igen och erbjuder leverans ikväll istället. Är tveksam på att de kommer lyckas ikväll.

Men iaf, fick du vänta 24h innan du kunde hämta ut det på terminalen eller "la de fram det" direkt för uthämtning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroesHymn:

Har någon fått uppdatering ifrån Mediamarkt?

Det har varit tyst från MM i över en månad nu. Senast mailet jag fick var 5e november och då vad det "preliminärt leverans i December" men det ser inte ljust ut. Tycker det är så konstigt att elgiganten fått en leverans nyligen men typ inga andra.

Permalänk

Fått meddelande i Postnord Appen beställning på väg från Inet och Ginza nu!!

Fått bekräftat att min Inet beställning är på väg på riktigt.
Digital Edition !

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 pro Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av Twicefire:

Digital Edition !

När beställde du ifrån Ginza?

Permalänk
Skrivet av Twicefire:

Digital Edition !

Intresserad av när du beställde från inet?

Permalänk
Skrivet av jagekaos:

Det har varit tyst från MM i över en månad nu. Senast mailet jag fick var 5e november och då vad det "preliminärt leverans i December" men det ser inte ljust ut. Tycker det är så konstigt att elgiganten fått en leverans nyligen men typ inga andra.

Jag fick samma mail och tystnaden från dem är lite störande, deras kundtjänst är ju inte heller direkt snabba på svara

Permalänk
Skrivet av Govno_swe:

När beställde du ifrån Ginza?

2020-10-06 kl 12.30

Skrivet av Magnusson123:

Intresserad av när du beställde från inet?

2020-06-14 ca 14 tiden.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 pro Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Efter ett flertal samtal med Brings kundservice och att min status på spårningen aldrig uppdaterades på deras hemsida.
Visste att en vän till mig beställt från samma företag, använt samma fraktbolag (Bring) och att hans leverans hade anlänt
på en specifik tidpunkt men min inte gjorde det. Vi hade samma tidsstämpel på våra försändelser i Jönköping och leveranserna
skulle till samma plats så rimligtvis borde min med finnas där.

Jag antog därför att man slarvat bort mitt paket, alternativt "Missat" att skanna in det och det va på de premisserna jag kontaktade
dem och eftersom Brings kundservice visade ett fullt ointresse av att själva kontakta Terminalen på min ort och fråga, så krävde
jag numret av dem så jag själv kunde kontrollera det och pekade på att det va min rätt; och på den vägen va det

Bring har för mycket att göra just nu, så deras kundservice gör allt för att få folk att bara vänta, istället för att ge de anställda
i terminalerna mer att göra.

Jag hade ringt och krävt numret till terminalen i Linköping och sagt att de slarvat bort ditt paket. Jag sade inte mycket mer än så, så fick jag numret. Ringde till Terminalen och sade att de slarvat bort mitt paket och att de behöver hjälpa dig leta upp det; ha kolli-id tillgängligt. Hoppas det löser sig!

Ringde kundsupport nu som hävdade (ändå rätt trovärdigt) att Linköpingsterminalen var rätt hårt drabbad av sjukdomar och att de därför låg efter rätt mycket. Pga. samma anledning kunde de inte acceptera hämtningar på plats. Hon skulle maila dem och be dem prioritera paketet och jag lyckades iaf. få henne att cc:a mig på mailet, så även om jag inte får något telefonnummer så har jag en ingång till kontakt.

Vi får se...

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroesHymn:

Jag fick samma mail och tystnaden från dem är lite störande, deras kundtjänst är ju inte heller direkt snabba på svara

Störande är ju bara förnamnet. Ska aldrig mer köpa något därifrån. MM har verkligen gjort bort sig i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagekaos:

Störande är ju bara förnamnet. Ska aldrig mer köpa något därifrån. MM har verkligen gjort bort sig i mina ögon.

Jag fick följande från MM via Instagram idag: "Vi är väldigt försiktiga att gå ut med datum då SONY inte klarade av att leverera efter våra orders vid lanseringen. Men december månad kvarstår för vår prognos om att kunna leverera."

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparvhok:

Jag har också försökt att komma och hämta paketet på deras terminal i Hägersten. De sa att jag då får vänta 24h på att de "lägger fram paketet" och erbjöd leverans samma kväll istället. Satt och väntade hela kvällen igår, kl 21:57 fick jag ett SMS om att leveransen sker 10 Dec istället. Jag ringde igen imorse och de sa att de tappade bort mitt paket igår men har hittat det igen och erbjuder leverans ikväll istället. Är tveksam på att de kommer lyckas ikväll.

Men iaf, fick du vänta 24h innan du kunde hämta ut det på terminalen eller "la de fram det" direkt för uthämtning?

De ursäktade alla problem jag hade haft och sade att det va helt okej för mig att komma in och hämta det när jag ville.
Tråkigt att du inte kunde göra det direkt, hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

Ringde kundsupport nu som hävdade (ändå rätt trovärdigt) att Linköpingsterminalen var rätt hårt drabbad av sjukdomar och att de därför låg efter rätt mycket. Pga. samma anledning kunde de inte acceptera hämtningar på plats. Hon skulle maila dem och be dem prioritera paketet och jag lyckades iaf. få henne att cc:a mig på mailet, så även om jag inte får något telefonnummer så har jag en ingång till kontakt.

Vi får se...

... och en timme efter att jag har ringt så finns paketet att hämta. Coincidance? I think not!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hämtade idag min digital edition på Inet. Känns bra, men ytterst få spel för PS5.
Inte haft konsol sen Nintendo 64, så det var lite av en besvikelse.. nåväl, Cyberpunk imorgon!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Skrivet av sparvhok:

Försökte hämta ut mitt paket från Hägersten också men det var helt omöjligt då paket som skickats från elgiganten kommer som en klump och det fanns inte tid att sortera ut just mitt paket.. Mitt paket har varit i Hägersten sen 8 december 09:12 sen inte hört något mer..

Har du hunnit få ditt paket eller måste jag ringa bring och fråga vad som pågår?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

https://cdon.se/spel/playstation-5-release-2021-54876367

Cdon har öppnat upp för bokningar igen, bokade precis en. Står att preliminärt releasedatum är
2021-02-28, lär gå fortare än webhallen iaf

Permalänk
Medlem

Har alla ni som bor norrut och väntar leverans ifrån elgiganten fått jönköpingsterminalen som första anhalt när ni spårar paketen eller har era försändelser dykt upp på terminaler närmare er som första terminal?

Min verkar vara fast i något slags limboland nämligen, bring säger att den inte finns hos dem då den inte skannats in i deras system, elgiganten insisterar på att allt är som det ska och den lämnat deras lager ?!
När jag frågar bring om de har några burar ifrån elgiganten som står och väntar på att scannas in säger de att det är stört omöjligt att så är fallet...

Förstår att det är lyxproblem då den kanske eventuellt är på gång och ni andra stackare här får vänta kanske flera månader, men man blir fortfarande irriterad att man inte kan få klar status var den befinner sig.

Visa signatur

Ncase M1 V5, Intel Core i7-6800K, X99E-ITXac, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Evga GTX 1080 founders edition Hybrid Cooler, Samsung 970 PRO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB, Samsung 860 QVO 1TB, Acer X34 + Oculus Rift S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aldrik:

Har alla ni som bor norrut och väntar leverans ifrån elgiganten fått jönköpingsterminalen som första anhalt när ni spårar paketen eller har era försändelser dykt upp på terminaler närmare er som första terminal?

Min verkar vara fast i något slags limboland nämligen, bring säger att den inte finns hos dem då den inte skannats in i deras system, elgiganten insisterar på att allt är som det ska och den lämnat deras lager ?!
När jag frågar bring om de har några burar ifrån elgiganten som står och väntar på att scannas in säger de att det är stört omöjligt att så är fallet...

Förstår att det är lyxproblem då den kanske eventuellt är på gång och ni andra stackare här får vänta kanske flera månader, men man blir fortfarande irriterad att man inte kan få klar status var den befinner sig.

Min som kom fram igår gick först från Jönköping, sedan Gävle in och ut och tillsist ombudet där jag bor i Hälsingland.

Att något missas att skannas är möjligt, haft paket med PostNord som legat hos ombudet någon dag innan den skannats av. Och med mängden paket i år lär det nog fastna en hel del här och var.

Håller tummarna för att det börjar röra på sig!

Permalänk
Medlem

Fick svar av mediamarkt nyss. Jag beställde DE den 17 september på kvällen.

Tack för ditt mail!

Vi räknar med att få vår nästa leverans till första kvartalet.

Så ser inte ljust ut för MM...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Försökte hämta ut mitt paket från Hägersten också men det var helt omöjligt då paket som skickats från elgiganten kommer som en klump och det fanns inte tid att sortera ut just mitt paket.. Mitt paket har varit i Hägersten sen 8 december 09:12 sen inte hört något mer..

Har du hunnit få ditt paket eller måste jag ringa bring och fråga vad som pågår?

Mitt från EG anlände också till Hägersten igår kl 09 och jag fick det precis levererat till dörren.