Och raytracing. Och onödigt höga inställningar. Och ett temporärt DRM som utvecklarna själva sagt sänker prestandan. Och innan patch.
Jag förstår varför sweclockers har den här artikeln men den har ungefär lika värde som ”nästa iPhone ryktas få en snabbare processor”.
Skrivet av Zippeer:
Tycker inte man ska släppa ett spel med skit prestanda om man har försenat det 3ggr.
Jag håller med dig. Men hur vet du att spelet är dåligt optimerat bara för att man inte får en gazillion fps?
Som andra varit inne på tycker jag det är bra om nya spel får dagens hårdvara att gå på knäna. Självklart förutsatt att man kan sänka inställningarna tillräckligt för att få det spelbart samt att det inte beror på dålig optimering.
Skrivet av Oliver91:
Nån som vet om man kan få stabil fps runt 100 med ett rtx 2080 ti utan att dra ner på allt ögongodis?
1440p 144hz.
Annars väntar jag ett tag tills de blivit optimerat
Ett sett kan ju vara att läsa artikeln. Eller, du behöver inte ens läsa, räcker med att titta på bilderna.
Spoiler: Nej, inte om du räknar med raytracing och ultrainställningar som ögongodis.
Skrivet av Bad Habit:
Sitter alla med 4k skärmar eller? Trodde fortfarande 1080p eller 1440p var det vanliga.. 🤔
Det är det vanliga. Men sweclockers är nördarnas tillhåll, inte så representativt för övriga befolkningen med andra ord.
Ungefär som att skicka en enkät till alla yachtägare och bli förvånad över vilken hög inkomst folk verkar ha.
Skrivet av SellahiR:
Jag önskar verkligen att jag var hypad inför det här spelet. Men jag förstår verkligen inte hypen.
Öppen värld + Witcherutvecklarna + cyberpunl/sci-fi + ”AAA+”-spel.
Alla dessa fyra för sig har en stor skara anhängare så när de buntas ihop till ett spel blir det inte konstigt att förväntningarna blir höga.
Men sen har vi förstås olika intressen. Majoriteten av jordens befolkning kan nog inte bry sig mindre om spelet.
Skrivet av wessmen:
Plocka bort AA? Det känns som den i särklass viktigaste inställningen i något spel.
Beror lite på vilken upplösning man har. AA när man kör i 4K på en normalstor skärm känns lite onödigt. Jag kan i vissa spel ta bort det på min 140-skärm om prestandavinsten blir tillräckligt stor och spelet ändå ser bra ut.