Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Huvudbandet var klockrent på min skalle. Perfekt viktdistribution. Var lite orolig först med tanke på ingen svivel. Mina Kennerton har liknande konstruktion fast de går iaf att böja så som man vill ha dem. Inte 100 på att det är safe med Hifiman

Många som tycker att den designen är bra, men tyvärr gillar den inte mitt huvud. 😉

Permalänk

Philips Fidelio X2HR eller Audio Technica ATH-M50X , vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Philips Fidelio X2HR eller Audio Technica ATH-M50X , vad tycker ni?

Philips Fidelio X2HR (öppna) skulle jag välja. Båda är mer v-formade än platta i sin signatur. M50X (slutna) är en klaustrofobisk lur. Vilket Fidelio inte är. Största anledningen till att jag väljer X2:orna över M50X.

Permalänk
Medlem

Utmärkt recension av kennerton m12s, magni och vali https://boizoff.com/?p=978

Överlever google translate bra. Dock inte helt klar över vad som översatts till bom.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nån som beställt från Schiits USA-shop? Hur lång leveranstid kan man förvänta sig ungefär? Och sen är det väl tull på det....Eller ska man helt enkelt vänta till schiit-europe fått in saker och ting i lager igen? 😬 Väntat på att få lägga vantarna på en modi 3+ ett bra tag nu.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Utmärkt recension av kennerton m12s, magni och vali https://boizoff.com/?p=978

Överlever google translate bra. Dock inte helt klar över vad som översatts till bom.

Tack, bra recensioner och intressant för mig att läsa om Magni, tex om basen vilket stämmer överens med eller förklarar min reaktion i början när jag kom från mycket HD6XX lyssnande, klart mera bas men ändå "smooth"/krämig (typ...).
"The bass is raised by 5 dB, but since there are no sharp dips and rises, such a delivery feels completely natural."

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Nån som beställt från Schiits USA-shop? Hur lång leveranstid kan man förvänta sig ungefär? Och sen är det väl tull på det....Eller ska man helt enkelt vänta till schiit-europe fått in saker och ting i lager igen? 😬 Väntat på att få lägga vantarna på en modi 3+ ett bra tag nu.

Jag har. Snabb leverans (~5 dagar om jag minns rätt) utan några konstigheter. Och självklart är det tull och skatt, något du kan vänta dig om du köper från en seriös aktör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Jag har. Snabb leverans (~5 dagar om jag minns rätt) utan några konstigheter. Och självklart är det tull och skatt, något du kan vänta dig om du köper från en seriös aktör.

Tack!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Tack, bra recensioner och intressant för mig att läsa om Magni, tex om basen vilket stämmer överens med eller förklarar min reaktion i början när jag kom från mycket HD6XX lyssnande, klart mera bas men ändå "smooth"/krämig (typ...).
"The bass is raised by 5 dB, but since there are no sharp dips and rises, such a delivery feels completely natural."

Han har gjort en engelsk version som kanske är lite läsare att läsa. Bom var boominess men det hade jag gissat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare

Ifi Micro iDSD för 1500kr
Mycket bra beg-deal. Detta är inte den klena Nano vars DAC är klart sämre också, jag har ägt båda. Inte min annons.

IFi Micro iDSD USB DAC och AMP 4Watt https://www.blocket.se/vi/94579030.htm

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Jag har funderat, läst och nu även prövat i någon månad i jakt på nya hörlurar. Mina urgamla Sennheiser HD598 börjar bli bra spruckna och jag är less på kablarna från dem samt modmic. Då jag även köpt splitterny tv vore det najs om jag kunde använda samma par hörlurar i två olika (men närliggande) rum.

Men det känns som att det jag vill ha inte finns? Jag skulle vilja ha ett par öppna trådlösa hörlurar som låter bra. Jag beställde hem Audeze Penrose men jag var inte imponerad, främst över att de inte var särskilt bekväma och att det var väldigt klaustrofobiskt med tunga slutna lurar.

Nästan alla lurar är antingen slutna (Vill ingen höra det som sker runt dem om de går omkring?) och/eller bluetooth. "Gaming"-grejjer tenderar inte att imponera, särskilt för priserna de vill ta. Läser man runt verkar det som att det definitivt finns lag med bluetooth vilket gör dem värdelösa för gaming, men existerar det ens öppna lurar med rent wireless?

Det känns som att jag fastnar i att köpa något med sladd likt förbannat, alternativt ta en ordentlig nedgradering vilket känns sådär i och med att mina lurar jag har nu inte är värst dyra. Som referens tyckte jag att Sennheiser HD660 och Audeze LCD-1 lät bra i butik.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Krolle287:

Jag har funderat, läst och nu även prövat i någon månad i jakt på nya hörlurar. Mina urgamla Sennheiser HD598 börjar bli bra spruckna och jag är less på kablarna från dem samt modmic. Då jag även köpt splitterny tv vore det najs om jag kunde använda samma par hörlurar i två olika (men närliggande) rum.

Men det känns som att det jag vill ha inte finns? Jag skulle vilja ha ett par öppna trådlösa hörlurar som låter bra. Jag beställde hem Audeze Penrose men jag var inte imponerad, främst över att de inte var särskilt bekväma och att det var väldigt klaustrofobiskt med tunga slutna lurar.

Nästan alla lurar är antingen slutna (Vill ingen höra det som sker runt dem om de går omkring?) och/eller bluetooth. "Gaming"-grejjer tenderar inte att imponera, särskilt för priserna de vill ta. Läser man runt verkar det som att det definitivt finns lag med bluetooth vilket gör dem värdelösa för gaming, men existerar det ens öppna lurar med rent wireless?

Det känns som att jag fastnar i att köpa något med sladd likt förbannat, alternativt ta en ordentlig nedgradering vilket känns sådär i och med att mina lurar jag har nu inte är värst dyra. Som referens tyckte jag att Sennheiser HD660 och Audeze LCD-1 lät bra i butik.

Många letar ju headset och inte hörlurar och då blir det stor risk för rundgång eller störningar om de är öppna, sedan är det många som vill ha dem för ljuddämpning i allmänhet så öppna headset finns nästan inte alls och öppna trådlösa lurar är också ganska ovanligt om det ska vara hopbyggt i en enhet, med en lös elektronikenhet blir det enklare.
Sennheiser har byggt en bra trådlös öppen lur en gång i tiden men inte längre. IS 850.
Jag tror inte nått liknade tillverkas av någon längre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krolle287:

Jag har funderat, läst och nu även prövat i någon månad i jakt på nya hörlurar. Mina urgamla Sennheiser HD598 börjar bli bra spruckna och jag är less på kablarna från dem samt modmic. Då jag även köpt splitterny tv vore det najs om jag kunde använda samma par hörlurar i två olika (men närliggande) rum.

Men det känns som att det jag vill ha inte finns? Jag skulle vilja ha ett par öppna trådlösa hörlurar som låter bra. Jag beställde hem Audeze Penrose men jag var inte imponerad, främst över att de inte var särskilt bekväma och att det var väldigt klaustrofobiskt med tunga slutna lurar.

Nästan alla lurar är antingen slutna (Vill ingen höra det som sker runt dem om de går omkring?) och/eller bluetooth. "Gaming"-grejjer tenderar inte att imponera, särskilt för priserna de vill ta. Läser man runt verkar det som att det definitivt finns lag med bluetooth vilket gör dem värdelösa för gaming, men existerar det ens öppna lurar med rent wireless?

Det känns som att jag fastnar i att köpa något med sladd likt förbannat, alternativt ta en ordentlig nedgradering vilket känns sådär i och med att mina lurar jag har nu inte är värst dyra. Som referens tyckte jag att Sennheiser HD660 och Audeze LCD-1 lät bra i butik.

Jag tycker det är jätteunderligt. En bortglömd produktkategori.
Verkar som att alla förväntas uteslutande använda bluetooth ifall man vill ha trådlöst. Förmodligen är vi som efterfrågar laggfritt trådlöst till dator samt bluetooth till övrig utrustning väldigt väldigt få.
Tänker att för väldigt många skulle ett par exempelvis Bose QC35 funka ifall de hade trådlös dongle till dator för laggfri gaming. Sen bluetooth till tv och telefon.
Nu efterfrågar du även öppna hörlurar så du är ännu mer bortglömd

Steelseries Arctis Pro Wireless har bra funktionalitet som jag anser många många fler borde ha med dongle till pc och bluetooth från 2 övriga enheter. Ljudet mixas sömlöst.
Bara grejen när man jobbar hemifrån eller spelar på datorn. Så är det bara svara telefonen när någon ringer utan att ta av sig hörlurarna.
Tänk om Sennheiser hade kunnat gjort något sånt här istället för de horribla GSP670 de lanserade.

Permalänk

Jag tänkte väl nånstans att det här borde vara ett löst problem men så var det verkligen inte!

Det måste väl finnas en marknad för folk att ha öppna trådlösa hörlurar, oavsett om de tänker köra gaming eller inte...

Permalänk
Medlem

Finns Grado GX200 och Hifiman Deva om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Finns Grado GX200 och Hifiman Deva om inte annat.

Är inte Deva bluetooth only?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Är inte Deva bluetooth only?

Nej. Den går att köra både med och utan blåtandsadaptern. Går även att köra med usb-sladd som USB-dac. Tre lägen alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Nej. Den går att köra både med och utan blåtandsadaptern. Går även att köra med usb-sladd som USB-dac. Tre lägen alltså.

Inte riktigt det som det diskuteras. Nästan alla trådlösa bluetooth lurar går ju att köra med kabel också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Inte riktigt det som det diskuteras. Nästan alla trådlösa bluetooth lurar går ju att köra med kabel också.

Ok. Jag tolkade dig som att den bara kunde användas med BT. Men jag förstår nu att du tänkte om den även kunde användas med 2.4GHz eller liknande.

Permalänk
Medlem

Tja!

Efter att ägnat senaste julledigheten till att sätta mig in i bra spelljud har jag nästan ångrat mig... köpte Steelseries Arctic 7 och tyckte det va världsbäst tills jag läste på och kom in på Equalizer Apo och hela den baletten. Inser nu att varken Arctic 7 eller något annat gaming headset (möjligtvis HyperX Orbit?) verkar komma i närheten av så bra ljud man kan få för 1500-3000 kr.

Jag vänder mig hit och hoppas kunna få lite bra tips på schyssta lurar (eller komplett uppsättning). Mina önskemål med budget på max 3000 kr (rimligt?):
- Avändningsområde enligt prioordning: spel, film (trådlöst till tv, förmodar att det är bluetooth som gäller), musik.
- Helst trådlöst till spelandet men gärna möjlighet till trådat också om det förbättrar spelljudet avsevärt.
- Fejkat surround gärna, tycker ändå det gör viss skillnad i spel som Fortnite, COD och andra fps spel.
- ANC är bonus men inte nödvändigt

EDIT: Det är på PC jag lirar med Asus Rog B550-i gaming moderkort och det ljudkort som ingår där.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Tja!

Efter att ägnat senaste julledigheten till att sätta mig in i bra spelljud har jag nästan ångrat mig... köpte Steelseries Arctic 7 och tyckte det va världsbäst tills jag läste på och kom in på Equalizer Apo och hela den baletten. Inser nu att varken Arctic 7 eller något annat gaming headset (möjligtvis HyperX Orbit?) verkar komma i närheten av så bra ljud man kan få för 1500-3000 kr.

Jag vänder mig hit och hoppas kunna få lite bra tips på schyssta lurar (eller komplett uppsättning). Mina önskemål med budget på max 3000 kr (rimligt?):
- Avändningsområde enligt prioordning: spel, film (trådlöst till tv, förmodar att det är bluetooth som gäller), musik.
- Helst trådlöst till spelandet men gärna möjlighet till trådat också om det förbättrar spelljudet avsevärt.
- Fejkat surround gärna, tycker ändå det gör viss skillnad i spel som Fortnite, COD och andra fps spel.
- ANC är bonus men inte nödvändigt

EDIT: Det är på PC jag lirar med Asus Rog B550-i gaming moderkort och det ljudkort som ingår där.

Jag får hem err Audeze Penrose på fredag, ser väl på pappret ut som om det täcker in vad du önskar (ingen anc dock). Finns en tråd om dom här på forumet så bara sök.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Och med det sagt ovan, om man nu (förhoppningsvis mot förmodan) inte skulle bli nöjd med audeze penrose... Är det t.ex nån som gamear med beyerdynamics dt 1770/1990 pro plus separat mic? Audeze LCD 1? Har gett mig själv tillåtelse att gå upp till 5k-prisklassen om inte penrose faller i smaken.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag får hem err Audeze Penrose på fredag, ser väl på pappret ut som om det täcker in vad du önskar (ingen anc dock). Finns en tråd om dom här på forumet så bara sök.

Skrivet av TotalF:

Och med det sagt ovan, om man nu (förhoppningsvis mot förmodan) inte skulle bli nöjd med audeze penrose... Är det t.ex nån som gamear med beyerdynamics dt 1770/1990 pro plus separat mic? Audeze LCD 1? Har gett mig själv tillåtelse att gå upp till 5k-prisklassen om inte penrose faller i smaken.

Tack för svar!

Hur står sig Penrose mot HyperX Orbit? Känns som en kompromiss om man jämför dessa, av det jag kunnat läsa mig till iaf...

Och +1 på frågorna i nästa inlägg. Går det att inom hyfsad tight budget få till ett par grymma från ett välkänt märke och ”bygga” sig ett eget set med separat mikrofon och förstärkare?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag tycker det är jätteunderligt. En bortglömd produktkategori.
Verkar som att alla förväntas uteslutande använda bluetooth ifall man vill ha trådlöst. Förmodligen är vi som efterfrågar laggfritt trådlöst till dator samt bluetooth till övrig utrustning väldigt väldigt få.

AptX LL finns redan som standardformat och att få tillverkare har hunnit byta kretsar till modernare som stödjer det är mest tillverkarnas fel men det lär bli vanligare med tiden.
Det är inget perfekt format men det kanske är bra nog för ändamålet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

AptX LL finns redan som standardformat och att få tillverkare har hunnit byta kretsar till modernare som stödjer det är mest tillverkarnas fel men det lär bli vanligare med tiden.
Det är inget perfekt format men det kanske är bra nog för ändamålet.

AptX LL i all ära. Absolut är det en bättre lösning än SBC/AAC, LDAC och övriga AptX latensmässigt. Men det finns ju redan bättre lösning till PC som funnits i en herrans massa år. Vissa tillverkare har lyckats med detta och det borde fler göra i min mening.
Sen att kunna köra AptX LL till sin tv och/eller telefon också utöver dongle till PC vore finemang

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ZyntaX:

AptX LL i all ära. Absolut är det en bättre lösning än SBC/AAC, LDAC och övriga AptX latensmässigt. Men det finns ju redan bättre lösning till PC som funnits i en herrans massa år. Vissa tillverkare har lyckats med detta och det borde fler göra i min mening.
Sen att kunna köra AptX LL till sin tv och/eller telefon också utöver dongle till PC vore finemang

Men att det inte stöds överallt är nog för att många tillverkare har stora lager kretsar men när de är slut lär det moderniseras när de gör nästa generation.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Tack för svar!

Hur står sig Penrose mot HyperX Orbit? Känns som en kompromiss om man jämför dessa, av det jag kunnat läsa mig till iaf...

Och +1 på frågorna i nästa inlägg. Går det att inom hyfsad tight budget få till ett par grymma från ett välkänt märke och ”bygga” sig ett eget set med separat mikrofon och förstärkare?

Penrose står sig bra. Kanske bättre till och med (jag gillar nya EQ bättre). Det är annars exakt samma planmagnetiska element från Audeze. Har haft båda, det är minimala skillnader i ljud. Micen är bättre på Penrose men också lite känsligare för hur den placeras.

Mina Penrose åker tillbaka. Inte pga ljudet dock. Men jag tycker de är lite för omständigt att få igång bluetooth i Windows när jag spelar på ps5 och kör discord på pc.

Allt beror ju på vad man har för behov osv. Själv kommer det bli Beyerdynamic MMX 300 v2 och en Astro Mixamp (den är skit men smidig när man vill ha ljud från konsol och pc) till spelandet och när jag har ljud på datorn. Har dock en separat setup för enbart musiklyssning med andra lurar specifikt för det.
Om du är ute efter en smidig setup så är Penrose grymma. Funkar fint till tvn(bluetooth) också.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Penrose står sig bra. Kanske bättre till och med (jag gillar nya EQ bättre). Det är annars exakt samma planmagnetiska element från Audeze. Har haft båda, det är minimala skillnader i ljud. Micen är bättre på Penrose men också lite känsligare för hur den placeras.

Mina Penrose åker tillbaka. Inte pga ljudet dock. Men jag tycker de är lite för omständigt att få igång bluetooth i Windows när jag spelar på ps5 och kör discord på pc.

Allt beror ju på vad man har för behov osv. Själv kommer det bli Beyerdynamic MMX 300 v2 och en Astro Mixamp (den är skit men smidig när man vill ha ljud från konsol och pc) till spelandet och när jag har ljud på datorn. Har dock en separat setup för enbart musiklyssning med andra lurar specifikt för det.
Om du är ute efter en smidig setup så är Penrose grymma. Funkar fint till tvn(bluetooth) också.

tack för info! fan jag blir inte klok på detta, jag pendlar fram och tillbaka hela tiden. Jag lirar numera på PC och är egentligen ute efter ett par nice lurar för FPS spel främst, tv tittande och givetvis musik och film på datorn. Visst, jag kan bygga ihop ett par Beyerdynamics med mikrofon etc men känns tråkigt att inte kunna köra Bluetooth till TVn. Men samtidigt vill man ju inte kompromissa med spelljudet som ju är först och främst det jag är ute efter. Mina Steelseries Arctic 7 åker tillbaka till Webhallen iaf...

EDIT: Ett par trådlösa öppna lurar för grymt FPS ljud i spel samt bluetooth för koppling till tv/mobil, som är komfortabla också verkar inte växa på träd direkt...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

tack för info! fan jag blir inte klok på detta, jag pendlar fram och tillbaka hela tiden. Jag lirar numera på PC och är egentligen ute efter ett par nice lurar för FPS spel främst, tv tittande och givetvis musik och film på datorn. Visst, jag kan bygga ihop ett par Beyerdynamics med mikrofon etc men känns tråkigt att inte kunna köra Bluetooth till TVn. Men samtidigt vill man ju inte kompromissa med spelljudet som ju är först och främst det jag är ute efter. Mina Steelseries Arctic 7 åker tillbaka till Webhallen iaf...

EDIT: Ett par trådlösa öppna lurar för grymt FPS ljud i spel samt bluetooth för koppling till tv/mobil, som är komfortabla också verkar inte växa på träd direkt...

Mmm förstår känslan, men att det är så svårt beror ju lite på att användningsområden är olika. Ska du ha ett par bra lurar för FPS är soundstage, och imaging allt. Bas är oviktigt. Ska du kolla på film, ja då behöver du bas. Musik...till viss del andra kvalitéter, men även här skiljer det sig för vilken typ av musik och även till viss del sättet du lyssnar på?
Så antingen får man skaffa sig en uppsättning olika lurar eller kompromissa.
Jag tycker Penrose är en väldigt bra kompromiss sett till vad du är ute efter.
Som trådlös lur är de nog de bästa jag hört.

Även om du skaffar separat mic, dac/amp och ex ett par Beyerdynamic 1990 så är de ju knappat bäst på allt. Mixar du musik är de grymma! Ska du lyssna efter footsteps i FPS tycker jag Audio-Technica har bättre varianter.

Sen är ju komforten ganska (eller väldigt) viktig. Penrose är inte de skönaste lurarna, men iaf jag tycker inte de är obekväma. Har inga problem att sitta 5-6 Tim och spela med dem. Men komfort är otroligt subjektivt.

Om jag va dig skulle jag nog ändå testa Penrose, Hifiklubben har väl 60 dagar öppet köp? De gör mycket av det du är ute efter bra (plus trådlösa). Är du inte nöjd så leta vidare
Som sagt mina åker tillbaka pga jag vill kunna mixa discord med PS5 på ett enkelt sätt utan att behöva gå in i settings i windows varje gång jag kopplar in dem på bluetooth. I övrigt är jag imponerad.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Fick mina penrose igår och har nog inget att tillägga på eFoppas post ovan då det vore som en femåring skulle försöka förklara för en elektriker vad el är

Men sure, jag lär behålla dom. Gjorde en firmwareuppdatering. Den connectar snabbt och problemfritt till BT och 2,4-dongeln. Ljudet är crispigt när jag lyssnar på musik från mobilen och ett step up från mina BD custom one. Känns gediget byggda.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2