Permalänk
Medlem

Telia Tripple Play med egen router

Hej!

Jag har Telia Tripple Play med deras router. Jag vill slippa använda deras router och köra på en egen router.

Funkar det att använda en egen router och fortfarande få IPTV att fungera?

Alternativen är ju att köra TV via Apple TV och helt enkelt skippa digitalboxen.

Övriga appar för att byta kanal och dylikt från Telia använder jag inte så det är strunt samma om dom inte funkar.

Permalänk
Medlem

Asus brukar gå enkelt och bra så länge du kör med bara en box. Det brukar krävas att du kan köra igmp snooping och multicast i routern. Vlan 845 med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

Asus brukar gå enkelt och bra så länge du kör med bara en box. Det brukar krävas att du kan köra igmp snooping och multicast i routern. Vlan 845 med.

Okej, är det något som är standard på Asus routrarna nu för tiden eller är det någon specifik modell jag ska leta efter?

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i ditt skåp? Jag har kopplat in min tv-box på lan 2 i fiberkonvertern och då kickade Telia tv igång.

Permalänk
Rekordmedlem

Du behöver också ha en telefoniadapter för det löser ingen router.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

Alternativen är ju att köra TV via Apple TV och helt enkelt skippa digitalboxen.

Har inte Telia själv, men skippade digitalboxen way-back och kör via app i AppleTV istället, där har man ju alla andra streamingtjänster också. Digitalboxarna är ju ofta rätt sugiga, så släpp sargen och skippa den röstar jag på!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Jag kör med ubiquiti utrustning och telia IPTV,
Min lösning är att jag lagt IPTVN i ett eget VLAN, i vilket jag slagit på Multicast.

Fungerar så bra så för oss.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.