Trasiga fläktar Geforce 770 DirectCU II

Permalänk
Medlem

Trasiga fläktar Geforce 770 DirectCU II

Mina 2 fläktar på detta grafik-kort har börjat låta lite.
Någon som vet var man kan få tag på utbytes? Har kollat runt lite men hittar inga med 5-stifts kontakt. Alla har 4-stifts kontakt, vet inte om det passar ändå men vågar inte köpa.
Jag har 2 grafikkort i SLI så jag vill verkligen försöka rädda detta istället för att köpa nytt kort.

Visa signatur

Commodore 64 rulez!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZ:

Mina 2 fläktar på detta grafik-kort har börjat låta lite.
Någon som vet var man kan få tag på utbytes? Har kollat runt lite men hittar inga med 5-stifts kontakt. Alla har 4-stifts kontakt, vet inte om det passar ändå men vågar inte köpa.
Jag har 2 grafikkort i SLI så jag vill verkligen försöka rädda detta istället för att köpa nytt kort.

Tyvärr så är det utländska sidor som te.x AliExpress som gäller om man vill hitta mer eller mindre orginal fläktar som det bara är att byta ut de trasiga mot utan att behöva göra någon egen modifiering.

Det finns dock ibland även på Ebay.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Det kan räcka med att smörja fläktarna. Dock är de inkapslade och man får "borra" upp ett litet hål för att komma till lagerna. Där kan man droppa i lite helsyntetisk motorolja eller nått liknande sen tejpa för hålet igen.

Köper man nya fläktar idag så brukar det kosta mer än vad korten är värda. Men de finns på Ebay och liknande sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elixyr:

Köper man nya fläktar idag så brukar det kosta mer än vad korten är värda.

Håller jag inte med om, jag betalade te.x ~30:- på AliExpress för en (orginal) ersättnings fläkt till mitt Radeon HD3870.
Det var dock innan Svenska statsmakten hade fått upp ögonen för köp från Kina, så jag behövde inte betala Tull/Moms samt dagens avgift till PostNord.
Men även med detta idag så är det fortfarande inte många slantar det handlar om för att kunna hålla en gammal trotjänare vid liv.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par fläktar från eBay.

Blev ett par sådana här.

https://www.ebay.com/itm/75mm-ASUS-GTX660-GTX670-GTX770-R9-27...

Visa signatur

Commodore 64 rulez!!