Är det värt det? Mining av ethereum

Permalänk
Medlem

Skaffade Binance Visa-kort för ett tag sedan. Det har fungerat smärtfritt att handla med på diverse lokala butiker med både kod och att "blippa" (aldrig handlat för mer än några hundra per tillfälle).

Däremot gick det inte att göra ett köp på 16000kr från Komplett. Har inte undersökt det mer, men kan vara värt att veta.

Krävs Bank-ID för alla sådana köp på nätet? I sådana fall funkar ju inte Binance-kortet. Kanske är bättre att ta ut till PayPal alternativt Revolut om man vill göra sådana köp?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Skaffade Binance Visa-kort för ett tag sedan. Det har fungerat smärtfritt att handla med på diverse lokala butiker med både kod och att "blippa" (aldrig handlat för mer än några hundra per tillfälle).

Däremot gick det inte att göra ett köp på 16000kr från Komplett. Har inte undersökt det mer, men kan vara värt att veta.

Krävs Bank-ID för alla sådana köp på nätet? I sådana fall funkar ju inte Binance-kortet. Kanske är bättre att ta ut till PayPal alternativt Revolut om man vill göra sådana köp?

Med PayPal för du bara över pengarna till din bank senare, no questions asked

Permalänk
Medlem

Tror ni att ether kommer explodera i pris som bitcoin har gjort, om man tänker långsiktigt? Jag funderar på att investera allt jag minar med mitt 3080 i ether istället för att ha det i bitcoin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av npftd:

Tror ni att ether kommer explodera i pris som bitcoin har gjort, om man tänker långsiktigt? Jag funderar på att investera allt jag minar med mitt 3080 i ether istället för att ha det i bitcoin.

Ether har redan exploderat i pris som bitcoin har gjort. För 4 år sedan kostade en ether $7, nu kostar den $2700+. När corona slog till som värst kostade en Ether kort $80. Det var 14 månader sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Ether har redan exploderat i pris som bitcoin har gjort. För 4 år sedan kostade en ether $7, nu kostar den $2700+. När corona slog till som värst kostade en Ether kort $80. Det var 14 månader sedan.

Ja och det lär väl fortsätta öka?

Edit: Jag menar om jag minar ihop 10k och köper ether, i värsta fall brinner pengarna inne eller kan vara värt svinmycket om två år. Jag tänker gambla med pengarna jag får från mining och ether känns som bäst val.

Permalänk
Medlem

Är det ruskigt låga transaktionsavgifter just nu? Min ETH-profit har gått ner med 30 % senaste fem dagarna Trots att svårigheten att mina bara gått upp någon procent....

Minar via ethermine, det är inte poolen som har något lokalt problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Är det ruskigt låga transaktionsavgifter just nu? Min ETH-profit har gått ner med 30 % senaste fem dagarna Trots att svårigheten att mina bara gått upp någon procent....

Minar via ethermine, det är inte poolen som har något lokalt problem?

Är lägre antal transaktioner som driver den skillnaden som jag förstått, alltså lägre aktivitet i ETH-nätverket. Men det är ju snarare så att lönsamheten just nu är det normala, för fem dagar sedan så var den sinnesjukt hög (har inte varit i närheten av så lönsam på hela året).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Är det ruskigt låga transaktionsavgifter just nu? Min ETH-profit har gått ner med 30 % senaste fem dagarna Trots att svårigheten att mina bara gått upp någon procent....

Minar via ethermine, det är inte poolen som har något lokalt problem?

Är nog samma sak överallt på de större poolerna, senaste dagarna har delat ut c:a 40% lägre på binance. Tror det kan ha att göra med att ännu fler hoppar på mining tåget nu. De som minar till små pooler som har tur att hitta block lär det skilja, men dessa stora pooler verkar det vara så här, några dagar med låg utdelning sen några dagar med hög utdelning, lär ju jämna ut sig över en månad.

Sålde ett 3070 för 11000:- samtidigt som jag köpte ett 3080 för 11490:- , 500:- för 40mh/s till ^^ så det är fortfarande många som plockar på sig kort. Good times!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Red Onion:

Är det ruskigt låga transaktionsavgifter just nu? Min ETH-profit har gått ner med 30 % senaste fem dagarna Trots att svårigheten att mina bara gått upp någon procent....

Minar via ethermine, det är inte poolen som har något lokalt problem?

GAS har legat på typ 20-30 mycket så det är hela nätverket.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kör Nicehash och får betalt i Bitcoin. Funderar på att byta till Eth istället då det känns som BTC toppat och inte kommer stiga så värst mycket. Är jag helt ute och cyklar?
Nicehash tar en avgift på 0.5% av summan som avgift om man byter valuta...men det kanske är värt det om man får bättre utdelning av ETH?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Kör Nicehash och får betalt i Bitcoin. Funderar på att byta till Eth istället då det känns som BTC toppat och inte kommer stiga så värst mycket. Är jag helt ute och cyklar?
Nicehash tar en avgift på 0.5% av summan som avgift om man byter valuta...men det kanske är värt det om man får bättre utdelning av ETH?

Din gissning är lika bra som "kryptoexperterna" Vem vet vad som händer i denna galenskap. Jag föreslår att du bara byter ut vad du tjänar till fiat eller sabelmynt som USDC.

Visa signatur

Loading Swedish: ████████░░░░ 69%

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Kör Nicehash och får betalt i Bitcoin. Funderar på att byta till Eth istället då det känns som BTC toppat och inte kommer stiga så värst mycket. Är jag helt ute och cyklar?
Nicehash tar en avgift på 0.5% av summan som avgift om man byter valuta...men det kanske är värt det om man får bättre utdelning av ETH?

Tänker, varför inte skippa nicehash helt o hållet isåfall o bryta eth direkt då, du lär ju få ut mer på så sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Kör Nicehash och får betalt i Bitcoin. Funderar på att byta till Eth istället då det känns som BTC toppat och inte kommer stiga så värst mycket. Är jag helt ute och cyklar?
Nicehash tar en avgift på 0.5% av summan som avgift om man byter valuta...men det kanske är värt det om man får bättre utdelning av ETH?

Känslan är nog främst psykologisk därför att Bitcoin har ett såpass högt värde idag. Det är ju ett typiskt tankefel isåfall. Bara för att det ökat mycket och har ett högt värde idag betyder det inte att det nått sin topp.

Nu tror jag förvisso att ETH kommer öka mer i förhållande till BTC på kort sikt. Gissar att EIP1559 kommer göra ETH mer attraktivt för investerare och knuffa upp värdet. Jag är inte heller övertygad om att det kommer bli så dåligt för miners som vissa vill göra gällande. Det är förstås bara vad jag tror men jag förväntar mig ett litet skutt uppåt när detta händer.

Håller annars på både BTC och ETH. Vill inte ha alla ägg i samma korg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Det innebär ju dock inte alls att allt under 25 BTC är skattefritt. Värdet på all krypto (vid tilldelningstidpunkten) räknas som inkomst av tjänst och beskattas på samma sätt, det betyder att om du exempelvis ligger på 30% marginalskatt och minar ihop till ett värde av 100 000 kr på ett år så åker du på en skattesmäll på 30 000 kr. Oavsett om du växlat in din krypto till kr eller ej. Då det betraktas som hobbyverksamhet så får du dra av kostnader för att bedriva verksamheten, i detta fall elkostnader och inköp av hårdvara som går att helt isolera till verksamheten. Då räknas inte en exempelvis gamingdator till detta utan du måste kunna bevisa och styrka att dina kostnader till 100% har med hobbyverksamhetens drift att göra.

Skulle värdet på krypton dessutom öka sedan du fått den och du säljer av den så beskattas värdeförändringen som inkomst av kapital och alltså 30% på det. För att ge ett exempel:

Du köper in hårdvara för 50 000 kr för att göra en dedikerad mining rig.

Den minar ihop 100 000 kr (nettovinst efter kostnader för el)

Vi årets slut så har värdet på detta ökat till 200 000 kr och du säljer av hälften av detta (för att betala skatter och ta ut lite vinst).

I detta fall så blir det 100k - 50k = 50k vinst, 30% marginalskatt (lägg på din årsinkomst och kolla i skattetabell) ger då 15 000 kr i skatt på inkomst.

Försäljningen på 100k har haft en genomsnittslig värdeökning om 50% och alltså 50k detta beskattas då med 30% och ytterligare 15 000 kr.

Netto blir alltså att du fått ut 100 k och men behöver betala in 30 k av dessa i skattekostnader.

År 2 så har du inte längre några investeringskostnader att dra av vilket då innebär att samma förfarande skulle ge en ökat skattekostnad om 45 k.

Glöm inte att det ska betalas egenavgifter på vinsten också, så blir ytterligare ~30% skatt på det som är kvar när marginalskatten är dragen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Glöm inte att det ska betalas egenavgifter på vinsten också, så blir ytterligare ~30% skatt på det som är kvar när marginalskatten är dragen.

inte om du kör det som hobbyverksamhet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Glöm inte att det ska betalas egenavgifter på vinsten också, så blir ytterligare ~30% skatt på det som är kvar när marginalskatten är dragen.

Det stämmer bra det, har skrivit rätt mycket om beskattningen av mining här på forumet, men just det svaret hade inte med egenavgifter

Skrivet av vinylens:

inte om du kör det som hobbyverksamhet.

Särskilt när du kör det som hobbyverksamhet, det är hobbyverksamhet och enskilda firmor som egenavgifter finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Är det någon som har lyckats göra avdrag för inköp av grafikkort till hobbyverksamhet?

Har gjort avdrag för både threadrippern och ett antal grafikkort och inte fått några frågor på det från SKV.
Har hittills kört med 20% avskrivning per år då det räckt med det för att nolla vinsterna när elkostnaden är avdragen.
I år kanske blir första året det går med vinst, men har förluster från tidigare år att ta till, alternativt lite högre avskrivning på grafikkorten då de börjar bli rätt gamla nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Det stämmer bra det, har skrivit rätt mycket om beskattningen av mining här på forumet, men just det svaret hade inte med egenavgifter

Särskilt när du kör det som hobbyverksamhet, det är hobbyverksamhet och enskilda firmor som egenavgifter finns

https://vismaspcs.se/ditt-foretagande/starta-eget-foretag/hob...
Allt går att läsa där så det är bara att mina på och inte ta ut alla pengar ut ta ut lie varje år.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

https://vismaspcs.se/ditt-foretagande/starta-eget-foretag/hob...
Allt går att läsa där så det är bara att mina på och inte ta ut alla pengar ut ta ut lie varje år.

Fast om du säger att det på något sätt är bättre att endast ta ut lite pengar varje år så har du inte förstått skattereglerna för mining. Värdet på ALLT du minar ihop ska tas upp som inkomst oavsett om du växlar om den till kronor eller inte. Det är värdet som krypton hade vid tilldelningstillfället som skall skattas på enligt reglerna. 20k-gränsen gäller på total inkomst, alltså allt du tjänar på mining plus allt du tjänar genom arbete.

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Fast om du säger att det på något sätt är bättre att endast ta ut lite pengar varje år så har du inte förstått skattereglerna för mining. Värdet på ALLT du minar ihop ska tas upp som inkomst oavsett om du växlar om den till kronor eller inte. Det är värdet som krypton hade vid tilldelningstillfället som skall skattas på enligt reglerna. 20k-gränsen gäller på total inkomst, alltså allt du tjänar på mining plus allt du tjänar genom arbete.

Du betalar ingen skatt förens du tar ut det i pengar låter du det ligga kvar i eth/btc eller vilken valuta du nu vill ha det i så skattar du fortfarande inte förens du tar ut pengarna och tar du ut mindre än 20800 på ett år så tar du upp det som hobbyverksamhet.

Det är precis som aktier du får skatta dem när du säljer dem men det kan du inte använda som hobbyverksamhet mining kan du gör det så går inte att jämför rakt av heller.

Vi kan jämföra det med att dj'a du kan tjäna 20800 per år utan att behöva skatta för pengarna för att någon har det som en hobby och inte fulltidsjobb, precis som dj kan man dra av för saker om man använder det som hobby verksamhet.

Sedan kan man alltid sätta pengarna i ett annat land och tar du inte ut i Sverige så skattar du dom inte där heller.

Hur var och en gör är upp till varje person.

EDIT:

Det här är några av de saker som skiljer hobbyverksamhet från företag:

att hobbyverksamheten utövas av hobbyidkaren själv för att tillgodose personliga intressen
att hobbyverksamheten saknar vinstsyfte
Enligt Skatteverket räknas följande exempel som en hobby:

 något man håller på med på sin fritid

 något som man gör vid sidan om exempelvis arbete eller studier

 arbete som man gör utan att bli anlitad av någon annan

Så om jag minar för att köpa bättre dator delar med det jag får ut av miningen så kan jag fortfarande använda det som en hobby verksamhet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du betalar ingen skatt förens du tar ut det i pengar låter du det ligga kvar i eth/btc eller vilken valuta du nu vill ha det i så skattar du fortfarande inte förens du tar ut pengarna och tar du ut mindre än 20800 på ett år så tar du upp det som hobbyverksamhet.

Det är precis som aktier du får skatta dem när du säljer dem men det kan du inte använda som hobbyverksamhet mining kan du gör det så går inte att jämför rakt av heller.

Vi kan jämföra det med att dj'a du kan tjäna 20800 per år utan att behöva skatta för pengarna för att någon har det som en hobby och inte fulltidsjobb, precis som dj kan man dra av för saker om man använder det som hobby verksamhet.

Sedan kan man alltid sätta pengarna i ett annat land och tar du inte ut i Sverige så skattar du dom inte där heller.

Hur var och en gör är upp till varje person.

Jag är ledsen, men du har helt fel. SKV har tydliggjort att det inte alls är såsom du säger när det gäller mining.

Det fungerar ej heller som aktier om du köper krypto och säljer det, du får nämligen inte kvitta förluster och vinster utan en förlust kvittas med endast 70% mot vinsten. Men att mina fungerar inte alls på det sättet. Det värdet valutan har i kronor när du får den är det du skattar på, oavsett om du har kvar den i eth eller om du växlar in den till kronor.

Det värdet den har när du får den tilldelad sätts sedan som anskaffningsvärde på den och allt som du gör med valutan efteråt hanteras likt aktier med undantaget som jag skrev ovan. På samma sätt så står det till och med klart och tydligt i länken du skickade att 20800 kr gäller all inkomst, alltså det du tjänar på vanligt jobb + det du får ihop via hobbyverksamhet.

Permalänk
Medlem

Jag har förklarat rätt mycket i denna tråd hur beskattningen fungerar vid mining:

#19026625

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Jag har förklarat rätt mycket i denna tråd hur beskattningen fungerar vid mining:

#19026625

tar du inte ut pengarna utan låter dom vara kvar som bitcoin så skattar du inte för dom det är först när man tar ut dom innan dess behöver man inte bry sig så mycket om man nu inte ska sitta och byta valutor hela tiden då får man deklarera.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

tar du inte ut pengarna utan låter dom vara kvar som bitcoin så skattar du inte för dom det är först när man tar ut dom innan dess behöver man inte bry sig så mycket om man nu inte ska sitta och byta valutor hela tiden då får man deklarera.

Fantastiskt, kan vi få en källa på detta? Citera gärna eller hänvisa till var i texten detta står beskrivet

Permalänk
Medlem

Nja Vid mining ska beskattning ske vid tilldelning. SKV skriver så här:

"Om du minade dina bitcoin är ditt omkostnadsbelopp marknadsvärdet omräknat till svenska kronor vid tilldelningen av bitcoin i miningprocessen, det vill säga samma värde som ska deklareras som inkomst av tjänst (hobby) eller näring vid tilldelningen."

https://skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/andratillg...

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av TechGuru:

Det är *inte* 30% de ska ha, det är 50%, inkomst av tjänst. Det är alltså full kommunalskatt (runt 30%) + egenavgifter (runt 30%). Gräver du 100 kr ska staten ha 100 / 1.3142 / 1.3 = 58 kr kvar.

Har inte läst hela tråden och vet inte vad jag ska söka på för att se om detta redan besvarats, men jag är inte övertygad av ovanstående uträkning. Som jag förstått det ska man av varje hundralapp ens brytande genererar i överskott betala 28,97 % i egenavgifter. Därmed återstår 71,03 kronor. Sedan ska man betala en viss andel av hela överskottet (inte av de 71,03 % som återstår när egenavgifterna betalats) i inkomstskatt/kommunalskatt. Om denna för räkneexemplets skull antas vara 30 % blir kommunalskatten 30 kr. Det blir alltså 28,97 kr + 30 kr = 58,97 kr som ska in till Skatteverket och alltså ca 41 kr kvar. (Med 32 % kommunalskatt blir det ca 39 kr kvar.)

EDIT: Om jag förstår @mmaattees inlägg korrekt blir det med 30 % kommunalskatt 71,03 kr × 70 % = 50 kr kvar, eller 48 kr kvar med 32 % kommunalskatt. Det är extremt frustrerande för mig att jag inte lyckas lista ut detta från Skatteverkets dokumentation.

Denna siffra kan i praktiken säkert bli både högre och lägre beroende på olika faktorer såsom hur stor ens sammanlagda årsinkomst är. Detta är jag inte tillräckligt insatt i för att kunna redogöra för, men jag tror att min uträkning ovan är en bra utgångspunkt.

Skrivet av SAFA:

Glöm inte att det ska betalas egenavgifter på vinsten också, så blir ytterligare ~30% skatt på det som är kvar när marginalskatten är dragen.

För att förtydliga så är alltså, om jag förstått saken rätt, den "effektiva" skattesatsen på överskottet av brytning marginalskatten plus 28,97 %. Om det @mmaattee skriver stämmer är den "effektiva" skattesatsen på överskottet av brytning 28,97 % + (100 % − 28,97 %) × marginalskatten. Så har man en marginalskatt på t ex 32 % behöver man för varje hundralapp ens brytning genererar i överskott betala

    100 kr × (28,97 % + 32 %) = 61 kr

till Skatteverket – inte

    100 kr × (28,97 % + (100 % − 28,97 %) × 32 %) = 52 kr

som man skulle kunna tro.

Rätta mig gärna om jag har fel, för jag vill bara lära mig hur det faktiskt ligger till, men tycker inte det är så lätt att läsa sig till.

EDIT: Jag har säkert fel, för den uträkning som resulterar i att man ska betala 52 kr är ju rimligare. Hoppas någon kan bringa klarhet. Varför ska det vara så otroligt krångligt?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Har inte läst hela tråden och vet inte vad jag ska söka på för att se om detta redan besvarats, men jag är inte övertygad av ovanstående uträkning. Som jag förstått det ska man av varje hundralapp ens brytande genererar i överskott betala 28,97 % i egenavgifter. Därmed återstår 71,03 kronor. Sedan ska man betala en viss andel av hela överskottet (inte av de 71,03 % som återstår när egenavgifterna betalats) i inkomstskatt/kommunalskatt. Om denna för räkneexemplets skull antas vara 30 % blir kommunalskatten 30 kr. Det blir alltså 28,97 kr + 30 kr = 58,97 kr som ska in till Skatteverket och alltså ca 41 kr kvar. (Med 32 % kommunalskatt blir det ca 39 kr kvar.)

Denna siffra kan i praktiken säkert bli både högre och lägre beroende på olika faktorer såsom hur stor ens sammanlagda årsinkomst är. Detta är jag inte tillräckligt insatt i för att kunna redogöra för, men jag tror att min uträkning ovan är en bra utgångspunkt.

För att förtydliga så är alltså, om jag förstått saken rätt, den "effektiva" skattesatsen på överskottet av brytning marginalskatten plus 28,97 %. Så har man en marginalskatt på t ex 32 % behöver man för varje hundralapp ens brytning genererar i överskott betala

    100 kr × (28,97 % + 32 %) = 61 kr

till Skatteverket – inte

    100 kr × (28,97 % + (100 % − 28,97 %) × 32 %) = 52 kr

som man skulle kunna tro.

Rätta mig gärna om jag har fel, för jag vill bara lära mig hur det faktiskt ligger till, men tycker inte det är så lätt att läsa sig till.

Hej!

Orkar inte gå igenom alla beräkningarna du gjorde men egenavgifter är fullt avdragsgilla, vilket innebär att du drar av dem mot ditt överskott och sedan är vinsten det som blir kvar. Det är sedan vinsten om du betalar din egna marginalskatt på. Det betyder alltså att du, om du ligger på 50% marginalskatt, endast får kvar (100%-28,97%)*50% = 35.52% av det överskott du genererar.

Om jag läst rätt på hur du tänker ovan så har du missuppfattat det (dock så att det jag säger förbättrar uträkningen till din fördel). Kan dock ha läst fel, är sent nu.. 🥱

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Skaffade Binance Visa-kort för ett tag sedan. Det har fungerat smärtfritt att handla med på diverse lokala butiker med både kod och att "blippa" (aldrig handlat för mer än några hundra per tillfälle).

Däremot gick det inte att göra ett köp på 16000kr från Komplett. Har inte undersökt det mer, men kan vara värt att veta.

Krävs Bank-ID för alla sådana köp på nätet? I sådana fall funkar ju inte Binance-kortet. Kanske är bättre att ta ut till PayPal alternativt Revolut om man vill göra sådana köp?

Skrivet av Ravnit:

Med PayPal för du bara över pengarna till din bank senare, no questions asked

Jag kör med Norwegian-kreditkort p.g.a. bonusen man får när man handlar på det samt man får nån % ränta på pengarna om man betala för*mycket*, fungerat smärtfritt mellan Binance. Ibland Strular Binance att det inte kan föra över till kort men väntar man 5-15min så fungerar det sen. Vet ej varför det blir så ibland.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Moderator
Moderator

Eth över $3000, ~$3030 en snabbis.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Eth över $3000, ~$3030 en snabbis.

Och Doge snart tillbaka på ATH!

Tror ni jag kommer bli snuskigt rik på de 200 kronorna jag investerat i Doge?