3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Skeptisk till det, har fått 10+ datum av Elgiganten nu. Ringer typ varje/varannan månad och får ett nytt datum draget ur en hatt.

18/9, du kommer inte få någon info om du inte ringer och hetsar om det. Hon jag snackade med i dag sa i princip att det kan vara lika bra att cancla och vänta på nästa generation... hahahaha. ALDRIG mer elgiganten.

Skulle du vilja specificera lite mera? Vilket kort väntar du på?

Permalänk
Skrivet av Ok112:

Du får gärna länka till där du ser denna info ? Vet att det står exakt så på inet men hittar inget på webhallen...

Kolla under produktbeskrivning

https://www.webhallen.com/se/product/324062-ASUS-TUF-GeForce-...

Permalänk
Medlem

Looool? Betyder detta att man inte får köpa ett 3080ti för att jag köpte ett 3070?

Permalänk
Inaktiv

Målet är att få ett 3080Ti för runt, säg 15-16K, miners kan ju köpa mitt 3070 för 10K och få samma hashrate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Looool? Betyder detta att man inte får köpa ett 3080ti för att jag köpte ett 3070?

som det står där så får du ej köpa det nej. fubar är det.
Detta måste ju vara nåt sorts dåligt skämt av webhallen, hoppas dom tar tillbaka detta omedelbart.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Bara för folk som vill ha fler kort att snällt grinda webhallenspelet för att farma levlar

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Så dom förstör allt för familjer etc då med andra ord om det även gäller gamla ordrar. hoppas inte så är fallet, skamligt isåntfall.
borde bara gälla nya ordrar då det inte fanns med som någon regel när man beställde för ett halvår sedan.

edit: @webhallen får gärna reda ut detta.

Du sålde ditt Zotac RTX3080 Amp Holo så jag vet inte varför du sitter här och gråter?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ravnit:

Looool? Betyder detta att man inte får köpa ett 3080ti för att jag köpte ett 3070?

Jag hoppas inte det då det handlar om att andemeningen är att miners inte ska köpa upp hela lagret. Så med begränsad hashrate så blir det gamers som köper korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iveco:

Du sålde ditt Zotac RTX3080 Amp Holo så jag vet inte varför du sitter här och gråter?

yes det lät alldeles för mycket så sålde det för inköpspris här på forumet, är inte bara för mej själv jag skriver sambon min väntar fortfarande på sitt kort som hon nu kanske inte får då.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Jag hoppas inte det då det handlar om att andemeningen är att miners inte ska köpa upp hela lagret. Så med begränsad hashrate så blir det gamers som köper korten.

Står ju klart och tydligt nu 1 kort ur 3000serien så lyckades du få tag i ett 3070 så länge medans du väntade på 3080 eller 3080ti så är du körd med andra ord.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Göteborgaren:

Står ju klart och tydligt nu 1 kort ur 3000serien så lyckades du få tag i ett 3070 så länge medans du väntade på 3080 eller 3080ti så är du körd med andra ord.

Så kan det ju vara. Det är ju ingen mänsklig rättighet att ha ett kort ur Ampereserien. Vi får se helt enkelt.

Permalänk
Medlem

hehe för oss här på swec borde det ju nästan vara det

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Så dom förstör allt för familjer etc då med andra ord om det även gäller gamla ordrar. hoppas inte så är fallet, skamligt isåntfall.
borde bara gälla nya ordrar då det inte fanns med som någon regel när man beställde för ett halvår sedan.

edit: @webhallen får gärna reda ut detta.

Ja det kan ju inte gälla retroaktivt, det måste ju börja gälla från den dagen dom satte in den nya regeln.

T ex om man har ett kort bokad ur 3000-serien som ännu inte skickats, då kan man inte beställa ett annat kort om det skulle dyka upp i lager.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Looool? Betyder detta att man inte får köpa ett 3080ti för att jag köpte ett 3070?

Hoppas verkligen inte det..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Webhallen kanske försöker slå elgiganten i onöjda kunder

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Webhallen kanske försöker slå elgiganten i onöjda kunder

Kanske bättre att kontakta Webhallen och fråga istället för att basunera ut dina gissningar i tråden?

Tycker det är bra att de försöker undvika att scalpers plockar alla kort, level 5 och ett kort per person är vettigt.

Permalänk
Medlem

Ja att det ska vara en sorts lvl på kontot hos webhallen för att beställa kort köper jag, det är bara positivt så man slipper bots etc.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Ja att det ska vara en sorts lvl på kontot hos webhallen för att beställa kort köper jag, det är bara positivt så man slipper bots etc.

Dock skulle det nog inte räcka så långt när en scalper skulle lägga multipla beställningar på varje sort av t.ex. 3080ti.

Kanske att de skulle ha en gräns för 1st 3060, 1st 3070 osv för chansen för folk att kunna köpa och byta upp sig. Dock svårt att veta vart gränsen ska gå då de allra flesta kunder troligtvis bara köper ett kort per generation.

Istället för att klaga så skulle jag bara accepterat att de försökte göra något åt ett problem och beställt 3080ti hos en annan åf istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkonyx:

Beställde ett ASUS Geforce RTX 3080 TUF Gaming Non-OC den 25/9 från Netonnet men har ännu inte hört något alls från dem...

Sitter på 24/9 på Non OC och 11/1 på TUF OC från NoN här, inte ett ljud. Hade hoppats mer på TUF OC då jag fick in beställningen minuter innan de inte längre gick att beställa, men vågar inte tro på någonting alls längre.
Amazon från 2/1 har jag inte hört ngt om heller, mest irriterande där då den beställningen innebär att jag måste ha likvider redo på kontot då det inte gick att beställa mot faktura...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Dock skulle det nog inte räcka så långt när en scalper skulle lägga multipla beställningar på varje sort av t.ex. 3080ti.

Kanske att de skulle ha en gräns för 1st 3060, 1st 3070 osv för chansen för folk att kunna köpa och byta upp sig. Dock svårt att veta vart gränsen ska gå då de allra flesta kunder troligtvis bara köper ett kort per generation.

Istället för att klaga så skulle jag bara accepterat att de försökte göra något åt ett problem och beställt 3080ti hos en annan åf istället.

Lets agree to disagree!
är många som köper till sig själv och sin fru/man/sambo/barn etc så 1 kort fungerar ej, sen att dom som väntat i ett halvår får denna smockan i ansiktet tkr inte jag är okej.
acceptera aldrig något du tkr är fel, är ju knappast för oss dom gör det utan för att bli av med alla billiga beställningar så dom kan sälja korten dyrare till fler.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Du har väl köpt flera 3080 kort redan? Det verkliga problemet är ju förstås att Nvidia inte kan leverera kretsar till grafikkortstillverkarna, men skalpingen och mineingen hjälper ju inte precis tillgången. Personligen tycker jag det att det är förståeligt i detta läge för att kunna bli av med köerna som är helt horribla.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

har ett suprim x som jag använder själv och nu även en sambo som är väldigt irriterad då hon inte vet om hon får sitt kort nu. suck asså

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

har ett suprim x som jag använder själv och nu även en sambo som är väldigt irriterad då hon inte vet om hon får sitt kort nu. suck asså

Har svårt att sympatisera med någon som haft flera 3080 kort men valt att sälja för att den "låter lite för mycket" medans andra sitter och väntar i 9+ månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Har svårt att sympatisera med någon som haft flera 3080 kort men valt att sälja för att den "låter lite för mycket" medans andra sitter och väntar i 9+ månader.

sympatisera inte med mej då sympatisera med alla andra som råkar illa ut pga av detta. haft 2st varav ett sålde jag för inköpspris här på swec för det lät alldeles för mkt som en jetmotor(hatar när datorn låter) och ett suprim jag använder, riktigt tyst och bra kort 👍 som sagt skriver inte bara för mej, det här kommer drabba väldigt många!

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se hur priserna påverkas när dom nya hashbegränsade korten kommer.
Är rätt så övertygad om att dom obegränsade kommer att stiga ännu mer...

Kanske man kan byta ett av 3080 mot ett 3080TI.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ravnit:

Hade lagt en beställning om Klarna funkade för mig. Elgiganten har ju inget bra trackrecord att kunna leverera och ligga ute med en massa pengar är ingen höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Hade lagt en beställning om Klarna funkade för mig. Elgiganten har ju inget bra trackrecord att kunna leverera och ligga ute med en massa pengar är ingen höjdare.

Du kan ju alltid välja Ecster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Beställde mitt 3080 TUF OC den 28/9 och har ingen aning om hur jag ligger till. Går inte få fram några datum när man ringer deras kundtjänst heller. @Elgiganten . Alex, du tror inte det börjar bli dags att sätta någon av dina anställda på att ta fram lite statistik som ni kan publicera här eller på er hemsida?

Exempel:
Typ: Asus TUF 3080 OC
Senaste Lev till Elgiganten: 30 kort, 1 januari 2021
Datum på senaste kundorder som fått sin beställning levererad: 19 september

Ni är ju typ det enda företaget som valt att hålla tyst med info, ni är också det enda företaget som får massa sura kommentarer här på Swec. Alla har förståelse att ni inte har någon makt att förändra verkligheten. Det ni har makt över är ju hur ni väljer att hålla en dialog med kunden.

Det företaget dött för mig. Beställd mitt kort 21 september inte ett ord från de. #fuckelgiganten

Permalänk
Medlem

denna fråga om 1 kort eller inte har redan klargjorts flera gånger av webhallen!

Det kommer inte påverka gamla ordrar jag citerar deras svar från 2021-05-04 14:07 i denna tråd

"This is what I know:

De som har beställt flera kort med samma artikelnummer redan kommer inte få sina beställningar petad på. Däremot så går det inte att lägga till flera av samma artikelnummer längre. Jag tror inte heller att vi behöver vara mer tydliga än det som står på sajten. Det är rätt straightforward, du kan bara köpa en produkt av det artikelnumret.

Däremot kan jag förstå att ni är oroliga om redan befintliga beställningar kommer att ruckas på. Det ska de inte göra.
Och där hade vi ju absolut kunnat vara mer tydliga Men nu vet ni!

// Staffan"

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P