Samsung 970 EVO Plus series SSD 250GB M.2 NVMe inkl. PCI-E 4X-adapter
Samsung 970 EVO Plus series SSD 250GB M.2 (PCIe Gen 3.0 x 4, NVMe 1.3).
Funkar med äldre PCIe Gen förstås på bekostnad av hastighet.
På klisterlappen: Modell MZ-V7S250 2019.01
Har bara 11,9 TBW (Terabytes Written).
Kommer med PCI-E 4X-adapter så du kan köra den om du saknar M.2-port på moderkortet.
Det är alltså en NVMe M.2 SSD så porten och moderkortet behöver ha stöd för den. M.2 SATA duger alltså icke. Hastigheterna är grymma på Plus-serien. Upp till 3,500 MB/s läs och 3,300 MB/s skriv.
Kört med instickskortet själv och använt SSDn som bootdisk (din bios måste ha stöd för boot från PCI-E om du kör med PCI-E-kortet) annars dyker den upp som en vanlig disk om du vill använda den till annat än systemdisk. Instickskortet har röd och grön led på baksidan för att visa aktivitet.
Nu har jag malt klart om detta.
Prisidé 470 kr för PCI-E-kort och SSD-disk.
Kan hämtas i norra Stockholm eller skickas mot fraktkostnad och förskottsbetalning (66 kr spårbart PostNord, ej försäkrat).
Tar bara Swish. Kvitto från Webhallen finns som PDF och originalkartongen KAN finnas kvar men då får jag leta.
Jag vet detta, men till mitt ändåmål kan jag lika gärna köpa en SN550 250gb för 400 ny, i så fall. Du får säkert ett bättre bud än mitt men det kostar mig inget att buda, som sagt, 300 + frakt.
Jag vet detta, men till mitt ändåmål kan jag lika gärna köpa en SN550 250gb för 400 ny, i så fall. Du får säkert ett bättre bud än mitt men det kostar mig inget att buda, som sagt, 300 + frakt.