PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelhedberg:

Vad är det som får dig att tro det? Bara nyfiken! Och vad betyder när som helst? Snackar vi minuter eller dagar liksom?

Såg att netonnet har produktsidan för ps5 SE uppe igen så nått är på g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Såg att netonnet har produktsidan för ps5 SE uppe igen så nått är på g

Har en känsla att det är de nya modellerna, lär nog dyka upp något snart iaf

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: AMD 1900X | Mobo: Asus Rog Zenith Extreme | RAM: G.Skill Trident Z RGB 4x8GB | GPU: Asus strix 3090 | Customloop| SSD: Samsung 960 Pro 512gb | PSU: EVGA Supernova G2 1000W | Chassi: Evga DG-87 | Asus Tuf VG27AQ + 1x Benq GL2460|

Permalänk
Medlem

Nu har min förbokning hos komplett snart fyllt 1 år..
Ingen ps5 därifrån än.. Turligt nog så fick jag tag på en från mediamarkt då jag hade förhandsbokat där med tidigt. Verkar som Mediamarkt är en utav dom få försäljare som faktiskt har levererat PS5 or till kunderna generellt utan större bök. Både för folk som förhandsbokade innan release & även dom som vart sent ute, eller till och med vill få tag på en nu. Verkar vara mediamarkt & amazon som gäller nu om man vill ha en utan större bök, om inte någon annan får in en på lager som man kan norpa snabbt..

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Rätt så dyra bundles

Permalänk

Tack för tipset!
Nu lyckades jag till sist få tag på en

Permalänk
Skrivet av Plonko:

Såg att netonnet har produktsidan för ps5 SE uppe igen så nått är på g

Skrivet av Lajkzy:

Har en känsla att det är de nya modellerna, lär nog dyka upp något snart iaf

Skulle du kunna länka sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilsaleyba:

Skulle du kunna länka sidan?

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Permalänk

Jag fick precis min PS5 digital från Webbis som jag beställde i slutet av förra veckan. Det är en CFI-1016A. Så de gamla varianten finns fortfarande kvar till viss del.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk

Jag beställde hos Mediamarkt den 14/8. Fick min för en vecka sedan. Jag har den nya modellen, jag har NMB fläkten och den är mycket tyst, är väldigt nöjd. Ni som har den nya modellen borde ha denna fläkt också.

Permalänk
Skrivet av Lacusmons:

Jag fick precis min PS5 digital från Webbis som jag beställde i slutet av förra veckan. Det är en CFI-1016A. Så de gamla varianten finns fortfarande kvar till viss del.

Hur låter din och vilken fläkt fick du?

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Hur låter din och vilken fläkt fick du?

Jag har inte hunnit packa upp den än. jag kollar efter jobbet och återkopplar

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Mediamarkt i Uppsala har fått in en leverans.
Hämtade ut min för någon timme sedan, beställde 18/8.
Hoppas alla får sina så snart som möjligt.

https://imgur.com/a/hX1xsL0

Fel länk
Permalänk
Medlem

Media Markt

Skrivet av Zinn:

Mediamarkt i Uppsala har fått in en leverans.
Hämtade ut min för någon timme sedan, beställde 18/8.
Hoppas alla får sina så snart som möjligt.

https://imgur.com/a/hX1xsL0

Va, är det sant? Kanske finns hopp för mig trots allt. Förbeställde en PS5 från MediaMarkt 13/8.

Fick du ett sms eller mail från dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Comp0za:

Va, är det sant? Kanske finns hopp för mig trots allt. Förbeställde en PS5 från MediaMarkt 13/8.

Fick du ett sms eller mail från dem?

Dom ringde vid 11 idag.

Konstigt att jag fick hämta då du bokade betydligt tidigare än mig 🤔
Bokade du den i Uppsala?

Permalänk

Genom att netonnet öppnade sin hemsida för PS5 Standard är det troligen drop imorgon vid 9 tiden

Permalänk
Medlem

MediaMarkt

Skrivet av Zinn:

Dom ringde vid 11 idag.

Konstigt att jag fick hämta då du bokade betydligt tidigare än mig 🤔
Bokade du den i Uppsala?

Jag bokade den i Eskilstuna :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

En liten uppdatering om beställningen från Amazon:
Paketet är fortfarande borta och de anser nu att paketet är "lost by the carrier" och kommer att göra en återbetalning.

Har du pratat med Amazon idag? För jag har inte fått något Mail eller så från dem om det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Comp0za:

Jag bokade den i Eskilstuna :/

Då tycker man ju att du borde ha fått din redan. Speciellt med tanke på att du bokade din nästan en vecka innan mig 🤨.

Hoppas att du får din så snart som möjligt. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompilo:

Har du pratat med Amazon idag? För jag har inte fått något Mail eller så från dem om det här.

Skickade ett mejl och fick svar inom några timmar att de återbetalar.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Skickade ett mejl och fick svar inom några timmar att de återbetalar.

Sa dem när de kommer börja återbetala? Så man kan boka upp ett nytt någon annanstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompilo:

Sa dem när de kommer börja återbetala? Så man kan boka upp ett nytt någon annanstans

Inom 5 arbetsdagar.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Tjena!
Har någon här lyckats förboka en konsol online/i butik den senaste veckan?
Ni som har, har de funnits digital edition att förboka?

Permalänk
Medlem

Bokade en via Mediamarkt den 16/8 och fick den levererad i tisdags.

Permalänk
Skrivet av Eliok89:

Bokade en via Mediamarkt den 16/8 och fick den levererad i tisdags.

OK var det online eller fysiskt i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Skickade ett mejl och fick svar inom några timmar att de återbetalar.

Har en polare som fick tag på en PS5 från Amazon och som precis som du har fått olika besked. Han kontaktade dem igår och nu verkar det som att Amazon kommer skicka ut det trots allt, med måndag som nästa leveransdatum.
Ja du, Amazon har inte skött det här snyggt alls, så frågan är om det verkligen kommer då.

Permalänk

NetOnNet

Skrivet av Caltikitum23:

Genom att netonnet öppnade sin hemsida för PS5 Standard är det troligen drop imorgon vid 9 tiden

Kan bekräfta att det inte släpptes några kl 9 imorse. Varken standard eller digital. Jag som ville spela Ghost of Tsushima

Permalänk
Skrivet av Nasimshaverdian:

Kan bekräfta att det inte släpptes några kl 9 imorse. Varken standard eller digital. Jag som ville spela Ghost of Tsushima

Satt själv och f5. Riktigt synd, brukar oftast släppas mellan 9 och 9.30. Hoppas att de kanske släpper senare under dagen.

Permalänk

Samma

Haha, också suttit uppdaterat som en galning. Men bra att veta att andra också håller koll. Känns annars som många som var aktiva inte är det längre eftersom de redan har fått sin konsol.