Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Halo Xboxen verkar komma till elgiganten! Hur coolt? https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-one-...

Permalänk
Medlem

Elgiganten är ju sämst, det står att det går o boka i deras butik sen när man går ditt så går det inte alls.

Permalänk
Skrivet av Lajkzy:

Elgiganten är ju sämst, det står att det går o boka i deras butik sen när man går ditt så går det inte alls.

Vet inte hur deras system funkar, men kanske får enskilda butiker in visst antal beställningar?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Elgiganten är ju sämst, det står att det går o boka i deras butik sen när man går ditt så går det inte alls.

Exakt så blev det för mig med i början av aug. Ena dagen gick det inte. 3 dagar efter gick det bra och jag fick leveransdatum 23/9.
Ser att det ändras dagligen på Elgiganten.se. Vissa dagar står det att den går att boka i varuhus. Vissa dagar står det att det inte går.
Häromdagen stod det att det preliminärt skulle komma in i lager den 15:e.
Jag håller alla mina tummar att få det inom kort då jag snart ska operera mig och vara sjukskriven ett par månader. 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av barritus:

Exakt så blev det för mig med i början av aug. Ena dagen gick det inte. 3 dagar efter gick det bra och jag fick leveransdatum 23/9.
Ser att det ändras dagligen på Elgiganten.se. Vissa dagar står det att den går att boka i varuhus. Vissa dagar står det att det inte går.
Häromdagen stod det att det preliminärt skulle komma in i lager den 15:e.
Jag håller alla mina tummar att få det inom kort då jag snart ska operera mig och vara sjukskriven ett par månader. 🤣

De ändrar hela tiden, känns också att man får olika svar beroende vem som jobbar.

Fick svar om Halo Xboxet att de ej öppnat upp bokningen för den ännu iaf

Edit: Va på elgiganten o hamna hos en kunnig kille denna gången. De går o boka den i butik men han kunde ej lova när den skulle komma då han har inget bekräftat leveransdatum. För o lägga en bokning så var man betala fullpris eller handpenning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

De ändrar hela tiden, känns också att man får olika svar beroende vem som jobbar.

Fick svar om Halo Xboxet att de ej öppnat upp bokningen för den ännu iaf

Edit: Va på elgiganten o hamna hos en kunnig kille denna gången. De går o boka den i butik men han kunde ej lova när den skulle komma då han har inget bekräftat leveransdatum. För o lägga en bokning så var man betala fullpris eller handpenning.

Vad less jag blir... Har varit i butik förra veckan. Kände att de bara pratade nonsens så jag chattade med dom idag. Fick svaret att dom öppnar bokningen den 16/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennan:

Vad less jag blir... Har varit i butik förra veckan. Kände att de bara pratade nonsens så jag chattade med dom idag. Fick svaret att dom öppnar bokningen den 16/11.

Är de bokningen på vanliga eller halo edition?

Edit: Snackade med kundtjänst och de ska kunna boka den Halo Xboxet i butik den 15/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Är de bokningen på vanliga eller halo edition?

Edit: Snackade med kundtjänst och de ska kunna boka den Halo Xboxet i butik den 15/11.

Halo versionen, tack då slapp man åka till butiken i onödan igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennan:

Halo versionen, tack då slapp man åka till butiken i onödan igen.

Ska dubbelkolla med kundtjänsten några dagar innan vid release för att se så att det verkligen stämmer för det känns som att man får olika svar från elgiganten

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det går att klicka hem Series X på Mediamarkt.se för 5,695:- om nån är intresserad.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ser ut som att det går att klicka hem Series X på Mediamarkt.se för 5,695:- om nån är intresserad.

Säker på det? Står "Ej i webblager"...?

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Ser ut som att det går att klicka hem Series X på Mediamarkt.se för 5,695:- om nån är intresserad.

Mediamarkt har erbjudit köp för alla "club"-medlemmar, dock ingen som helst indikation på när de faktiskt får in XSX i lager och kan leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zacattack:

Mediamarkt har erbjudit köp för alla "club"-medlemmar, dock ingen som helst indikation på när de faktiskt får in XSX i lager och kan leverera.

De har dykit upp på prisjakt så de lär nog få in en leverans snart säkert

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det hade dom, fick mail men missade ändå.

Försvinner snabbt!

Permalänk
Skrivet av kingkung:

Det hade dom, fick mail men missade ändå.

Försvinner snabbt!

Ja helt sjukt , trodde inte trycket var så högt På series x…. Trodde dom flesta ville ha ps5.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Ja helt sjukt , trodde inte trycket var så högt På series x…. Trodde dom flesta ville ha ps5.

Trycket på Series X är väl något långsammare än PS5 helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Trycket på Series X är väl något långsammare än PS5 helt klart.

Något, är ordet. För XSX försvinner onekligen snabbt den med!

Permalänk
Medlem

Gick in till Elgiganten och beställde en XSX den 15 augusti. Jag fick min Xbox igår trots att Elgiganten själva sa att den kommer 21 september

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att jag älskar suspend funktionen på min Xbox Series X.
Helt makalös.

Spelar knappt på min PC längre. Är så smidigt att bara hoppa in (startar ju übersnabbt) och jag är inne i spelet jag spelade sist på 4 sekunder. Sen kan jag hoppa in i lång-laddningsspel såsom Yakuza 0 på ca. ytterligare 6 sekunders laddning.
Eller om jag bara vill ha något kort (Tetris Effect) så hoppar jag in i det på 3 sekunder.

F a n t a s t i s k t.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bankdosa:

Gick in till Elgiganten och beställde en XSX den 15 augusti. Jag fick min Xbox igår trots att Elgiganten själva sa att den kommer 21 september

Du bor i en liten större stad antar jag?
Hoppas på min inom en vecka jag med. Beställde i början av aug.
Men bollnäs har inte ens Series S inne. 🤣

Permalänk
Medlem

Finns att beställa hos amazon.se Leverans inom 9 dagar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kevlarheart:

Ja helt sjukt , trodde inte trycket var så högt På series x…. Trodde dom flesta ville ha ps5.

Skrivet av Lajkzy:

Trycket på Series X är väl något långsammare än PS5 helt klart.

Jag upplever att de nästan ligger på par nu. Det var bättre tillgång på Series X i våras, men nu har det blivit värre. Inte konstigt kanske med hösten på intågande och flera AAA-titlar på ingång.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ännu ett spel som blir fördröjt! Battlefield 2042 release flyttad från 22 oktober till 19 november.

Permalänk
Medlem

Tog precis slut hos amazon.se

Permalänk

Jag startade en separat tråd med frågan men fick inga svar. Jag testar här.

Finns det något eller några bra RTS-spel till Xbox? Jag gillar ju klassiska C&C o StarCraft. Fick tips om Halo Wars 2 så det kommer jag testa. Men säg till om ni kommer på något annat.
Väntar o hoppas att även nya AoE ska komma till Xbox.
(Jag sitter på Series X)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag startade en separat tråd med frågan men fick inga svar. Jag testar här.

Finns det något eller några bra RTS-spel till Xbox? Jag gillar ju klassiska C&C o StarCraft. Fick tips om Halo Wars 2 så det kommer jag testa. Men säg till om ni kommer på något annat.
Väntar o hoppas att även nya AoE ska komma till Xbox.
(Jag sitter på Series X)

Kika här så kanske du får lite inspiration.

https://www.theloadout.com/best-xbox-strategy-games

Permalänk
Medlem

Nästa månad kommer Iron Harvest till Xbox också.

https://powerup-gaming.com/2021/09/02/iron-harvest-1920-compl...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om man gillar FIFA eller NHL har Elgiganten bra pris just nu!

Skrivet av Entash:

Produkt: FIFA 22
Länk: https://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=fifa+22&search=&s...
Kategori: Spel
Pris: 444 kr på PS4/Xbox One, 499 kr på PS5/Xbox Series X/S

Produkt: NHL 22
Länk: https://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=nhl+22&search=&se...
Kategori: Spel
Pris: 444 kr på PS4/Xbox One, 499 kr på PS5/Xbox Series X/S

OBS! Både Fifa & NHL har inte fri uppgradering till Next Gen så om man spelar på t.ex. PS5 ska man köpa den direkt.