Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Skrivet av B2000:

Kan jag koppla ur min usb 3.0-hårddisk som jag har kopplad till min Series X och ta med till min polare, och koppla in i hans Series S och komma åt de spel som finns på disken?

Vågar säga ja utan att ha provat med på Playstation funkar det och lär va samma här.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av B2000:

Kan jag koppla ur min usb 3.0-hårddisk som jag har kopplad till min Series X och ta med till min polare, och koppla in i hans Series S och komma åt de spel som finns på disken?

Ja, så länge någon är inloggad på kompisens Series S som äger spelen.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack för tipset! Fick tag på en :3

Permalänk
Medlem

Tusen tack!!

Permalänk
Medlem

Shit, 100+ i lager på komplett. Det var inte illa måste jag säga

Permalänk
Medlem

Tack ska du ha! Blev en beställning, fortfarande 80 kvar.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Shit, 100+ i lager på komplett. Det var inte illa måste jag säga

Precis. En rejäl laddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Tack ska du ha! Blev en beställning, fortfarande 80 kvar.

Verkar onekligen vara väldigt svalt tryck om man jämför med ps5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weewee:

Verkar onekligen vara väldigt svalt tryck om man jämför med ps5.

Så är det ju.

Dock gick 100+ från Komplett åt rätt fort ändå. Slut nu. Tog väl ett par timmar. Lite förvånad över det faktiskt. Sist Webhallen hade inne (runt 50 st då tror jag), så tog det också runt två timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weewee:

Verkar onekligen vara väldigt svalt tryck om man jämför med ps5.

Skrivet av m3lk0r:

Så är det ju.

Dock gick 100+ från Komplett åt rätt fort ändå. Slut nu. Tog väl ett par timmar. Lite förvånad över det faktiskt. Sist Webhallen hade inne (runt 50 st då tror jag), så tog det också runt två timmar.

Ska vi prata timmar så gick ju dessa åt snabbare än de PS5 som mediamarkt fick in för 3-4v sen, de fanns ju nästan hela dagen. svalt.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Undrar ödmjukast om det räcker med en Xbox S om man har en 1080-tv? Har inte har några planer på att uppgradera till någon bättre TV inom en snar framtid. Gillar den mindre storleken på S.

Ursäkt mig om frågan redan varit uppe, men tråden är lång.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Undrar ödmjukast om det räcker med en Xbox S om man har en 1080-tv? Har inte har några planer på att uppgradera till någon bättre TV inom en snar framtid. Gillar den mindre storleken på S.

Ursäkt mig om frågan redan varit uppe, men tråden är lång.

Då är Series S utmärkt för dig då Series X kommer vara overkill då du inte spelar i högre upplösningar. Bara och köpa!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Då är Series S utmärkt för dig då Series X kommer vara overkill då du inte spelar i högre upplösningar. Bara och köpa!

Med tanke på rykten om att ny version av Series S och hur pass stor skillnad i TLOPS det faktiskt är mot Series X så vet jag i tusan om denna rekommendation är korrekt. Jag är själv inte särskilt påläst i frågan men ställer mig ytterst frågan till ovan.
Hade jag varit i din sits hade jag utan tvekan köpt en Series X, men då är jag rätt kräsen och vill gärna ha stabil 60 FPS i spelen jag kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Med tanke på rykten om att ny version av Series S och hur pass stor skillnad i TLOPS det faktiskt är mot Series X så vet jag i tusan om denna rekommendation är korrekt. Jag är själv inte särskilt påläst i frågan men ställer mig ytterst frågan till ovan.
Hade jag varit i din sits hade jag utan tvekan köpt en Series X, men då är jag rätt kräsen och vill gärna ha stabil 60 FPS i spelen jag kör.

Älskar alla som säger så. Jag har en s och är otroligt nöjd. Ska dock tilläggas att jag har en väldigt kompetent speldator med men jag har inte kännt att grafiken och fps varit ett problem alls på s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

nä.. leverans satt till mån 11 Okt
lite oklart men butikspris verkar bli vanliga 599
kvittar för min del, har inte tid denna veckan

Glatt förvånad när jag såg att Far Cry damp ner i brevlådan redan idag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeroastic:

Med tanke på rykten om att ny version av Series S och hur pass stor skillnad i TLOPS det faktiskt är mot Series X så vet jag i tusan om denna rekommendation är korrekt. Jag är själv inte särskilt påläst i frågan men ställer mig ytterst frågan till ovan.
Hade jag varit i din sits hade jag utan tvekan köpt en Series X, men då är jag rätt kräsen och vill gärna ha stabil 60 FPS i spelen jag kör.

Ok, men presterar inte spelen i stabila 60 FPS i just 1080p, vilket var vad jag utgick ifrån när jag skrev min rekommendation.

Initialt marknadsfördes Series S som en konsol som skulle prestera stabila 60 FPS i 1440p, något den visat sig haft svårt att uppfylla. Men i 1080p borde den väl fixa 60 FPS givet det lägre antal pixlar som ska genereras.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ok, men presterar inte spelen i stabila 60 FPS i just 1080p, vilket var vad jag utgick ifrån när jag skrev min rekommendation.

Initialt marknadsfördes Series S som en konsol som skulle prestera stabila 60 FPS i 1440p, något den visat sig haft svårt att uppfylla. Men i 1080p borde den väl fixa 60 FPS givet det lägre antal pixlar som ska genereras.

Finns spel som kör i 720p på Series S.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Ok, men presterar inte spelen i stabila 60 FPS i just 1080p, vilket var vad jag utgick ifrån när jag skrev min rekommendation.

Initialt marknadsfördes Series S som en konsol som skulle prestera stabila 60 FPS i 1440p, något den visat sig haft svårt att uppfylla. Men i 1080p borde den väl fixa 60 FPS givet det lägre antal pixlar som ska genereras.

Det går inte riktigt att säga så för det varierar beroende på spel. En del spel kanske inte går i 60 FPS oavsett konsol eller inställning för de har prioriterat fin grafik över flow eller vad man ska kalla det. Många spel har också mer dynamisk upplösning så de kanske dippar ganska lågt i intensiva scener och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ok, men presterar inte spelen i stabila 60 FPS i just 1080p, vilket var vad jag utgick ifrån när jag skrev min rekommendation.

Initialt marknadsfördes Series S som en konsol som skulle prestera stabila 60 FPS i 1440p, något den visat sig haft svårt att uppfylla. Men i 1080p borde den väl fixa 60 FPS givet det lägre antal pixlar som ska genereras.

Alltså, allt hänger på spelen. Spelutvecklarna kan välja hur de vill utnyttja de resurser som finns. Men generellt så stämmer det väl att Series S kör spelen i ungefär motsvarande prestanda fast i 1080p/1440p (förutsatt att spelen kör i 4k på Series X) med kanske något sämre featureset. Är väl några spel tex som valt bort ray tracing på Series S. Digital Foundy har jämfört en hel del spel mellan Series X och S så där kan man ju kolla upp om de tittat på de spel man är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Glatt förvånad när jag såg att Far Cry damp ner i brevlådan redan idag.

japp hehe, samma här…
har egentligen inte tid denna veckan, men vafan… jag gör vad jag vill 😎

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

20th Anniversary Special Edition Xbox Wireless Controller kommer 15 november.

https://news.xbox.com/en-us/2021/10/07/celebrate-20-years-of-...

"When you connect this controller to your Xbox Series X|S console, you will unlock an exclusive 20th Anniversary dynamic background.

Connect your 20th Anniversary Special Edition controller to your friends Xbox Series X|S to gift them this dynamic background as well! Once you choose another background, however, this one will disappear, and you will need to re-connect the 20th Anniversary controller to unlock it again.

The 20th Anniversary Special Edition Xbox Wireless Controller launches November 15 and is available for pre-order today for $69.99 USD in select Xbox markets worldwide and can be purchased at various retailers, including Microsoft Store."

Verkar finnas på Elgiganten och Microsoft store för 749 kr redan.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kont...
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/controllers/20th-anniv...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Entash:

20th Anniversary Special Edition Xbox Wireless Controller kommer 15 november.

https://news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2021/10/Controller_Front_Back_JPG_CROP.jpg

https://news.xbox.com/en-us/2021/10/07/celebrate-20-years-of-...

"When you connect this controller to your Xbox Series X|S console, you will unlock an exclusive 20th Anniversary dynamic background.

Connect your 20th Anniversary Special Edition controller to your friends Xbox Series X|S to gift them this dynamic background as well! Once you choose another background, however, this one will disappear, and you will need to re-connect the 20th Anniversary controller to unlock it again.

The 20th Anniversary Special Edition Xbox Wireless Controller launches November 15 and is available for pre-order today for $69.99 USD in select Xbox markets worldwide and can be purchased at various retailers, including Microsoft Store."

Verkar finnas på Elgiganten och Microsoft store för 749 kr redan.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kont...
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/controllers/20th-anniv...

Skulle bli ett köp direkt om den inte hade dom gröna detaljerna

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Najk:

Då är Series S utmärkt för dig då Series X kommer vara overkill då du inte spelar i högre upplösningar. Bara och köpa!

Tack för svar

Skrivet av Alrik:

Älskar alla som säger så. Jag har en s och är otroligt nöjd. Ska dock tilläggas att jag har en väldigt kompetent speldator med men jag har inte kännt att grafiken och fps varit ett problem alls på s

Har också en speldator för framför allt FPS-spel.

Skrivet av appel1:

Alltså, allt hänger på spelen. Spelutvecklarna kan välja hur de vill utnyttja de resurser som finns. Men generellt så stämmer det väl att Series S kör spelen i ungefär motsvarande prestanda fast i 1080p/1440p (förutsatt att spelen kör i 4k på Series X) med kanske något sämre featureset. Är väl några spel tex som valt bort ray tracing på Series S. Digital Foundy har jämfört en hel del spel mellan Series X och S så där kan man ju kolla upp om de tittat på de spel man är intresserad av.

Jag har aldrig varit ute efter det absolut värsta grafiska lull-lullet. Men man vill ju inte att det ska lagga eller bli ospelbart när man valt en svagare konsol. Lite sämre upplösning kan jag stå ut med. Jag bryr mig inte mer om grafiken än att jag faktiskt kan offra lite ögongodis för en konsol som är mindre till storleken. Men man vill ju inte att det om något år ska börja komma spel som bara är för X, inte för S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Skulle bli ett köp direkt om den inte hade dom gröna detaljerna

Även om det stör mig också är den genomskinliga plasten det största problemet för mig. Det luktar billig tredjepartskontroll från typ Game med kvalité av samma rang som en begagnad rishög till bil. Har aldrig gillat den estetiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Tack för svar

Har också en speldator för framför allt FPS-spel.

Jag har aldrig varit ute efter det absolut värsta grafiska lull-lullet. Men man vill ju inte att det ska lagga eller bli ospelbart när man valt en svagare konsol. Lite sämre upplösning kan jag stå ut med. Jag bryr mig inte mer om grafiken än att jag faktiskt kan offra lite ögongodis för en konsol som är mindre till storleken. Men man vill ju inte att det om något år ska börja komma spel som bara är för X, inte för S.

Det problemet har dom ju sagt ska inte hända. Men oavsett om det blir ett problem om 4 år så har man ju haft kul under tiden. Men ska tydligen vara relativt enkelt att optimera till en s och då får man inte problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Levandebild:

Även om det stör mig också är den genomskinliga plasten det största problemet för mig. Det luktar billig tredjepartskontroll från typ Game med kvalité av samma rang som en begagnad rishög till bil. Har aldrig gillat den estetiken.

I allmänhet håller jag med men det beror lite på plastkvaliteten också. Jag köpte en semi-transparent kontroll till Xbone då den var någon hundralapp billigare än de vanliga färgerna och den känns inte billig på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

I allmänhet håller jag med men det beror lite på plastkvaliteten också. Jag köpte en semi-transparent kontroll till Xbone då den var någon hundralapp billigare än de vanliga färgerna och den känns inte billig på något sätt.
https://static.highsnobiety.com/thumbor/XTSfi-FbsudVuXvKVGijPDWM9WY=/800x480/static.highsnobiety.com/wp-content/uploads/2019/03/12175853/xbox-one-wireless-controller-feature.jpg

Jag har precis samma och avskyr den. Knapparna känns så extremt plastiga att det är grymt tråkigt att spela med den. Jag förväntande mig mer av en officiell Microsoft kontroll..
Den samlar med andra ord mest damm i förmån för PS4/PS5 kontrollen.

Permalänk
Entusiast

Någon som fått sin order skickad från Komplett? Min status är bara "order mottagen"

Edit: Skickad

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeroastic:

Jag har precis samma och avskyr den. Knapparna känns så extremt plastiga att det är grymt tråkigt att spela med den. Jag förväntande mig mer av en officiell Microsoft kontroll..
Den samlar med andra ord mest damm i förmån för PS4/PS5 kontrollen.

Jag känner ingen som helst skillnad i knapparna mellan en och övriga XBone-kontroller, däremot är det en skillnad i ytan på själva kontrollen, att den är mindre texturerad.