Permalänk
Medlem

Play and charge?

Halloj gott folk, jag behöver lite hjälp.

Jag ska köpa en ny trådlös Xbox-kontroll (ska användas till PC och ska ha bluetooth) och då jag inte har lust att byta batterier hela tiden så kollade jag på ett Play and Charge kit. Dock verkar de flesta affärerna inte ha den på lager och det dröjer tydligen ett bra tag innan de kanske får in fler.
Elgiganten hade dock ett Deltaco Gaming uppladdningsbart batteri. Men om jag förstått det rätt så går den inte att ladda medan man spelar, vilket jag gärna föredrar då jag vet att jag kommer glömma att ladda och sen sitter man där mitt uppe i ett spel och kontrollen lägger av.

Det enda stället som jag kan hitta ett Play and Charge kit på är via Microsoft store.
Så, några frågor:

1. Vet någon om det finns ett alternativ till Play and Charge som finns tillgänglig i de flesta vanliga butiker?
2. Har någon beställt från Microsoft Store och vet hur lång leveranstiden brukar vara?
3. Extra fråga: såg att man kan designa sin egen spelkontroll på Microsoft för typ samma pris som en kontroll kostar i affären. Har någon gjort detta och hur lång tid tog det att få spelkontrollen?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kan svara på den sista frågan iaf!
Beställde en custom kontroll ifrån deras hemsida den 12 september, och fick den levererad den 22 september.
Så det gick rätt snabbt faktiskt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

1, tredjepartsbatterier var ofta formgjutna med en ersättningslucka som bara passade den äldre kontrollen med kryss som dpad. Orginalet var lite kortlivat men funkar faktiskt bra för mig nu då usbc är mycket lättare att sätta i då och då. Kör på laddbara Ikea batterier om du inte hittar ett kit med kontroll och p&c..

2,3 Microsoft verkade ha väldigt tydlig leveranstid på designerkontrollen, kolla där, det gäller kanske p&c också

Permalänk
Medlem

Köpte exakt två sådana kit direkt från MS för någon månad sedan. Skickades om jag inte minns helt fel med UPS från Nederländerna. Tror det tog en knapp vecka från beställning till leverans.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Tusen tack för alla svaren. Blir nog att beställa från Microsoft Store och hoppas på snabb leverans.