Snabbkoll: Gav du något nyårslöfte?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Gav du något nyårslöfte?

Nytt år kan vara det utmärkta tillfället att ta sig an nya utmaningar. Gav du något särskilt nyårslöfte inför år 2022?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gå ner 10 kg och sluta med godis.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Ja, umgås mer med ena kompisgänget

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Yes. Samma som förra året och året innan det. Gå ned 10 kg.
Ganska bra track record hittills, -35kg på två år nu. Går inte så fort som jag vill, men det går.

Permalänk
Medlem

Skiter i det.Har försökt tidigare men jag klarar inte av dom ändå. Grattis till er som gått ner i vikt, jag skulle önska att jag klarade av det också, men har tydligen inte viljestyrkan för det

Permalänk
Medlem

Jag ska se alla Godzilla-filmer i den ordning som släppts.

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Avstängd

Inget nyårslöfte men ska ändå gå ner i vikt. Har drygt 10 kilo att ta mig ner för att bli nöjd.
Räknar med att det löses på tre-fyra månader.

Skrivet av Pugilisten:

Låter som ett straff. Har bara sett den från 2000-talets början eller när det nu var och den var inte bra någonstans.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Ett nyårslöfte i min smak!

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Mitt gym är som vanligt knökfullt av folk med nyårslöften. Händer varje år vid denna tid. Sedan troppar de sakta av och när vi närmar oss mars så är allt som vanligt igen och man ser bara de gamla bekanta ansiktena

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Fortsätta att gå ner i vikt.
-20 kg under 2021, och siktar på iallafall runt samma detta året

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Dunka in stålar på avanza.
Träna schäferdamen ännu mer.
Träna så jag kanske snittar 200 i bowlingen nån gång så man får lira med A-laget.
Gå ner i vikt.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Tänkte köra i alla fall 3 månader utan sprit / öl. Sen ska vikten ses över är det tänkt.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
99:e percentilen

Inget uttryckligt nyårslöfte, men var ju tvungen att skaffa ett nytt gymkort innan friskvårdsbidraget skulle brinna inne vid årsskiftet; mitt gamla gick ut i höstas. Så nu är jag äntligen igång igen!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Livsnjutare 😎

Gör ens folk sådant längre ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nope.
Nyåret år 2000 gav jag ett nyårslöfte som jag fortfarande håller "aldrig mer några nyårslöften".

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Mitt gym är som vanligt knökfullt av folk med nyårslöften. Händer varje år vid denna tid. Sedan troppar de sakta av och när vi närmar oss mars så är allt som vanligt igen och man ser bara de gamla bekanta ansiktena

.

Det är ju perfekt, dessa människor som betalar årligt medlemskap betalar ju för dig. 🤣

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

2021 var året då jag lova mig själv att läsa böcker och tycka om vin.

Jag har läst 4-5 böcker och älskar Vin.

2022 är året då jag tänker jag lära mig massa om Azure och förhoppningsvis säga hej då till on prem utveckling.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Känns oseriöst att lova nåt bara för att det är en viss dag på året. Om man faktiskt brydde sig skulle man inte vänta till slutet på året

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Känns oseriöst att lova nåt bara för att det är en viss dag på året. Om man faktiskt brydde sig skulle man inte vänta till slutet på året

Jag tror det handlar mer om att hålla sig själv "accountable" (ansvarig?).

Om man har ett mål och är tydligt med det och kommunicerar det till vänner och familj så kan det bli den pushen man behöver för att det blir av. Nyår är nog när detta diskuteras med andra personer, för många.

Det kan vara enklare att tex gå ner i vikt om man lägger upp det som ett nyårslöfta och "annonserar" till familj och vänner att "jag ska minsann gå ner 20 kilo detta året" än om man bara sitter hemma själv och säger "jag vill gå ner i vikt".

Det funkar nog olika för olika personer. Funkar det för vissa att ha nyårslöften och kämpa med det under året för att man ska kunna komma tillbaka nästa nyår, som man firar med samma grupp varje år, och säga; japp, jag klarade mitt löfte, så varför inte?

Permalänk
Medlem

Hur många äter jordgubbskräm här?
Mycket intresserad, funderar på att skapa en tråd för detta så jag kan jämför mig med andra.
Förhoppningsvis kommer den tråden klistras högst upp på SweClockers.

Permalänk
Medlem

Ska äta mer hälsosamt. Vikten löser sig per automatik med bättre kostvanor.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jag tror det handlar mer om att hålla sig själv "accountable" (ansvarig?).

Om man har ett mål och är tydligt med det och kommunicerar det till vänner och familj så kan det bli den pushen man behöver för att det blir av. Nyår är nog när detta diskuteras med andra personer, för många.

Det kan vara enklare att tex gå ner i vikt om man lägger upp det som ett nyårslöfta och "annonserar" till familj och vänner att "jag ska minsann gå ner 20 kilo detta året" än om man bara sitter hemma själv och säger "jag vill gå ner i vikt".

Det funkar nog olika för olika personer. Funkar det för vissa att ha nyårslöften och kämpa med det under året för att man ska kunna komma tillbaka nästa nyår, som man firar med samma grupp varje år, och säga; japp, jag klarade mitt löfte, så varför inte?

Som om någon vågar dra upp det om det finns folk i gruppen som misslyckades efter 2 månader (som de allra flesta gör). Skulle bli dålig stämning.

Permalänk
Medlem

Jag röstade JA, men "Nyårslöften" är nog lite fel ord.

Tillsammans med min sambo så har vi skapat en tradition att man på nyårsafton skriver ihop två stycken punktslistor (typ 5 punkter kanske...) på en A4. Första listan är "Tack 2021 för att..." och andra listan är "Mina önskningar under 2022". Gillar verkligen denna grejen för att man kan blicka tillbaka under året som gått och fundera lite extra på vilka saker som gjort en glad. Samtidigt som man får chansen att fundera över vad man vill fokusera på under det kommande året.

Exempel:

Tack 2021 för att...

- ...mina föräldrar fortfarande är i liv (speciellt i dessa tider), nu när de börjar bli lite äldre.
- ...jag lyckades simma 500m i ett svep utan att stanna

Jag önskar att under 2022...
- ...så tar jag mig tid och planerar den dära långa skogsvandringen med tält som jag pratat om länge nu.
- ...får Gabe tummarna loss och släpper Half Life 3

I år gjorde vi detta med sambons familj och alla delade med sig (av de punkter man vill såklart). Var mycket trevligt att se vad andra var lyckliga över. Kan rekommendera detta lilla "spel"!

Permalänk
Medlem

Nej inte riktigt. Började med 5:2 diet i höstas och tänker väl fortsätta med den bara. Inga mål på det utan vi får se hur det utvecklar sig (-6kg hittills). Kanske borde lovat att byta jobb istället, det skulle behövas.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Mitt löfte blev att jag ska arbeta mindre än vad jag gör idag. Blir idag ofta övertid på kvällarna vilket jag ska försöka frångå. Byter till saken jobb vid månadsskiftet januari/februari så hoppas det ska ge mer balans i livet

Visa signatur

2x8GB Corsair 3600Mhz | Asus GeForce GTX1070 Strix 8GB
OCZ 850W 80+ GULD | MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Yes. Samma som förra året och året innan det. Gå ned 10 kg.
Ganska bra track record hittills, -35kg på två år nu. Går inte så fort som jag vill, men det går.

Skrivet av Flutters:

Fortsätta att gå ner i vikt.
-20 kg under 2021, och siktar på iallafall runt samma detta året

Förbannat bra jobbat av er! Det är superenkelt att tappa några kilo och sedan studsa upp igen, men över tid är det svårt att stå ut. Och allt för extrem viktnedgång kräver extrem kost, så att det tar några år är nog bara positivt för att kunna göra en varaktig förändring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Gå ner 10 kg och sluta med godis.

Jag har inte ätit något godis sen efter sommaren 2020. Till saken hör att jag åt alldeles för mycket under den sommaren, tillslut var så less på det så bestämde mig för att sluta.
Kör hårt och lycka till!

Visa signatur

2x8GB Corsair 3600Mhz | Asus GeForce GTX1070 Strix 8GB
OCZ 850W 80+ GULD | MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600

Permalänk
Medlem

Yes, sluta spilla tid på att kolla på elektronik jag ändå inte kommer att köpa, och istället läsa en bok.

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem

100kg bänkpress

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Låter som ett straff. Har bara sett den från 2000-talets början eller när det nu var och den var inte bra någonstans.

Haha, jag älskar gamla monsterfilmer så det är verkligen inget straff för mig 😁 Tänker du på den amerikanska från typ 98 eller menar du någon japansk film?

Skrivet av Klonk97:

Ett nyårslöfte i min smak!

Mvh

Eller hur, minimal chans att misslyckas! Såg den första från 1954 igår så jag är redan på gång 😁

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.