Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mjoork:

Hur gillar du lurarna då och hur är byggkvaliteten på dem?

Vet inte hur de håller långsiktigt men generellt så låter det riktigt bra, stort och mestadels riktigt rent även om jag gillar mina stativhögtalare till musik mycket mer*. Lurarna har lite extra energi i diskanten som jag inte har hunnit prova EQ:a bort än.
Lurarna är också klart mer svårdrivna än de 2 andra hörlurar jag har, men förstås så har inte AE-5, AE-7 några som helst problem att ge dem tillräckligt med kraft.

*t.ex. så är trumman i denna låt klart renare på högtalarna

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squish:

Ujuj... T_T

Svårt att motivera inför min bättre hälft.

hon får välja, det eller grafik kort för 50k :). har en inferno mp9a som jag kör med ibland. kanske inte nu på vintern, så drygt att ställa in motorn efter det kallare vädret och att den blir så jävla skitig.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv

Dubstep rockar!

Icebug BUGrip GTX: Dubbat för inga ursäkter! (Fick gå upp 1½ storlek(med tjocka ullsockar) så ha kolla/prova storleken!)
(Fortfarande otestade, men nu har man inga ursäkter för att inte löpa! )

Permalänk
Medlem

Har äntligen slagit till på en 3D skrivare efter alldeles för lång tid av "Vore bra att ha en 3D skrivare för det här.."
Blev en MSLA(Masked Stereolithography Apparatus) skrivare från Elegoo

Permalänk
Medlem

Då min gamla laddare valde att kasta in handduken efter bara 10 månaders användning fick jag köpa en ny. Blev en Linocell Premium Charge 100 W. Klarade att ladda min Samsung Tab S7 från 0-100 på ca 90 minuter samtidigt om min Pixel 4A laddades. Den blev ganska varma men det är förhoppningsvis inte något knas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Då min gamla laddare valde att kasta in handduken efter bara 10 månaders användning fick jag köpa en ny. Blev en Linocell Premium Charge 100 W. Klarade att ladda min Samsung Tab S7 från 0-100 på ca 90 minuter samtidigt om min Pixel 4A laddades. Den blev ganska varma men det är förhoppningsvis inte något knas.

http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/PXL_20220211_081514833_NIGHT.jpg

Var det enheterna i sig som vart varma eller laddaren själv?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Var det enheterna i sig som vart varma eller laddaren själv?

Laddaren. Den blev dock sval när all var över till skillnad från den gamla som var varm även vid vila. Dock inte farlig varm men ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vid drygt 52 års ålder tyckte jag att det var dags att skaffa min första egna iphone, nämligen 13 mini.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Använder mig av en kinnarpsstol vid datorn.
Idag kom jag över ett höj och sänkbart kinnarpsbord. Ska fixa lite med kabelhyllor och skruva fast bordsskivan innan det får följa med hem.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Blev en sådan här idag.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Nöjd? Tänkte kika på en fatty till våren!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Jag odlar en del chili mm, så det fick bli lite nya drivhus från Hydrogarden

Sen förbokade jag en LP för länge sen och den kom i torsdags
Ett Umeå-band som är riktigt jäkla bra https://mahasohona.bandcamp.com/album/endless-searcher

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Inte direkt det senaste inköpet kanske, eftersom kickstartern slutade i maj 2020, men det blev ju nyligen leverans av den i alla fall... Drakborgen. Till helgen blir det kompisgänget vs likätare.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Inte direkt det senaste inköpet kanske, eftersom kickstartern slutade i maj 2020, men det blev ju nyligen leverans av den i alla fall... Drakborgen. Till helgen blir det kompisgänget vs likätare.

Snyggt! Mitt ex har oxå kommit!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Årets fynd för egen del.
Luceplan Berenice lampa.

Hittade en i perfekt skick till en femtedel av vad en ny skulle kosta. Osäker på om jag ska behålla den gröna reflektorn eller byta till svart 🤔

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Nya fläktar och tagit steget över till vattenkylning...

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Årets fynd för egen del.
Luceplan Berenice lampa.

Hittade en i perfekt skick till en femtedel av vad en ny skulle kosta. Osäker på om jag ska behålla den gröna reflektorn eller byta till svart 🤔

https://i.ibb.co/qgd2YyX/A62572-FA-9673-4-F87-8-FFA-2-D67-E09-BFE3-C.jpg
https://i.ibb.co/YbK12qg/8941080-B-218-A-435-F-91-CD-A9-A189-C5504-F.jpg

Fyyy! Din turgubbe.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Ny tvättmaskin då förra la av i måndags förra veckan. Electrolux perfectcare 800

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Jag köpte Razer Nari Ultimate headsettet förra veckan och sen köpte jag mer Razer saker…

Razer Viper Ultimate mus
Razer Huntsman Elite tangentbord
Razer Base Station Chroma

Tema Rött och svart

Razer grönt

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag köpte Razer Nari Ultimate headsettet förra veckan och sen köpte jag mer Razer saker…

Razer Viper Ultimate mus
Razer Huntsman Elite tangentbord
Razer Base Station Chroma

https://i.imgur.com/k2Ul4hp.jpg

https://i.imgur.com/msraZch.jpg

Tema Rött och svart
https://i.imgur.com/UxSLWDG.jpg

Razer grönt
https://i.imgur.com/ktqHLnx.jpg

Viper Ultimate är den bästa musen jag använt. Tyvärr började en av tumknapparna krångla efter ett tag. Fick pengarna tillbaka och sen googlade jag på problemet, och lösningen var tydligen att daska den i bordet. Gjorde det och då funkade knappen igen

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Lite grejer till bilen

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Viper Ultimate är den bästa musen jag använt. Tyvärr började en av tumknapparna krångla efter ett tag. Fick pengarna tillbaka och sen googlade jag på problemet, och lösningen var tydligen att daska den i bordet. Gjorde det och då funkade knappen igen

Riktigt bra och lätt!

Men shit vad tangentbordet låter högt när man skriver. Kanske byter jag ut det.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Från USA via Amazon UK till ett bra pris.

Off topic: Kommer man få någon avi från Postnord för tull/moms eller behöver man göra sånt själv?

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

Från USA via Amazon UK till ett bra pris.
https://i.imgur.com/OqbBtHr.jpg

Off topic: Kommer man få någon avi från Postnord för tull/moms eller behöver man göra sånt själv?

Den avin brukar du få redan när tullen håller på paketet, och inkluderar även administrationsavgift. Så måste du betala för att de ska skicka det till dig med posten. Har det kommit fram till dig har de släppt igenom det pga litet ordervärde, att det kom via tullfritt land, eller för att du haft tur och de missat/inte hunnit med eller liknande

Nu är ju tull och moms på böcker väldigt låg så kan ha varit att de skitit i det för att de lagt sin tid på andra försändelser istället

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Toppen! Tack för svar @Starric

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

Sony Xperia 5 III - saknaden av 3.5mm uttag blev för stort för mig. Ville ha en "liten" en, men ändå en kompetent mobil med flagskeppsprestanda. Velade mellan Zenfone 8 och denna. Det blev Xperia 5 III, då jag läst folk som klagat på någon form av någon "audio enchancer" på Zenfone 8 inte går att stänga av, sen har jag också första Xperia 5 sen 2 år tillbaka som ligger och älskar formfaktorn

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Sony Xperia 5 III - saknaden av 3.5mm uttag blev för stort för mig. Ville ha en "liten" en, men ändå en kompetent mobil med flagskeppsprestanda. Velade mellan Zenfone 8 och denna. Det blev Xperia 5 III, då jag läst folk som klagat på någon form av någon "audio enchancer" på Zenfone 8 inte går att stänga av, sen har jag också första Xperia 5 sen 2 år tillbaka som ligger och älskar formfaktorn

https://i.imgur.com/lg4fQtd.jpg

Förbannat snygg!!!

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk

Förvånad över hur fort den levererades!
Kliade i köpfingret, så det fick bli en S22+.
Aldig ägt en plusmodell innan, men någon gång är ju alltid den första!

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Skrivet av Jonathan0101:

Förvånad över hur fort den levererades!
Kliade i köpfingret, så det fick bli en S22+.
Aldig ägt en plusmodell innan, men någon gång är ju alltid den första!
https://i.postimg.cc/DfQw1ynw/20220218-112958.jpg

Jag funderar också på en S22+, för att ersätta min OnePlus 3T. Hur är första intrycket? Min största fundering är batteritiden (anledningen till att jag funderar på att ersätta min nuvarande), men det kanske är svårt att få en känsla för på enbart kort användning. Var beställde du den ifrån?

Permalänk
Skrivet av poktirity:

Jag funderar också på en S22+, för att ersätta min OnePlus 3T. Hur är första intrycket? Min största fundering är batteritiden (anledningen till att jag funderar på att ersätta min nuvarande), men det kanske är svårt att få en känsla för på enbart kort användning. Var beställde du den ifrån?

Beställde ifrån 3.
Har inte hunnit få igång den ännu, skriver en liten första intrycket känsla imorgon
Går från en Samsung S10.

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C