flytta info från Android till en Iphone

Permalänk
Medlem

flytta info från Android till en Iphone

Hej,
kommer få en Iphone XR i helgen här.
Har idag en android telefon
Hittade en guid:
https://support.apple.com/sv-se/HT201196
Jag undra skall ha kvar sim-kortet i android göra överföringen där sen på flytta den till Iphone?
Har något gjort det innan eller hoppar över det då.
För email sånt finns sparat via de konto där har mina email osv.

Permalänk
Medlem

Det tog mig en hel kväll att lyckas föra över alla sms och info från min Samsung Galaxy S9 till Iphone 13 Mini. Överföringen misslyckades flera gånger och när det väl fungerade så tog det nog någon timme eller två.

Bortsett från tiden och att behöva börja om flera gånger så gick det väl bra. Kommer inte ihåg om jag hade SIM-kortet kvar i Android-telefonen eller inte, men troligtvis hade jag redan flyttat över det.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det tog mig en hel kväll att lyckas föra över alla sms och info från min Samsung Galaxy S9 till Iphone 13 Mini. Överföringen misslyckades flera gånger och när det väl fungerade så tog det nog någon timme eller två.

Bortsett från tiden och att behöva börja om flera gånger så gick det väl bra. Kommer inte ihåg om jag hade SIM-kortet kvar i Android-telefonen eller inte, men troligtvis hade jag redan flyttat över det.

okej får se vad jag gör, skaffar truecall kanske jab importera mina kontakter osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av busolof:

Jag undra skall ha kvar sim-kortet i android göra överföringen där sen på flytta den till Iphone?

Det spelar ingen roll vilken telefon du har SIM-kortet i då du gör överföringen. Jag tror det går att ta emot telefonsamtal på Android-luren under tiden den gör överföringen, så kan väl vara klokt att ha kvar SIM-kortet i den så länge.

E-post sparas i regel på servern, så det får du tillgång till när du loggar in på e-postkontot på iPhonen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Det spelar ingen roll vilken telefon du har SIM-kortet i då du gör överföringen. Jag tror det går att ta emot telefonsamtal på Android-luren under tiden den gör överföringen, så kan väl vara klokt att ha kvar SIM-kortet i den så länge.

E-post sparas i regel på servern, så det får du tillgång till när du loggar in på e-postkontot på iPhonen.

skall ta testa då gå efter den guide jag la till i detta inlägg då

Permalänk
Medlem
Skrivet av busolof:

skall ta testa då gå efter den guide jag la till i detta inlägg då

Läste guiden nu och där går att läsa:
” Om du använder en annan app eller tar emot ett samtal på Android-enheten innan överföringen har slutförts kommer innehållet inte att överföras”

Så mitt tips är att ta ur SIM-kortet under tiden du överför data, och sen sätta in det i iPhonen när överföringen är klar.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Läste guiden nu och där går att läsa:
” Om du använder en annan app eller tar emot ett samtal på Android-enheten innan överföringen har slutförts kommer innehållet inte att överföras”

Så mitt tips är att ta ur SIM-kortet under tiden du överför data, och sen sätta in det i iPhonen när överföringen är klar.

låter som bra ide då, skall testa det då

Permalänk
Medlem

Hej,

körde inte den appen i min android utan gjorde så här:
- skrev ner alla mina kontakter hade på papper sen renskrev jag i word.
- la in dem i iphone 11 i de kontakter där.
- all email konfigerade jag efterhand.
- fixade de appar för social media då
känns bra ios 15.3.1
har batterihälsa 98 %