Permalänk
Medlem

minaal Mitt tips på en riktigt najs kvalitetsrygga. Enda som talar emot den är att den har en väldigt bra avdelning för laptop/tablet, så om du inte släpar runt på en så kanske det finns nått som använder volymen lite mer effektivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Det beror helt klart på vart du flyger från och vilken hudfärg du har. Det har i alla fall varit uppenbart för mig när jag har suttit och studerat grann-gatens ombordstigning.

Det beror på hur fullt planet är, i min erfarenhet. Den är dock ett par år gammal eftersom jag undviker Ryanair som pesten numer.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TotalF:

Gärna! 😃👍

En svart sån här har jag. Går att fälla ihop väskan till en boll och regnskyddet känns bra så inte datorn blir fuktig.

https://www.taschenkaufhaus.de/article/samsonite-sonora-lapto...

Permalänk

Jag köpte en kånken 15 laptopryggsäck. Funkar för mina behov och lyckades få tag på en under 800 kr vilket var min övre prisgräns men om det är världens bästa vet jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Kör med Osprey Farpoint 40. Väldigt nöjd med den.

https://www.ospreyeurope.com/shop/se_sv/farpoint-40-14

Den är precis på IATA-måtten (dvs, det som alla flygbolag måste acceptera), väger 1,4kg tom, bekväm att bära och öppnar sig helt öppen (dvs, man viker ut den istället för att knö ner allt genom en mindre öppning). Verkar vara ganska lik Porter som länkas ovan, fast 10 liter större.

Väljer själv mellan Farpoint 40 och 55.
40 skulle räcka för 6 dagar jobbresor men, det vore praktiskt med 55 som har den löstagbara 15l ryggväskan.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Måste ändå slå ett slag för Herschels ryggsäckar. Little America var verkligen storslagen att ha med när jag reste som mest. Bekväm att bära, välvadderat fack för laptop samt ordentligt vanligt fack som räcker gott och väl för att vara borta en långweekend. Det yttre facket är stort nog att rymma rejäl powerbank. En ordentlig bonus är att väskan finns i typ en miljard olika färgkombinationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Kör med Osprey Farpoint 40. Väldigt nöjd med den.

https://www.ospreyeurope.com/shop/se_sv/farpoint-40-14

Den är precis på IATA-måtten (dvs, det som alla flygbolag måste acceptera), väger 1,4kg tom, bekväm att bära och öppnar sig helt öppen (dvs, man viker ut den istället för att knö ner allt genom en mindre öppning). Verkar vara ganska lik Porter som länkas ovan, fast 10 liter större.

Ptjae. Om det gäller att maxa volym och minimera vikt samtidigt som man vill ha en ”rejäl” rygg säck (dvs inte köra på typ ikea-påse) så är väl den här ett betydligt bättre val https://www.widforss.se/osprey-daylite-carry-on-travel-pack-4...

4 liter större och väger cirka 400 gram mindre. Vilket ändå ger plats åt cirka 5-6 par extra kalsonger i packningen.

Däremot har den inte exempelvis höftband, så om man ska gå långa turer i asien mellan vandrarhemmen så är nog ditt förslag bättre

Dock är både min och din alldelse för stor sett till vad TS söker efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ptjae. Om det gäller att maxa volym och minimera vikt samtidigt som man vill ha en ”rejäl” rygg säck (dvs inte köra på typ ikea-påse) så är väl den här ett betydligt bättre val https://www.widforss.se/osprey-daylite-carry-on-travel-pack-4...

4 liter större och väger cirka 400 gram mindre. Vilket ändå ger plats åt cirka 5-6 par extra kalsonger i packningen.

Däremot har den inte exempelvis höftband, så om man ska gå långa turer i asien mellan vandrarhemmen så är nog ditt förslag bättre

Dock är både min och din alldelse för stor sett till vad TS söker efter

Höftbandet behöver jag inte så mycket, men den du visar saknar fickan som man kan gömma axelremmarna bakom. Det innebär att man har problem om man trots allt måste checka in den. Annars är det ett mycket bra alternativ, som jag inte hade sett tidigare. Gillar verkligen att den sparar ytterligare några gram, det är oftare där än på volymen som skon klämmer när man skall klara sig på bara handbagage.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Höftbandet behöver jag inte så mycket, men den du visar saknar fickan som man kan gömma axelremmarna bakom. Det innebär att man har problem om man trots allt måste checka in den. Annars är det ett mycket bra alternativ, som jag inte hade sett tidigare. Gillar verkligen att den sparar ytterligare några gram, det är oftare där än på volymen som skon klämmer när man skall klara sig på bara handbagage.

Ska gå att gömma axelremmarna för incheckning, "Bärremmar som går att stuva undan", enligt hemsidan iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ska gå att gömma axelremmarna för incheckning, "Bärremmar som går att stuva undan", enligt hemsidan iaf.

Hm. Intressant, i så fall. Antingen kom den efter att jag köpte min eller så måste jag ha missat den, för den hade jag garanterat titta närmare på annars.

Visa signatur

5900X | 6700XT