EDC - Every Day Carry
Hittade inte en tråd om detta, men om det finns en under annat namn. Peka mig gärna dit.
Inte grubblat på detta så mkt på detta tidigare, utan har varit en flitig bytare av axelväska och ryggsäck. Då framför allt för att jag inte fått plats med vad jag brukar/brukade ha med mig.
När man sedan börjar titta på YT och läsa olika bloggar, så upptäcker man saker som "vore bra" att ha med sig varje dag.
Nu är jag inne på att leta efter ny väska igen. Men fick backa lite i mina tankar, om vad vill jag verkligen ha med mig och vad vore "trevligt" att ha med sig.
Själv har jag alltid med mig:
Mobiltelefon
Laddare för mobilen
Nycklar(tre stycken på en knippa)
Litet tryckförband
Hörlurar, Jabra elite 75T
Plånbok
0,5l Vattenflaska
Allt detta packar jag ner i min Manfrotto NX-bodybag.
Saker jag tidigare haft med mig, fast i andra väskor.
Mini Ipad
Powerbank
Rulle kirurgtejp, för skavsår etc
Mindre kamera, Fujifilm X-2Es med ett 35mm pannkaksobjektiv
Hörlurar med sladd
Hörlurar, Marshall Monitor II
Anteckningsbok
Penna
Saknar anteckningsboken med penna, då det går så snabbt att göra en anteckning istället för att skriva i mobilen. Det tänker jag flytta tillbaka. När jag reser, så tänker jag ersätta trådlösa hörlurar med icke-sladdlösa, samt ha med powerbanken och kameran.
Hur resonerar ni? Vad har ni alltid med er varje dag, finns det något som ni absolut måste ha med er som ni inte klarar er utan. Finns det saker ni har med er som är bra att ha, men aldrig använder?