Permalänk
Medlem

Gainward Phantom RTX 4090

Pga akutpenga brist så åker det ut på försäljning trots att jag har haft det några dagar liggandes å väntades på andra komponenterna. Kartongen som den skickades med är inte öppnad ens förrens jag råkat ut för att akut pengaproblem så därför åker det ut på försäljning.

Köpt på Komplett för 24k, tänkte mig 22k. bor i gbg å vill du ha det skickat så vill jag ha pengarna swishade till mig först.

om det så önskas så kan jag öppna paketet.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Du kan lämna tillbaka det för samma pris som du gett av komplett .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Använd öppet köp

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Du kan lämna tillbaka det för samma pris som du gett av komplett .

mm men jag använde mig utav avbetalnings alternativet å så baaam in my face, vält med en fet mc å nu skulle jag inte ens ha råd med att betala även om jag lämnade tebax det.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

mm men jag använde mig utav avbetalnings alternativet å så baaam in my face, vält med en fet mc å nu skulle jag inte ens ha råd med att betala även om jag lämnade tebax det.

Vad tråkigt Jag hoppas att det ordnar sig och att du då får kortet sålt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Vad tråkigt Jag hoppas att det ordnar sig och att du då får kortet sålt.

Mvh

mm, vill eg inte sälja det, vill få in det i min itx maskin, men måste få in likviditet på nått sätt å det enda jag kan tänka mig e just kortet.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Testa att höra av dig till komplett, inte omöjligt att du får lämna tillbaka trots avbetalning. Ångerrätten bör gälla där också

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Testa att höra av dig till komplett, inte omöjligt att du får lämna tillbaka trots avbetalning. Ångerrätten bör gälla där också

Ja, den gäller iallafall. Dom krediterar bara avbetalningen - Inga konstigheter.
Har du varit med om en olycka med en MC så får du vända dig till försäkringsbolaget för hojen så får du ekonomiskt stöd där med både hoj och personskada

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Testa att höra av dig till komplett, inte omöjligt att du får lämna tillbaka trots avbetalning. Ångerrätten bör gälla där också

jo jag vet, men även om jag lämnar tebax det så sitter jag ändå i skiten säljer jag det eller nån av mina cyklar så har jag råd att betala för vurpan men säljer hellre ett grafikkort å får loss stålar från det.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Testa att höra av dig till komplett, inte omöjligt att du får lämna tillbaka trots avbetalning. Ångerrätten bör gälla där också

Betalningsmetoden spelar ingen roll för ångerrätten. Problemet för TS är nog snarast att han än så länge bara gjort någon enstaka betalning, så vid retur av kortet så får han troligtvis bara någon tusing i näven, inte 24tkr.

Det finns de som vid pengabrist köper något på avbetalning och genast säljer det för att få tag i kontanter (d.v.s. på omvägar skaffar sig ett lån). Nu säger jag absolut inte att det var TS plan att skaffa sig ett lån på det sättet, men han verkar ha hamnat i en sådan situation ändå.

Kompletts delbetalning är i normalfallet inte ens en s.k. räntefri avbetalning, utan har en effektiv ränta på över 30%. Genom att betala en sådan ränta (och att sälja varan vidare för under inköpspriset) blir resultatet i slutändan mycket dyrt lån.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Betalningsmetoden spelar ingen roll för ångerrätten. Problemet för TS är nog snarast att han än så länge bara gjort någon enstaka betalning, så vid retur av kortet så får han troligtvis bara någon tusing i näven, inte 24tkr.

Det finns de som vid pengabrist köper något på avbetalning och genast säljer det för att få tag i kontanter (d.v.s. på omvägar skaffar sig ett lån). Nu säger jag absolut inte att det var TS plan att skaffa sig ett lån på det sättet, men han verkar ha hamnat i en sådan situation ändå.

Kompletts delbetalning är i normalfallet inte ens en s.k. räntefri avbetalning, utan har en effektiv ränta på över 30%. Genom att betala en sådan ränta (och att sälja varan vidare för under inköpspriset) blir resultatet i slutändan mycket dyrt lån.

mm precis, nu var jag inte ute efter att ta ett lån, men nu när jag har kortet som jag knappt har betalat på så är det för tillfället det sättet jag kan just nu få loss pengar snabbt för att täcka skadan på hojen. Försäkring å så kommer inte täcka då den var helt avställd när jag tappa den från mekstället ner på golvet.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Nä, all prat om graffet har gjort mig sugen på att spana in det. värsta fall behåller det å moppen får vänta till att få nya kåpor å tank till nästa säsong.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

mm precis, nu var jag inte ute efter att ta ett lån, men nu när jag har kortet som jag knappt har betalat på så är det för tillfället det sättet jag kan just nu få loss pengar snabbt för att täcka skadan på hojen. Försäkring å så kommer inte täcka då den var helt avställd när jag tappa den från mekstället ner på golvet.

Kolla detta med ditt försäkringsbolag om du inte redan gjort det. Innan du ger upp! Försäkringen brukar gå över i garageförsäkring när man ställer av. Inte omöjligt dom hjälper dig om det är så att den rasat ner från ett mekställ. Om de skulle neka så kolla även med hemförs och förklara hur det gått till.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Nä, all prat om graffet har gjort mig sugen på att spana in det. värsta fall behåller det å moppen får vänta till att få nya kåpor å tank till nästa säsong.

Som ägare till detta kort utan att ha hunnit startat det än så rekommenderar jag dig att spara det och ta MCn senare -> [Winter is coming!]
Jobbar just as we speak på att koppla in det med en 5800x3D på vatten

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av BNEA02:

Som ägare till detta kort utan att ha hunnit startat det än så rekommenderar jag dig att spara det och ta MCn senare -> [Winter is coming!]
Jobbar just as we speak på att koppla in det med en 5800x3D på vatten

<Uppladdad bildlänk>

mm, tror jag kommer göra så

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx