har du haft problem med Blocketpaket?

Permalänk
Medlem

Bara använt det engång med en strulig köpare så tog ett bra tag att få i pengarna på kontot...

Så nu tackar jag nej till alla som kräver blocket paket, och kräver det ej heller som köpare...

Nu var det dock ett tag sedan jag hade problem, och kanske har blivit bättre nu. Men litar inte på det systemet alls så.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen egen erfarenhet av Blocketpaket, men känner spontant att jag inte skulle vilja använda det. Vill inte ens skicka vanliga paket, utan föredrar personlig överlämning när jag säljer saker. Dels kan jag med gott samvete slippa ta ansvar för frakten, och dels kan köparen testa/undersöka varan innan köp.

Delvis bottnar min inställning i att jag överlag har svårt för mellanhänder i samhället i stort. Direktkontakt är alltid att föredra, då risken blir mindre för missförstånd.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk

Tvärtom är jag tvärtom Jag har använt blocketpaket 30-50 gånger för att sälja saker utan ett enda problem, det är två returer som är normala rutiner men jag har blivit lurad mer än 5 gånger när jag köpt saker på tradera.

Det största problemet med blocket är att det inte finns något feedback kommentarsystem. men jag tror att jag fortfarande kommer att använda blocketpaket, överväga att använda action kamera i the drop point för att ta video på innehållet i varorna - försegling - expediten skannar koden, detta är det mest kraftfulla beviset!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DennisLTL:

Tvärtom är jag tvärtom Jag har använt blocketpaket 30-50 gånger för att sälja saker utan ett enda problem, det är två returer som är normala rutiner men jag har blivit lurad mer än 5 gånger när jag köpt saker på tradera.

Det här med en person som skapar ett nytt konto för att svara på en ett år gammal tråd...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Det här med en person som skapar ett nytt konto för att svara på en ett år gammal tråd...

haha😁

Permalänk

Använder inte blocket paketet längre då deras mellanhand "Rocker" nånting har struntat/glömt bort att betala ut mina pengar samt en gång tappat bort min betalning i systemet och jag har fått påminna dom om att betala ut mina pengar då köparen har godkänt. Tog 6 veckor en gång innan jag fick mina pengar.

Då jag säljer grejer relativt frekvent har jag märkt att som tidigare personer har skrivit att intresserade köpare har skrivit till mig och knappt brytt sig om produkten utan enbart blocketpaketet och frågat mig korkade frågor och inte brytt sig om att jag kan filma och fota produkten i sin fungerande form, skumt. Och detta alltid relativt snabbt efter att jag har lagt upp min annons.

Men men, använder inte blocket paketet, kör postnord som är både billigare samt att paketet spåras. Vill kunden se produkten innan får dom komma förbi eller så skickar jag gladligen filmer och foton.

Permalänk

Är det någon som nyligen har sålt något på blocket med blocketpaketet? Undrar hur lång tid det tar att få pengarna när köparen har "godkänt" varan?

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk

Blocketpaketet

Skrivet av §zgeMbit/s§:

Är det någon som nyligen har sålt något på blocket med blocketpaketet? Undrar hur lång tid det tar att få pengarna när köparen har "godkänt" varan?

Har inte handlat med blocketpaketet på ca 10 månader nu men det ska gå på max 1-2 arbetsdagar när köparen väl har godkänt köpet.

Har själv haft strul 3 av 4 gånger, och ena gången fick jag kontakta Rocker eller vad dom heter som har hand om blocketpaketet och påminna dom att betala. Dom hade då helt slarvat bort mina pengar på något sätt samt inte satt att någon betalning skulle betalas ut så det tog upp 6 veckor för mig att äntligen få pengarna.

Du är tvungen att kontakta dom om pengarna inte kommer för annars skiter dom i't, för dom verkar inte ha koll tyvärr.

Hoppas det löser sig